• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-11 08:27:22 följande:

Ja varför inte? Vi började båda äta lågkolhydratkost för snart ett år sen. Äter mkt grönsaker och bär plus kött och mejeriprodukter men hoppar snabba kolhydrater och socker. Jag har aldrig varit överviktig men mår mkt bättre av detta och kanske det påverkat både ägg och spermier? Vem vet? Håller tummen för ditt lilla guldägg i magen också! När ska du på vul? Kram
    Har inte ringt någon om VUL, inskrivning o.s.v.

Jag är så j...la trött på vården, så jag skulle helst vilja ta RUL som första besök. Eller egentligen inte, för jag vill ju veta såklart tidigare att det ser ok ut. Men jag får ångest och blir nedstämd bara av tanken att ringa och försöka få tid till VUL. De är ju hemska där jag bor och till Uppsala har jag inte lust att åka...

Kanske få be sambon att ta de där samtalet? Kanske smart? Eller om jag kan få den BM jag skall gå hos att ta i med hårdhandskarna? (Men då måste jag ta tag i det med och ha ett namn på någon som är bra att skriva in mig hos...) Om jag ringer och gråter? För så känns det faktiskt. Gråtfärdig för att mitt sjukhus är så dåligt och att det är långt till bra vård och jag inte känner för att åka. Kan jag inte bara få bara ifred och allt skall bara funka!
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-02-11 08:42:10 följande:
    Villsågärna : det är ju så härligt att höra din glädje chock förvåning upprymdhet- allt är möjligt!!!! Ser fram att höra vad VUL säger! Gott att höra sådan positiva berättelser! Kram

Tack Känner mig hög idag på gladendorfiner! Första ggn nånsin som jag och maken blivit gravida på naturlig väg, på 8 år. Undrens tid är ej förbi Lycka till nu med ditt fet!! Kram
  • villsågärna38
    Katt12 skrev 2014-02-11 08:25:23 följande:
    Underbart villsågärna och jenkis!!! Jenkis, vilken klinik har du gått hos för ÄD? Vi velar mellan Finland och Lettland så alla tips och erfarenheter mottages tacksamt:)

Tack
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-02-11 08:42:50 följande:
    Har inte ringt någon om VUL, inskrivning o.s.v. Jag är så j...la trött på vården, så jag skulle helst vilja ta RUL som första besök. Eller egentligen inte, för jag vill ju veta såklart tidigare att det ser ok ut. Men jag får ångest och blir nedstämd bara av tanken att ringa och försöka få tid till VUL. De är ju hemska där jag bor och till Uppsala har jag inte lust att åka... Kanske få be sambon att ta de där samtalet? Kanske smart? Eller om jag kan få den BM jag skall gå hos att ta i med hårdhandskarna? (Men då måste jag ta tag i det med och ha ett namn på någon som är bra att skriva in mig hos...) Om jag ringer och gråter? För så känns det faktiskt. Gråtfärdig för att mitt sjukhus är så dåligt och att det är långt till bra vård och jag inte känner för att åka. Kan jag inte bara få bara ifred och allt skall bara funka!

Uj va jobbigt att du känner så men förstår dig! Allt hemskt ni varit med om sätter naturligtvis sina spår. Tänkte nog inte på inskrivning ännu utan på det första vulet man brukar göra på fertilitetskliniken för att bekräfta graviditeten. Vill du inte göra det i Uppsala? När det gäller inskrivning är det väl en jättebra ide att be maken ringa!!! Kram
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-11 09:38:40 följande:

Uj va jobbigt att du känner så men förstår dig! Allt hemskt ni varit med om sätter naturligtvis sina spår. Tänkte nog inte på inskrivning ännu utan på det första vulet man brukar göra på fertilitetskliniken för att bekräfta graviditeten. Vill du inte göra det i Uppsala? När det gäller inskrivning är det väl en jättebra ide att be maken ringa!!! Kram
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-11 09:38:40 följande:

Nej, jag vill inte åka någonstans. Det är så meckigt att ta ledigt från jobbet och det är väl ok ett par timmar för att göra VUL här, men att resa 22 mil för VUL... Då behöver jag vara ledig hela dagen. Jobbar i butik, så all ledighet tas 6 månader i förväg. Det har varit nog med våra behandlingar och korta varsel. Orkar inte mer...

Men nu har jag skrivit in mig. Fick ett namn från en kompis på bra BM och BM får ta fajten! Ringde gyn och de hänvisar till Uppsala eller Stockholm... De kan bara ta emot 3 patienter per vecka på mitt sjukhus nu för tiden och hela året är väl bokat... Förr gjorde de t.o.m. IVF:er så det är verkligen bantat.
  • villsågärna38

Nu har jag varit på VUL. Man såg en hinnsäck men den var för liten för att se något i ännu. Ska dit om två veckor igen. Hjälp!! Olidligt. Kan nog vara så att jag hade ägglossning så sent som 20/1 när jag tänker efter så allt kan ju gott vara i sin ordning men får sånna jobbiga känslor nu. Har ju varit flera ggr på vul och fått neg besked så känns som att jag ställer in mig på det nu som ett försvar. Håll tummarna gör oss och pyret! Kram

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-02-11 11:36:30 följande:
    Nej, jag vill inte åka någonstans. Det är så meckigt att ta ledigt från jobbet och det är väl ok ett par timmar för att göra VUL här, men att resa 22 mil för VUL... Då behöver jag vara ledig hela dagen. Jobbar i butik, så all ledighet tas 6 månader i förväg. Det har varit nog med våra behandlingar och korta varsel. Orkar inte mer... Men nu har jag skrivit in mig. Fick ett namn från en kompis på bra BM och BM får ta fajten! Ringde gyn och de hänvisar till Uppsala eller Stockholm... De kan bara ta emot 3 patienter per vecka på mitt sjukhus nu för tiden och hela året är väl bokat... Förr gjorde de t.o.m. IVF:er så det är verkligen bantat.

Usch va jobbigt, förstår dig!! Men jättebra att du bokat tid hos en bra bm!!! Finns det ingen privat gyn i stan som kan göra vul? Tre patienter i veckan låter ju helt galet. Kram
  • Juliette F
    villsågärna38 skrev 2014-02-11 14:19:49 följande:
    Nu har jag varit på VUL. Man såg en hinnsäck men den var för liten för att se något i ännu. Ska dit om två veckor igen. Hjälp!! Olidligt. Kan nog vara så att jag hade ägglossning så sent som 20/1 när jag tänker efter så allt kan ju gott vara i sin ordning men får sånna jobbiga känslor nu. Har ju varit flera ggr på vul och fått neg besked så känns som att jag ställer in mig på det nu som ett försvar. Håll tummarna gör oss och pyret! Kram
    Oj, då är det säkert att det är dina ägg alltså denna gången Skrattande! Har du fått göra blodprov för att mäta hcg? Är värdet högt där så är det ju bra. Håller alla tummar och tår jag har - förstår precis vad du skriver om negativt besked! Samma här, vågar inte ens tjuvtesta och har redan tagit ut ett minus i förskott :).
  • snorpan02

Villsågärna har sett dig i trådar här o där o nu såg jag att du lyckats på egen hand, va roligt, stort grattis p lycka till.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014