• Cakes

För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)

Hej allihopa,

30/9, på BIM-1, fick jag ett svagt streck på graviditetstestet. Jag sprang till min man och sa ”bli inte glad nu för jag vet inte vad detta betyder men så här har det i alla fall aldrig sett ut tidigare”. Under veckan som följde blev det en sisådär åtta graviditetstest, ville ju försäkra mig om att jag inte såg fel (typ) ;)

Första barnet är alltså på väg, BF är runt den 10-13 juni. Har fortfarande svårt att förstå att det är sant! Tror att den känslan kommer att sitta i tills första besöket hos BM i alla fall :)

Hur som helst, tänkte att det kunde vara trevligt med en grupp för oss som väntar första barnet, i Partille med omnejd! Här kan vi utbyta tankar, funderingar, prata om symtom och oro, glädje och förväntningar. Ja allt helt enkelt ;)

Hoppas du vill hänga på!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 08:21
    Vad hände med radbrytningarna? Aja :)
  • Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)
  • cmc
    Cakes skrev 2014-02-06 13:21:06 följande:
    Jo men det stämmer säkert... min barnmorska sa att man brukar gå dem sista två månaderna typ. Men okej, visste inte att det var så många tillfällen. Ska ju få denna informationen nästa tillfälle. Ja... alltså man kan ju försöka styra upp en mamma grupp utifrån föräldragruppen sen. Så tänker jag i alla fall :) Ja, det var på magplasket i Lundby min kollega var. Men jag kände att det var lite åt fel håll ;) Ja, jag hoppas det! Och ja, jag tycker också att vi måste få skämma bort oss lite ;).

Nej jag kan ha missuppfattat henne också, jag satt och fixade med en grej på jobbet när hon ringde så jag var nog inte helt uppmärksam på allt hon sa :) Okej, ja men det är nog samma upplägg oavsett vart man går. Smidigt att ha det i närheten. Är det bara jag som känner att tiden står stilla nu? Eller så är det bara för att jag har 7 vänner som ska ha barn i mars och det känns som att tiden springer iväg för dom ;)
  • Cakes

Nej, men så kan det säkert ha varit :)

Jag har också ett helt gäng med vänner som ska ha barn från mitten av mars tills mitten av maj... jag skulle vilja vara en av dem ;) Ja, tiden står still!

• fiiiiida
    Cakes skrev 2014-02-06 13:23:19 följande:

Haha, ja men man blir ju helt slut annars?! :)

Ja precis, i radhusen. Tror bara att det finns typ ett (mini-litet) lägenhetshus i hela Lexby. Ja det är jättemysigt. Plus att det är så nära till allt. Tåget, Allum, förskolor, skolor och så vidare. Det tar kanske 15 minuter att promenera in till Partille Centrum (då tänker jag typ bussstationen), vilket jag tycker är helt okej. Vi trivs jättebra!

Ja men då är det d jag tänkte på, det är ju jättenära till allt. Kul när man hittar boende där man trivs så bra :)

Jag längtar också till juni, har också en hel uppsjö med vänner som ska ha barn allt från mars till september så jag ligger lite mittemellan iaf men det känns ändå som att tiden står still!
  • fiiiiida
    cmc skrev 2014-02-06 13:37:55 följande:

Va mysigt det låter. Jag gillade området också för att det är lite blandat med lägenheter, parhusen i mitten och nybyggda villor. Sen är det härligt att det är så nära naturen för jag älskar att vara ute. Kommer bli perfekt :) Ah men det är bra ! Men hur många lägenheter är det på varje våningsplan? 2-3?

