• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • NinaCamilla

Jenkis: Jag hoppas på att skuggan blir en riktig fin streck i TD och det är ju snart!

Det känns jätte skönt att äntligen komma iväg efter alla operationer och nedregleringar. Vår donator har äggplock på måndag och jag har ET den 15 februari så att det blir en blastocysto eller två som vi ska ha. Mannen lämnade sitt bidrag förra gången så att vi kan åka på torsdag. Vi kommer stanna lite längre tid den här gången och vila ordentlig att embryo kan fästa sig. Hoppas på +17 grader och sol en plus om 2-3 veckor. Om det blir en plus, är det låååångt kvar till ett bäbis men plus vore så fint. Aldrig sett en sådan än så länge.

• Redan47

NinaC, känslan att kunna boka resa och ha datum är ju så skön! Absolut, njut oxå av en liten minisem och möta våren på kontinentet, livet är nu!

Jenkis.... Denna väntan på Stickan ... Snart har du hcg för tydligt streck!!!!

Jag har klart nu med VUL och provtagningar här i Thailand, nu återstår bara genomförandet, upplevelse. Ja kliniken på ena ön där blodproverna kommer tas, är som en typ garageport öppning, där reception är nästan på gatan. Läkaren går med munskydd på sig. Jättetrevluga. Väntrummet är en långbänk utmed ena väggen. Kommer thail och backpackers om var annat.

Har klart insättning FET den 20/2 Riga. Vi åker i stort sett direkt, hämta bilen med våra vinterkläder i, tillbaka till Sthlm tar vi båten på kvällen! Hoppas på att slemhinnan utvecklats sig bra till 10/2!

• NinaCamilla

Redan47: Lycka till nu och hoppas att ni kan ta det lugnt på båten.

Snart är vi flera som ruvar här på tråden och flera plus behövs det.

• Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-02-08 15:31:28 följande:
    Jenkis: Jag hoppas på att skuggan blir en riktig fin streck i TD och det är ju snart!

Det känns jätte skönt att äntligen komma iväg efter alla operationer och nedregleringar. Vår donator har äggplock på måndag och jag har ET den 15 februari så att det blir en blastocysto eller två som vi ska ha. Mannen lämnade sitt bidrag förra gången så att vi kan åka på torsdag. Vi kommer stanna lite längre tid den här gången och vila ordentlig att embryo kan fästa sig. Hoppas på +17 grader och sol en plus om 2-3 veckor. Om det blir en plus, är det låååångt kvar till ett bäbis men plus vore så fint. Aldrig sett en sådan än så länge.
    Tack för uppmuntrande ord alla!

Förstår att du längtar NinaCamilla efter allt slit. Ja, ett plus skulle sitta fint och ännu bättre en liten i famnen. Som sagt nu kör vi tjejer! 2014 blir vårt år!
  • Frk Röd

NinaCamilla: tack för info om prednisolon. Ska du ta antibiotikakur också?

Jenkis: hoppas du kommer få se ett stark streck på testdag.

Lycka till alla ni andra som är på gång eller ruvar!

• NinaCamilla

Frk Röd: Jag har fått antibiotikakur och anti-inflammatoriska mot mykoplasma hominis och endometrios. Jag ska sluta med dessa dagen innan insättning. Jag fick clexane också som jag tar en gång per dag.

• Frk Röd

NinaCamilla: min klinik tyckte inte det var nödvändigt med antibiotika. Jag hade gärna tagit det också eftersom många här på forumet har använt det och det verkar gett bra resultat. Jag kommer också använda klexane, högre dos denna gång. När börjar du med klexane? Förra behandlingen började jag inte med blodförtunnande förrän vid insättning, men nästa behandling har jag tänkt börja några dagar innan transfer oavsett vad kliniken tycker om det.

• NinaCamilla

Klexane fick jag börja i måndags i god tid. Jag hade mykoplasma hominis och då ska man ta antibiotika.

• Irma01

NinaCamilla: vad skönt att ni äntligen åker iväg snart! Håller tummarna för er, och passa på njut av våren i Grekland.

Jenkis: hoppas verkligen det blir ett + för er nästa vecka, det ser ju lovande ut

Backefru: vi gjorde ÄD på KS och väntetiden skulle vara runt 1,5 år då (vi gjorde första 2011 där). Jag har verkligen bara bra att säga om KS och Fertilitetsenhet på Huddinge , fantastiskt personal verkligen.

Redan47: lycka till!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014