• Cakes

För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)

Hej allihopa,

30/9, på BIM-1, fick jag ett svagt streck på graviditetstestet. Jag sprang till min man och sa ”bli inte glad nu för jag vet inte vad detta betyder men så här har det i alla fall aldrig sett ut tidigare”. Under veckan som följde blev det en sisådär åtta graviditetstest, ville ju försäkra mig om att jag inte såg fel (typ) ;)

Första barnet är alltså på väg, BF är runt den 10-13 juni. Har fortfarande svårt att förstå att det är sant! Tror att den känslan kommer att sitta i tills första besöket hos BM i alla fall :)

Hur som helst, tänkte att det kunde vara trevligt med en grupp för oss som väntar första barnet, i Partille med omnejd! Här kan vi utbyta tankar, funderingar, prata om symtom och oro, glädje och förväntningar. Ja allt helt enkelt ;)

Hoppas du vill hänga på!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 08:21
    Vad hände med radbrytningarna? Aja :)
  • Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)
  • Cakes

Haha, vad hände med mitt svar angående alla hjärtans dag?! Skrev i alla fall att vi nog ska gå på bio, kanske ut och äta också. Men vi har inte riktigt bestämt oss ännu :) Själv?

• fiiiiida

Jag mår nästan oförskämt bra känner jag! Nästan så att jag inte vågar skriva det.... inga foglossningar eller känningar i ligament, kissar massor men bara på dagarna (är iofs KASS på att dricka vatten på em/kväll), illamåendet är borta sen veckor! Det enda jag känner är att magen växer som tusan, kan nästan känna hur skinnet spänns ut på kvällarna och bulan blir större men det är bara mysigt :) Har en del sd men inget störande och kommer bara när jag anstränger mig för mycket.

Trist att vara sjukskriven men man får nog försöka lyssna på kroppen och läkaren, viktigast att bebis mår bra :)  

Alla hjärtans dag ja... åååh bara ångest över det. Jag hade planerat en överraskning för sambon och bokat bord i stan för oss två och köpt present och allt... så får jag veta att hans mamma o man kommer med tåget ikväll och stannar till söndag (visserligen ska de bo hos svågern), men vi ska väl umgås med dem istället. Så jag avbokade bordet... känns lite trist faktiskt. Själv?

HIttade du någon skötväska cmc? Vi ska ut på lördag och klämma och känna på barnvagnar iaf, det ska bli skoj :) Få se om man springer på nån vettig skötväska då.
    Låter som en riktigt bra deal Cakes, får se om det kanske blir en Brio Go för oss också!

• cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-13 09:36:51 följande:
    Jag mår nästan oförskämt bra känner jag! Nästan så att jag inte vågar skriva det.... inga foglossningar eller känningar i ligament, kissar massor men bara på dagarna (är iofs KASS på att dricka vatten på em/kväll), illamåendet är borta sen veckor! Det enda jag känner är att magen växer som tusan, kan nästan känna hur skinnet spänns ut på kvällarna och bulan blir större men det är bara mysigt :) Har en del sd men inget störande och kommer bara när jag anstränger mig för mycket. Trist att vara sjukskriven men man får nog försöka lyssna på kroppen och läkaren, viktigast att bebis mår bra :)   Alla hjärtans dag ja... åååh bara ångest över det. Jag hade planerat en överraskning för sambon och bokat bord i stan för oss två och köpt present och allt... så får jag veta att hans mamma o man kommer med tåget ikväll och stannar till söndag (visserligen ska de bo hos svågern), men vi ska väl umgås med dem istället. Så jag avbokade bordet... känns lite trist faktiskt. Själv? HIttade du någon skötväska cmc? Vi ska ut på lördag och klämma och känna på barnvagnar iaf, det ska bli skoj :) Få se om man springer på nån vettig skötväska då. Låter som en riktigt bra deal Cakes, får se om det kanske blir en Brio Go för oss också!

Va härligt att må så bra ! Jag mår också väldigt bra bortsett från ryggen. Ja jag jobbar ju 25% nu så då går dagarna lite fortare iallafall när man måste ta sig in till stan och så. Va trist. Såklart kul med besök men trist när man ansträngt sig och hittat på något. Men du får överraska honom med det en annan helg när han minst anar det. Min sambo är väldigt intresserad av mat, både att äta och laga och han har inte haft en helt lätt höst med mig haha så jag ville överraska honom med något jag vet att han skulle uppskatta så på lördag ska vi till Thörnströms kök och äta deras avsmakningsmeny. Det blir nog en trevlig kväll :) Sen var det bara en slump att det råkade bli just den här helgen.. Nja jag vet inte, vi har lite svårt att komma överens. Jag har två favoriter just nu den ena är en ju-ju-be som fanns på hemsidan du tipsade om så den var jag och klämde på i butik igår och sen har jag tittat på en Brio. Men jag tänkte ta en sväng och titta lite ikväll också. Va roligt att åka och titta på barnvagn ihelgen jag såg att babyland sålde Brio Go för 6999 kr nu. Det är ju riktigt bra pris :)
  • cmc
    Cakes skrev 2014-02-12 21:11:29 följande:
    Yes, Jollyroom! :) Ja, vi är jättenöjda... hittills i alla fall ;) Haha vad roligt, jag har nästan samma rytm. Fast upp 3-4 gånger innan två, och sen brukar det börja runt halv fem igen... går upp halv sju! Ja, fast bara en gång. Fick låna ett bälte och fick lite övningar... tror de funkar rätt okej. Särskilt i samband med att jag nu lärt mig att gå med små steg, belasta jämt i trappor och så vidare. Jaaa, jag längtar så tills vattengympan börjar! :) Förstår att det måste vara segt att vara hemma så länge, men det är ju som du säger: viktigast att må så bra som möjligt när bebisen kommer :) Men man kanske kan göra någon deal typ om stt jobba 25 % eller så... men det kanske är tillräckligt belastande ändå?! Hm, alla hjärtans dag <3 Vi funderar på att gå på bio och gå ut och äta... men vi får se hur det blir. Vi har reserverat i alla fall, så får vi bestämma oss i morgon :) Själv?