Jag vet inte om alla våningsplan ser likadana ut, jag tror nämligen att det finns 4:or i huset men tror de ligger på högsta våningen i så fall. På vårt plan är det iaf 2 st 3:or och en 2:a.
    I 2:an mellan oss bor ett pensionärspar, de är jättesnälla och vi småpratar lite ibland :)
    Alla hälsar på varandra och det är ett nytt fenomen för mig som bott i stan där man knappt tittar på varandra när man möts i trappen...
    Kan ni området innan bra? Så ni vet hur man kommer till busshållsplatsen smidigast och så? Annars får du säga till så visar jag gärna :) 
  • cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-06 14:18:33 följande:
    Jag vet inte om alla våningsplan ser likadana ut, jag tror nämligen att det finns 4:or i huset men tror de ligger på högsta våningen i så fall. På vårt plan är det iaf 2 st 3:or och en 2:a. I 2:an mellan oss bor ett pensionärspar, de är jättesnälla och vi småpratar lite ibland :) Alla hälsar på varandra och det är ett nytt fenomen för mig som bott i stan där man knappt tittar på varandra när man möts i trappen... Kan ni området innan bra? Så ni vet hur man kommer till busshållsplatsen smidigast och så? Annars får du säga till så visar jag gärna :) 

Ja men det är trevligt, så är det faktiskt här där vi bor nu också. Det finns inget löjligare än att man ska titta ner eller åt ett annat håll. Det låter bra med bra grannar också, hoppas att ni inte ska avsky dom nya bara ;) Ja juste jag kan passa på att fråga en annan sak som jag glömde fråga när vi var på visningen. Men hur är det med förråd? Är dom stora? Va go du är. Min sambo är uppvuxen i Storegården (heter det så?) på andra sidan vägen och hans föräldrar bor kvar där så lite koll har vi :) Hur lång tid tar det att gå ner till Kåsjön?:)
  • Lowika

Hej! Såg tråden, nu väntar jag mitt andra barn i Partille, så jag är kanske lite för "erfaren"

Men tänkte iaf bara säga att BVC har föräldraträffar, det blir ju inte samma människor som på MVC, men det är ju också en grupp.

• Cakes

Hm, intressen... alltid lika svår fråga tycker jag :) Jag gillar att resa, jättemycket. Men jag inser ju att det kommer få ligga lite på is ett tag i alla fall. Tycker om att umgås med vänner, träna och sådant... det vanliga ;)

Själv?

• fiiiiida
    cmc skrev 2014-02-06 14:48:40 följande:

Ja men det är trevligt, så är det faktiskt här där vi bor nu också. Det finns inget löjligare än att man ska titta ner eller åt ett annat håll. Det låter bra med bra grannar också, hoppas att ni inte ska avsky dom nya bara ;) Ja juste jag kan passa på att fråga en annan sak som jag glömde fråga när vi var på visningen. Men hur är det med förråd? Är dom stora? Va go du är. Min sambo är uppvuxen i Storegården (heter det så?) på andra sidan vägen och hans föräldrar bor kvar där så lite koll har vi :) Hur lång tid tar det att gå ner till Kåsjön?:)

Haha närå, det blir nog jättebra :)
    Det finns bara förråd i källaren, de är väl inte superstora men organiserar man sig lite får man plats med hyffsat mycket "skit" ändå. Beror väl på hur man haft det innan, vi hade 2 stora förråd förut så jag tyckte detta var lite litet först men efter att ha åkt några vändor till tippen så blev det bättre :)

Ja men då hittar din sambo överallt, Storegården är ju jättenära! Det tar väl ca 10-15 min att gå till Kåsjön om jag inte minns fel... är några månader sen jag orkade gå dit så jag minns knappt haha ;) Men i somras promenerade jag runt mycket i området, det är så himla mysiga hus att titta på runtomkring.

• fiiiiida

Intressen ja... hmm.. jag håller nog med dig Cakes, det är en svår fråga :)
    Ärligt talat vet jag inte vad jag gör ibland, jag kommer hem från jobbet, har handlat och lagat mat, grejat och plockat lite.. helt plötsligt är klockan nio och jag undrar vart kvällen tog vägen ;)
    På helgerna brukar vi oftast åka iväg och hitta på saker men på vardagkvällarna blir det mest träning och hemmasysslor.

Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)