Inlägg från: Majken33 |Visa alla inlägg
  • Majken33

Första kuren pergotime okt. 2013

Theresan skrev 2013-11-22 20:58:49 följande:
    Jag hade ett som var närmare 30 mm en gång, jag fick utslag på Äl-sticka samt mens exakt två veckor senare. Men man kan kanske få mens av tomma äggblåsor också?

I morse tog jag sista proveratabletten så nu är det bara att invänta mens, är så peppad inför min trippelkur.

Majken33,

Hur går det, har du testat ännu? 
    Tack för att ni bryr er Kyss

Vad sa din läkare när det var 30 mm? 
    zion skrev 2013-11-22 21:45:14 följande:
    Nu behöver jag hjälp, efter att jag hade varit hos gyn i morse så fick jag ett positivt utslag på äl-test, om dom fungerar som dom ska nu när har jag äl då? När blir testet negativt igen? Är totalt förvirrad!
    Jag har ingen aning. Men vad spännande. Kan det ha släppt ett lagomt ägg innan du var på vul? Eller så släppte det precis. Jag skulle ha sex om jag var du! Flört

Snart kommer man ju bara proffs på ägglossning, hormoner, samband och allt...  
  • Majken33
    Glimmra skrev 2013-11-25 09:32:37 följande:
    Idag har jag varit på mitt andra vul och det fanns bara pyttesmå ägg. Så jag fick börja med primolut direkt för att sedan testa en trippel dos pergo. Om inte den funkar så är det bara att lägga ner pergotime och gå vidare med sprutor.
    Nej men vad tråkigt. Trippel måste ju funka. Det tror jag! 
  • Majken33
    ungmamma2011 skrev 2013-11-26 20:41:10 följande:
    Glimmra: det är min första kur med pergo. Tog en proverakur i mitten på augusti som gav mig min senaste mens som va 6e sep. Denna gången starta jag enbart med pergotime då mensen ej kommit o det går att börja utan med . Är det din tredje? Me tanke på trippelkur? :)
    Hej! Spännande med ny kur. Önskar dig lycka till! 

Men det var ny info för mig. Så har inte min läkare sagt. Jag ska själv äta Provera innan jag får börja med pergo trots att jag hade min senaste mens 22 okt...  
  • Majken33
    zion skrev 2013-11-26 20:55:49 följande:
    Måste ha hjälp nu, Hur länge kan det vara positivt ägglossning test? Jag hittar information om Max tre dygn. Men jag har fått positivt äl-test i fem dygn nu, så misstänker att ägget inte vill släppa eller nåt i den stilen. Vad tror ni och vad bör jag göra?
    Jag vet inte heller. Vet dock att det kan visa fel om man har PCO eftersom hormonerna är lite ur balans. Tänker även att det kan visa fel om man tagit spruta för ägglossning eller så... Jag tycker också att du ska fråga din läkare. Och meddela sedan så vi får lära oss nåt nytt. 

Håller tummarna att nåt ägg släppt och att det blir resultat också.  
  • Majken33
    zion skrev 2013-11-27 02:00:14 följande:
    Jag pratade med gyns assistent igår och blev halvt idiotförklarade om att de flesta slutar testa när man får ett positivt resultatet, så hon kunde inte ge mig något bra svar och tyckte att jag bara skulle sluta testa. Men jag vill ju veta om ägget har släppt eller inte! Jag vill inte vara jobbig och ringa och tjata på dom men jag får väl göra det!
    Oj vad detta inlägget blev rörigt men hoppas ni förstår
    Jag upplever ofta - inte just i det här fallet men annars - att läkarna inte alltid har svar på det jag frågar och blir ställda... Det finns ju så mycket information på nätet och jag förstår att de inte kan allt men ibland är det ju bättre om de svarar att de inte vet. 
  • Majken33
    Endrömivitt skrev 2013-11-29 05:14:34 följande:
    Glimmra: jag är inne då och då och läser hur det går för er. Håller mina tummar och tår för att det ska gå bra för er alla. På måndag går jag in i v 12 som är lite av en magisk gräns. Vi har dock varit på ett tidigt VUL i v 9 och fått se den lilla. Mår väldigt illa till och från men det är ju så det är. Var på inskrivning hos barnmorskan igår, det gick bra men jag låg på gränsen för högt blodvärde som inte är så bra men de håller koll på det.
    Åh vad kul att höra. Låter mysigt att få se pyret och jag förstår den där gränsen... Hoppas du kan njuta lite av ditt tillstånd mellan illamåendet. Tänk när magen början synas Glad
  • Majken33

Är nu inne på 5:e dagen med provera och måste säga att jag mått skit. Huvudvärk som inte försvinner med varken ipren, alvedon eller naproxen. Har tagit min migränmedicin och då lättade det något. Sen har jag varit ledsen och arg och känt mig ganska väck. Igår kändes det inte som att jag var mig själv och hade någon blandning av migränanfall med massa skumma tankar och depression och enorm ledsamhet. Min sambo tröstade och försökte lugna ner mig och sa att det var tabletterna som gjorde konstiga saker med mig... Han tycker inte att jag ska äta dem nåt mer. 

Om det går att äta pergotime utan att behöva gå igenom detta så vore det ju en dröm.

Nu är det dags att ta dagens tablett så håll tummarna för mig är ni snälla. 

• Majken33
    ungmamma2011 skrev 2013-12-03 12:21:57 följande:
    Hej tjejer! Var idag hos gyn och kollade hur det gått med pergotime. Hade haft ägglossning då man såg en sprucken äggblåsa som var på 3,5cm vilket är toppen:) har ju äveb haft positivs clearblue digital med dubbwl hormonindikator i 4 dagar nu som visa på hög fertilitet:) läkaren sa att skulle dt inte ta sig så är det bara att köra ny kur om 30dagar från första kurwn och jag behöver ej vänta på mens eller äta provera innan vilket är skönt:)
    Vad roligt! Och bra att det funkar även fast du inte behöver provera. Det låter ju för bra Drömmer

Håller tummarna att det tar sig! Har ni prickat in bra med sex? 

Vad kör alla för sex-metod? Det finns ju lite olika. Varannan dag, varje dag, flera gånger om dagen? Flört Jag tror på det här med att ha sex varannan dag(typ) hela månaden för att ha friska aktiva spermier och sen om jag får ägglossning nån gång försöka ett par dagar i rad just då. 

(Ungmamma och Glimmra: Tack för era snälla ord. Peppar peppar så har jag mått bra idag!) 
  • Majken33
    Theresan skrev 2013-12-04 13:09:33 följande:
    Vi kör varannan dag (från dag 10 typ) fram tills positivt äl-test, då blir det lite mer.

Jag ska på vul i morgon, är orolig för att det inte ska ha hänt något den här månaden heller, har inte känt så mycket, lite stickningar ett par få gånger bara.
    Åh då håller jag verkligen tummarna för dig!

Några stick är väl allt som behövs? Glad Lycka till! Och uppdatera oss hur det går. 
  • Majken33
    zion skrev 2013-12-04 00:58:48 följande:
    Är på Dag 25, och känner mig inte det minsta gravid, blir så besviken för om jag väl hade ägglossning nu denna månaden så tycket jag att jag borde känna något! Jäkla skit liv!!
    Gravtestet i morse var negativt också( för tidigt jag vet men jag är test narkoman)
    Kram. Det behöver inte vara kört ännu... 
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013