• Cakes

För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)

Hej allihopa,

30/9, på BIM-1, fick jag ett svagt streck på graviditetstestet. Jag sprang till min man och sa ”bli inte glad nu för jag vet inte vad detta betyder men så här har det i alla fall aldrig sett ut tidigare”. Under veckan som följde blev det en sisådär åtta graviditetstest, ville ju försäkra mig om att jag inte såg fel (typ) ;)

Första barnet är alltså på väg, BF är runt den 10-13 juni. Har fortfarande svårt att förstå att det är sant! Tror att den känslan kommer att sitta i tills första besöket hos BM i alla fall :)

Hur som helst, tänkte att det kunde vara trevligt med en grupp för oss som väntar första barnet, i Partille med omnejd! Här kan vi utbyta tankar, funderingar, prata om symtom och oro, glädje och förväntningar. Ja allt helt enkelt ;)

Hoppas du vill hänga på!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 08:21
    Vad hände med radbrytningarna? Aja :)
  • Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)
  • cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-06 12:49:50 följande:
    Nej men va coolt haha! :)
    Haha ja men hur stor är chansen att vi ska flytta in precis mitt emot er. Jag pratade med han som bodde i lägenheten innan och dom skulle flytta upp till Sthlm, 5 minuter ifrån mina föräldrar haha. 

Men om jag förstod de rätt så är det mycket barn i området?
  • Cakes
    cmc skrev 2014-02-06 11:25:39 följande:
    Du kommer älska vattengympa. Även om jag inte går på vattengympa för gravida så är det SÅ härligt att komma ner i det varma vattnet och bara känna hur lätt kroppen är. Vart ska du gå?

Jag ringde till MVC i Partille idag och skrev upp mig på föräldrautbildningen i mån av plats. Men jag ska fundera lite och se om jag kanske byter helt. Jag är ju nöjd med min barnmorska men samtidigt är det ju roligare att träffa andra par som bor i närheten också. Svårt val :)
    Ja men vad bra att de hade en sådan väntelista i alla fall. Sa de när de skulle höra av sig?

Ja, det är det jag längtar efter - varmt vatten :) I Lerum, de har något som heter Magplasket. En kollega till mig rekommenderade dem, så jag tänkte... varför inte ;) Lite dyrt men det får det vara värt :)
  • Cakes

Haha, gud vad lustigt att ni ska flytta in exakt bredvid varandra :)

Helgen, den blir lugn. Ett resutrangbesök inbokat på lördag vilket betyder lugn hemmakväll i morgon. Jag pallar inte att hitta på något två dagar i rad nu som gravid, helskumt att kroppen har så lite energi! :)

• cmc

Hon sa bara att dom hör av sig när det börjar närma sig och det är väl i slutet av mars, början på april?

Men jag tror att jag kommer byta helt istället så vi vet att vi får gå den. Enda skillnaden var att i Partille var det 5 tillfällen om jag förstod det rätt, 4 innan barnet kommer och 1 efter men däremot har dom ingen mammagrupp. På barnmorskegruppen var föräldrarutbildningen 3 ggr och sen en mammagrupp 3 ggr. Men sånt får man väl styra upp själva isåfall :)

Härligt ! Jag tror det är magplasket som har på Lundbybadet också. Har läst något om det. Du kommer älska det och herregud lite måste vi väl få skämma bort oss själva ! :)

• fiiiiida
    cmc skrev 2014-02-06 12:57:03 följande:
    Haha ja men hur stor är chansen att vi ska flytta in precis mitt emot er. Jag pratade med han som bodde i lägenheten innan och dom skulle flytta upp till Sthlm, 5 minuter ifrån mina föräldrar haha. 

Men om jag förstod de rätt så är det mycket barn i området?

