Sparkat en hund ikväll :(
Anton Chigurh skrev 2013-10-08 13:15:38 följande:
Jag anser att du har fel, Pussel, ingen av oss var på plats och såg vad som hände, men jag vet att en hund som inte får uppmärksamhet, den ger sig av, den lufsar iväg till nåt roligare, för denna hunden var leksen, inte aggressiv, och då tror fan att den skiter i TS och hennes unge om dom vänder ryggen till och inte ger hunden den uppmärksamhet den söker.
Så jo, jag anser TS använde onödigt våld i detta fallet, baserat på dom uppgifter jag tagit del av såhär långt.
Ja om man har sinnesnärvaro att tänka så långt och dessutom vågar hoppas att tro att det skulle funka att vända sig om. Du har även rätt i att ingen av oss där och igen av oss kan avgöra om det var befogat våld eller inte. Du kan tolka det som ts skrivit här och skapa dig en uppfattning, men det är ändå inte sanningen. Hon måste få försvara sig, med eller utan allergiskt barn, men om hon tog i för mycket vet vi inte. Vi vet inte vilken typ av spark hon använde, även om hon skriver hårt så vet vi inte hur hårt. Det är skillnad på att sätta upp foten på hunden och trycka ifrån med kraft mot att med full kraft träffa hunden med foten. Vi vet inte vart på hunden hon sparkade, det är skillnad på att med kraft trycka ifrån mot hundens böstkorg framifrån mot att träffa hunden med full kraft i huvudet eller magen. Om jag hamnade i den situationen så skulle jag använda benen att trycka hunden ifrån mig och i nåt inlägg gav ts en antydan att det var så det gått till...men vi vet inte.
Fast åter igen VAR var hundägaren? Varför hacka på ts när det är hundägaren som gjort det största felet här? Varför kommer inte hundägaren till undsättning? Som hundägare kan du inte utgå ifrån att alla vet att man ska vända ryggen till hunden om den börjar hoppa på en...och hur i helvete kan man stå och titta på när en människa försöker sparka bort ens hund?