Första kuren pergotime okt. 2013

Men hörrni hur fungerar det egentligen annars när man äter Pergotime? Brukar man få använda Provera däremellan? Eller har de flesta egen mens fast långa cykler?

IDAG var det äntligen dags. Nytt besök hos gyn. Jag hade 1 000 frågor och fick några besvarade och några nya 
Viktigast: Jag har fått pergotime utskrivet. Känns som ett steg närmare.
Först och främst väntar jag alltså på mens eller att dagarna ska gå så jag får börja med Provera igen (vill helst inte äta provera för det gjorde mig deppig och fick migrän).
Hoppas ju lite naivt i bakhuvudet att jag redan ska vara gravid eller lyckas bli gravid inom närmaste dagarna - men hon trodde varken att jag hade haft ägglossning eller skulle få ägglossning.
Men... en sak som jag tycker är intressant. På VUL så såg jag en skillnad från förra gången. Förra gången hade jag ett typiskt pärlband, massor av små äggblåsor. Men idag såg jag att äggen var mycket mer oregelbundna i storleken än sist. Typ 4 st var stora (tyckte jag) men frågade läkaren och hon sa att de inte var mogna. Glömde fråga hur många micrometer det var. Detta är ju alltså utan att jag ätit pergotime...
Så... nu undrar jag om ni med PCO/PCOS har någon koll? Brukar era ägg ändra stolek under cykelns gång? Har ni sett olika stora ägg eller har ni alltid haft det klassiska pärlbandet av ägg?
Jag hoppas.