Ja världen är allt bra liten!
    Det är väldigt mycket barn i området, nästan alla har barn och/eller hund så det är lite bullerbyn känsla här på sommaren, ungarna gör lekhagor på gatan och sparkar boll och leker med varandra så vi känner oss trygga här :)
    Kan tillägga att det är väldigt bra ljudisolerat så man hör knappt grannarna alls vilket känns skönt om man får ett litet stackars kolikbarn som gråter mycket ;)
  • fiiiiida
    Cakes skrev 2014-02-06 13:06:16 följande:
    Haha, gud vad lustigt att ni ska flytta in exakt bredvid varandra :)

Helgen, den blir lugn. Ett resutrangbesök inbokat på lördag vilket betyder lugn hemmakväll i morgon. Jag pallar inte att hitta på något två dagar i rad nu som gravid, helskumt att kroppen har så lite energi! :)

Låter som min helg, jag pallar inte heller göra nåt två dagar i rad så minst en kväll per helg tillägnas soffan oftast haha ;)

Du bodde väl i Lexby, jag har en kollega som bor där! Jag har inte varit där så mycket men det är väl ett mysigt område har jag för mig? Bor ni i radhus eller är det lägenheter?
  • Cakes
    cmc skrev 2014-02-06 13:10:03 följande:
    Hon sa bara att dom hör av sig när det börjar närma sig och det är väl i slutet av mars, början på april?

Men jag tror att jag kommer byta helt istället så vi vet att vi får gå den. Enda skillnaden var att i Partille var det 5 tillfällen om jag förstod det rätt, 4 innan barnet kommer och 1 efter men däremot har dom ingen mammagrupp. På barnmorskegruppen var föräldrarutbildningen 3 ggr och sen en mammagrupp 3 ggr. Men sånt får man väl styra upp själva isåfall :)

Härligt ! Jag tror det är magplasket som har på Lundbybadet också. Har läst något om det. Du kommer älska det och herregud lite måste vi väl få skämma bort oss själva ! :)

Jo men det stämmer säkert... min barnmorska sa att man brukar gå dem sista två månaderna typ. Men okej, visste inte att det var så många tillfällen. Ska ju få denna informationen nästa tillfälle. Ja... alltså man kan ju försöka styra upp en mamma grupp utifrån föräldragruppen sen. Så tänker jag i alla fall :)

Ja, det var på magplasket i Lundby min kollega var. Men jag kände att det var lite åt fel håll ;) Ja, jag hoppas det! Och ja, jag tycker också att vi måste få skämma bort oss lite ;).
  • Cakes
    fiiiiida skrev 2014-02-06 13:18:23 följande:

Låter som min helg, jag pallar inte heller göra nåt två dagar i rad så minst en kväll per helg tillägnas soffan oftast haha ;)

Du bodde väl i Lexby, jag har en kollega som bor där! Jag har inte varit där så mycket men det är väl ett mysigt område har jag för mig? Bor ni i radhus eller är det lägenheter?

Haha, ja men man blir ju helt slut annars?! :)

Ja precis, i radhusen. Tror bara att det finns typ ett (mini-litet) lägenhetshus i hela Lexby. Ja det är jättemysigt. Plus att det är så nära till allt. Tåget, Allum, förskolor, skolor och så vidare. Det tar kanske 15 minuter att promenera in till Partille Centrum (då tänker jag typ bussstationen), vilket jag tycker är helt okej. Vi trivs jättebra!
  • cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-06 13:14:59 följande:
    Ja världen är allt bra liten! Det är väldigt mycket barn i området, nästan alla har barn och/eller hund så det är lite bullerbyn känsla här på sommaren, ungarna gör lekhagor på gatan och sparkar boll och leker med varandra så vi känner oss trygga här :) Kan tillägga att det är väldigt bra ljudisolerat så man hör knappt grannarna alls vilket känns skönt om man får ett litet stackars kolikbarn som gråter mycket ;)

Va mysigt det låter. Jag gillade området också för att det är lite blandat med lägenheter, parhusen i mitten och nybyggda villor. Sen är det härligt att det är så nära naturen för jag älskar att vara ute. Kommer bli perfekt :) Ah men det är bra ! Men hur många lägenheter är det på varje våningsplan? 2-3?
Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)