Inlägg från: Anonym (allergimamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (allergimamma)

Sparkat en hund ikväll :(

Anonym (allergi) skrev 2013-10-07 23:41:29 följande:
    Idiot? Finns ingen sådan allergi?
    Suck.
    Jag är läkare och kan lova dig att TS teoretiskt sett kan tala sanning, och att det kan bli mycket allvarligt läge för hennes son om han utsätts för hög dos allergen.
    Vem är du som idiotförklarar någon som vill skydda sitt barn mot en (i detta fall) livsfarlig lösspringande hund?
  • Anonym (allergimamma)
    Varg77 skrev 2013-10-08 00:26:23 följande:
    Oavsett vart man står i frågan, vad är det för människor som njuter av att hunden blev sparkad? Heja heja liksom? Går det inte att resonera och debattera utan att liksom glädjas åt sparkarna? Vi förtjänar verkligen den eländiga värld vi lever i.
    Vilka menar du njuter av att hunden blev sparkad? Jag ahr inte sett nån, ts har skrivit att hon mår dåligt över att ha tvingats sparka hunden. Vad jag förstod så var det en unghund av nån sort kamphundsras och de är inte lätta att få ifrån sig. Mina föräldrar har flatar, världens snällaste och goaste hundar men väldigt hoppiga och gåpåiga, Bästa sättet att få bort dem ifrån en, ja det är inte kul när de hoppar på en, det är att sätta upp knät i bröstkorgen på dem  och trycka iväg dem. Försöker man samma sak med händerna blir man både pussad och riven samt tappar balansen.

Vi vet ju inte vad ts menar med att hon sparkade hunden. Det kan vara att hon satte sin fot eller knä mot hunden och tryckte bort den. Tror ärligt talat inte att man klarar så mycket med hunden nära inpå sig om den dessutom är gåpåig. Jag skulle inte vilja ha en främmande hund på mig på det viset oavsett om jag hade ett allergiskt barn med mig eller inte. Trots att jag är van hundar och trots att hunden var glad så skulle jag inte gilla att ha en främmande hund på mig på det viset. Hunden saknade dessutom halsband har jag för mig och då är det inte helt lätt att få tag i den heller.