• izzard

v.15 i Kristianstad

Hej!

Är det någon mer från Kristianstad med omgivning som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden v.15 i Kristianstad
  • Idalainen

Okej. Då får jag hålla ut några veckor till. Är det något annat du känner är skillnad från förra graviditeten?

• Joha

Allt, haha! Nej, men jag trodde innan att detta skulle bli lugnt, "jag kan ju det här" - men ack så fel man hade!! Visst känner man igen en del, men tex tröttheten kan man inte jämföra! Sen vet jag inte om det beror på att jag inte har möjlighet att vila lika mycket nu som innan man fick barn. Har ni haft mycket besvär hittills?

• izzard

Det enda som har varit jobbigt för min del är den förbaskade tröttheten! Känner fortfarande av den lite (16+2). Annars så mår jag överlag ganska så bra faktiskt. Längtar tills UL den 11/11. I tisdags kände jag precis som om det sprack såpbubblor i magen på mig :)

• Joha

Vad skönt! För mig har det börjat lägga sig nu, så länge jag kommer ihåg morgonkaffet. Jag har däremot fått jättefett hår, verkligen JÄTTEFETT, nästan direkt efter tvätt.. Skitjobbigt! Ngt ni känner igen? Vad kul!

• Idalainen

Härom natten drömde jag att de var trillingar som låg i magen. Vaknade med skrämselhicka. Som tur är har vi inte de generna i släkten.

Jag har också problem med fett hår men jag tror det beror på mitt schampo... Får väl pröva ett nytt och se om det gör skillnad.

Min trötthet börjar lägga sig nu och även illamåendet som kom på morgonen har släppt men det är inte roligt att gå upp 05:30...

• Joha

Haha! Det hade väl smakat med trillingar! Gud, vad omständigt det måste vara! Jag menar tvillingar kan man ju ändå ta en på var arm, men var gör man då av den tredje?

Jag fick tips på torrschampo. Jag har köpt det, men ännu inte provat. Men usch, inte kul - känns så sunkigt!

Här är det faktiskt lite lyx. Dottern brukar minst sova till 7-7.30, så det blir lite sovmorgon varje dag här.

• Idalainen

Trillingar har jag hört att man får hjälp från hemtjänsten med. Men det blir ju svårt med amningen första tiden. Ha rullande schema och bara vara en ko eller pumpa för att alla ska få samtidigt...

Jag fick ett tips av en kompis men det gick bara att köpa i Frankrike och dit sticker man inte till sådär. Tänkte byta schampo men det känns så dumt att bara kasta det gamla, det knyter sig i snåltarmen.

Åh, sikken lyx med att gå upp vid sju och mysa med en blivande storasyster. Hur tar hon det? Har ni berättat?

• Joha

Jaha, det är ju en liten befrielse isf.

Jae, hon är 1 år och 3 månader så hon förstår ju inte riktigt. Men vi försöker med att förklara att det är en bebis i mammas mage. Mer än så blir överkurs.

Gått på vagnjakt än? Var inne igår och kollade.. Fastnade för en teutonia, men äh, det är svårt..

• Idalainen

Okej. Jo, det kan bli lite svårt för henne. Var det planerat att ha barn så tätt?

Behöver ni inte en dubbelvagn för båda barnen? Vi tittar på brios vagnar begagnat, min mamma har sagt att hon kan köpa den till oss pga att både jag och sambo är studenter just nu. Känns kanske inte helt ok att få den betald men det underlättat faktiskt. Det är ju så mycket saker som ska köpas. Vad tycker ni är något som är absolut nödvändigt som man ofta inte tänker på?

• Joha

Ja, väldigt välplanerat! Tror oss vara klara efter detta.

Jo, det måste vi ha. Har hundar och jag kommer va hemma i minst 2 år med den lilla så den kommer användas länge med. De känns med som gedigna vagnar. Vi har 2 emmaljunga nu som vi varit kanonnöjda med, men brio och emmaljunga känns ganska likvärdigt. Känner igen mig där med det ekonomiska. Jag var oxå student till föräldrarledigheten så har lägsta nivå på föräldrapenningen. Som tur är tjänar gubben ok.

För oss var det kanon med en bra babyvakt, hon har sovrum på ovanvåningen och har sovit ganska mycket ute i vagnen. Babysittern och babygymmet användes oxå flitigt under det första halvåret, kan fick känna att det var lite onödigt med bägge. Köpte en babybjörn bärsele som knappt är använd. Jättebekväm, men har ändå blivit liggande. Likadant blev det med en bärsjal. Det är ungefär vad jag kan komma på såhär på rak arm..

Svar på tråden v.15 i Kristianstad