v.15 i Kristianstad
Hej!
Är det någon mer från Kristianstad med omgivning som vill följas åt? :)
Hej!
Är det någon mer från Kristianstad med omgivning som vill följas åt? :)
Vad roligt att ni lyckats nu! Grattis igen!
Igår bekräftade det andra UL att vi är beräknade till 24/4. Många fina bilder fick vi med oss. Sambon petade till magen under UL och då petade busen tillbaka. Busen försökte även få in fingrarna i munnen under tiden vi tittade men det verkade väldigt svårt 
Allt såg väldigt bra och hon upprepade många gånger att det var väldigt lätt att se, har era UL varit krångliga eller svåra att se?
Hur går det annars? Börjar vi bli tjocka om magen eller? Några skojiga inköp som rekommenderas?
Vad kul! Ni fick ett anda för ni det första var tidigt? För oss var det lite knivigt att se. Jag fick gå upp och hoppa, hosta och försökte få henne att flytta sig. Men till slut gick det, dock med betydligt sämre bilder än förra gången. Vad roligt att ni fick många bra. Det är så roligt att ha sen.
Ja, går inte att gömma bulan så lätt längre. Fast jag är fortfarande hur trött som helst. Det roligaste vi köpt hittills är en jättesöt nalle, kunde inte hålla mig där! Hur har ni det med tröttheten?
Jo, det blev ett andra för vi var där i v 15 och de ville mäta i v18 också.
Min trötthet har helt och hållet vänt. Vaknar vid fem varje morgon oberoende på när jag gick och la mig. Vissa dagar kan jag somna om, andra slumrar jag en halvtimme innan det inte går längre..
Hur är det med oss i julstöket? Saknar ni det vi inte kan äta? Jag trånar så efter den gravade laxen och skulle kunna göra mycket för en bit brie. Bm tipsade iaf om brie på tub, en liten tröst iaf..
Åh, julmat!
Man kan äta gravad lax om man fryser den i minst 3 dagar innan. Även brie kan du äta,om man väljer svenskproducerad och skär bort kanterna... Det har jag iaf fått till mig. Listeria-bakterien som bor i osten smittar 40-70 personer per år, om man sen lägger det i jämförelse med hur många som äter mögelostar. Ganska liten risk att det händer. Om jag äter det är det i ganska små mängder tillsammans med mycket annan mat så det inte hamnar i en tom mage. Men det är iaf vad jag gör. Vi är inte alla lika våghalsiga och knäppa som jag.
Det som är mest irriterande är alla utförsäljningar på barnvagnsmodeller nu och jag vågar inte köpa vagn nu.
Det där med maten är en snårskog. Jag hörde att det bästa är om man köper färsk fisk över disk. Får väl se om man vågar sig på det. Trots allt varar det ju inte för alltid, kanske får ta igen det till påsk.. Haha!
Mycket reor nu? Är så inställd på vilken jag vill ha så håller koll på blocket. Men hade egentligen velat beställa snart om det inte kommer ut ngn.. Varför vill du inte beställa?
Tyvärr missar jag påskmaten också.
Jag är så nojig om det skulle hända något dumt med bebisen. Köper jag något för tidigt känns det som jag jinxar det. Har hittills köpt ett gosedjur med en pingla i, det är allt.
Är inte heller helt säker på vilken vagn vi vill ha. Tänkte till helgen åka till barnvagnsaffär och provköra lite.
Hittar du något på blocket? Tycker att de är antingen för dyra eller för gamla...
Jaha.. Jag hoppas ju få den iaf!
Oj, men om man köper ny vagn brukar de låta dig få pengarna tillbaka om det skulle hända ngt. Kanske det minsta bekymret, men ändå.. Vi får se om vi får lite bebisprylar i jul kanske..?
Ja, många är det, men syskonvagnar är ganska okej. Jag har hittat en. Den är betydligt billigare än favoriterna, men jag tänkte behålla mina singelvagnar oxå så jag tror nästan den räcker.. Äh, får suga lite på den karamellen över jul..
Vill tipsa om babyvintage.se i Helsingborg på tal om vagnar. Väldigt proffsiga, mindre butik som vet vad de tar in och är väldigt noga med det. Vi var där nu i helgen och beställde en vagn iaf. Förstår vad ni menar med jinxandet, man är alltid osäker..
Brieost är något som jag längtar som en tok efter!