Va roligt, jag vill också få hem min vagn nu. Så fort vi har flyttat så ska vi beställa den :) Haha jag skulle aldrig ha sagt något, inatt var jag uppe typ varannan timme fram till 6. Ah men det är alltid bra att få lite tips och övningar. Ja jag jobbar 25% nu men det funkar väl sådär men jag ska försöka köra på så länge som möjligt för dagarna går ju så segt när man bara är hemma. Mysigt med bio, vad ska ni se?
  • fiiiiida

Åååh Thörnströms, har inte varit där själv, men hört att det ska vara grymt bra så ni lär nog inte bli besvikna :)
    Kul att din sambo gillar att laga mat! Hemma är det jag som får stå för all inspiration och matlagning så jag hade verkligen velat gå ut och äta. Men svågern jobbar som kock så han får väl stå för maten åtminstone.
    Jag får ge han presenten imorn bitti och hoppas att han blir glad för den iaf så får vi hitta på nåt en annan helg som du sa, hans mamma bor ju ändå 40 mil från oss så det hade känts dumt om vi inte umgås med dem.

Det är ju ett riktigt bra pris, längtar tills jag får testköra på lördag och hoppas att den känns lika bra som det jag läst :) Är ganska nyfiken på Emmaljunga super viking också, den ser lite konstig ut på bilderna men har alla de egenskaper jag vill ha och väger inte alls mycket så får se om den ser bättre ut i verkligheten kanske... har du sett den?

• cmc

Nej vi har inte heller varit där och jag visste egentligen inte om att han har velat gå dit det var min bror som sa det haha. Ja det är roligt och han lagar väldigt god mat så jag är riktigt bortskämd. Åh härligt med en svåger som är kock då tycker jag absolut att han får laga något gott.

Vad har du köpt för present?

Ja men det är en väldigt fin vagn. Vi valde mellan den och bugaboo. Nej den har jag inte sett, får spana på babyproffsen ikväll och se hur den ser ut :)

• fiiiiida

Jag har köpt ett läderarmband till honom, från a&a man, lite rockigt (då han älskar hårdrock)... jag själv är väl inte överförtjust i dessa men vet att han velat ha ett nytt då hans gamla gått sönder så jag tänkte att jag får väl skita i vad jag tycker och tänka på vad han gillar haha. Så jag hoppas verkligen att han uppskattar det! :)

Vart skulle ni beställa er vagn ifrån? Nån utländsk sida va? Du kanske redan sagt det, mitt minne sviker mig emellanåt ;)

• cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-13 11:13:35 följande:
    Jag har köpt ett läderarmband till honom, från a&a man, lite rockigt (då han älskar hårdrock)... jag själv är väl inte överförtjust i dessa men vet att han velat ha ett nytt då hans gamla gått sönder så jag tänkte att jag får väl skita i vad jag tycker och tänka på vad han gillar haha. Så jag hoppas verkligen att han uppskattar det! :) Vart skulle ni beställa er vagn ifrån? Nån utländsk sida va? Du kanske redan sagt det, mitt minne sviker mig emellanåt ;)

Åh då kommer han bli väldigt glad :) jag är så dålig på att hitta på presenter. Vi hade tänkt beställa den från England men igår läste jag att i England har dom mycket högre krav på flamskyddsmedel på barvagnar än vad vi har i Sverige och det innehåller massa gifter så dom rekommenderar inte att köpa vagn därifrån så nu tänkte vi köpa från Holland. Men det är stor skillnad mot Sverige för här kostar den 11.500 och i Holland 8500. Det är en hel djungel med alla saker man ska köpa.
  • fiiiiida

Aha okej, jag har iofs hört väldigt många som beställt från Holland (babyhuys eller babyplus) som är väldigt nöjda med servicen. Tror min barndomsvän ska beställa sin därifrån så det gör ni nog rätt i!

Jag älskar att köpa presenter men vill gärna ha en tanke bakom allt så jag har svårt att bara köpa nåt för att jag ska/måste... jag vill helst ha lite tid på mig om det ska bli bra :)

Ha en trevlig dag tjejer :)

• cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-14 10:32:32 följande:
    Aha okej, jag har iofs hört väldigt många som beställt från Holland (babyhuys eller babyplus) som är väldigt nöjda med servicen. Tror min barndomsvän ska beställa sin därifrån så det gör ni nog rätt i!

Jag älskar att köpa presenter men vill gärna ha en tanke bakom allt så jag har svårt att bara köpa nåt för att jag ska/måste... jag vill helst ha lite tid på mig om det ska bli bra :)

Ha en trevlig dag tjejer :)
    Ah jag tror det är babyplus som vi ska beställa ifrån. Det är min sambo som sköter allt sånt där men igår fick han en offert på vagnen, babyskydd, iso-fix, adapter, extra klädsel till vagnen, myggnät, stokke tripp trapp stol och badkar och allt det var billigare tillsammans än bara vagnen i Sverige. Det är ju helt galet. Så idag ska vi beställa allt för det var ca 5 veckors levarans tid. Skönt att höra att dom har bra service! :)

Du får uppdatera hur de går för er imorgon när ni ska kika på vagnar :) 

Ja det är samma här men jag tycker ändå det är svårt. Men vad sa din sambo om presenten idag då? Blev han glad?

Ha en fin alla hjärtans dag och trevlig helg.
Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)