• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Irma01

OT eller inte, spelar ingen roll, tycker att det är så skönt att kunna stötta varandra här, det är det viktigaste! Som sagt, skönt att du verkar ha hittat en dos som fungerar för dig.

Apropå det andra var jag på inskrivning igår, kändes rätt overkligt! Trevlig barnmorska, nu är remiss skickade till UL, en massa blodprover tagna, tid bokat hos läkare den 24/2, tja, kan inte säga att jag inte känner mig väl omhändertagen.
    Det bästa är dock på onsdag, då jag äntligen slipper progesteron mic! En liten sak i sammanhanget men jag längtar verkligen efter att få slippa dessa vagitorier

Känner mig tröttare än vanligt, vet dock inte om det är efter vår långa resa eller pga graviditeten. Annars märker jag ingenting, väldigt konstigt att få in i huvudet att det finns en bebis där inne!

Trevlig helg på er tjejer

• Jenkis
    Irma01 skrev 2014-02-15 09:19:50 följande:
    OT eller inte, spelar ingen roll, tycker att det är så skönt att kunna stötta varandra här, det är det viktigaste! Som sagt, skönt att du verkar ha hittat en dos som fungerar för dig.

Apropå det andra var jag på inskrivning igår, kändes rätt overkligt! Trevlig barnmorska, nu är remiss skickade till UL, en massa blodprover tagna, tid bokat hos läkare den 24/2, tja, kan inte säga att jag inte känner mig väl omhändertagen.
    Det bästa är dock på onsdag, då jag äntligen slipper progesteron mic! En liten sak i sammanhanget men jag längtar verkligen efter att få slippa dessa vagitorier

Känner mig tröttare än vanligt, vet dock inte om det är efter vår långa resa eller pga graviditeten. Annars märker jag ingenting, väldigt konstigt att få in i huvudet att det finns en bebis där inne!

Trevlig helg på er tjejer
    Visst är det!

Har första hälsosamtal om knappt fyra veckor och innan dess skall jag göra VUL. Sedan kommer det bli ett riktat ultraljud på hjärtat i v.12 tydligen. Först var det ett h...te att få en tid överhuvudtaget och sedan fick de tydligen eld i baken och ringde upp med både VUL-tid och UL-tid... De fick väl tummen ur och läste journalen kanske... Ursäkta min bitterhet Skäms.

Jag längtar också efter att få sluta med stödmedicinerna. Tänk att få ha ett rent underliv mer än fem minuter

Har väldigt lite symptom jag med. Men pluset går framåt i alla fall så allt är nog ok. Idag är det första gången jag inte har blödigt (ännu)! Trots mensvärk hela natten och även i morse när jag var uppe. var säker på att jag skulle blöda mycket med tanke på hur ont jag haft. Men den växer väl och frodas får man anta

Hur är det med er andra som inte varit inne här på ett tag? Hoppas det går framåt!
  • Jenkis
    Jojjo77 skrev 2014-01-29 19:47:30 följande:
    Nu verkar det finnas en donator till oss!!! Om några veckor smäller det Skönt att det rör på sig!

Lycka till alla andra som är igång och på g.
    Jojjo!

Hur går det! Är ni igång ännu?
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2014-02-15 09:19:50 följande:
    OT eller inte, spelar ingen roll, tycker att det är så skönt att kunna stötta varandra här, det är det viktigaste! Som sagt, skönt att du verkar ha hittat en dos som fungerar för dig. Apropå det andra var jag på inskrivning igår, kändes rätt overkligt! Trevlig barnmorska, nu är remiss skickade till UL, en massa blodprover tagna, tid bokat hos läkare den 24/2, tja, kan inte säga att jag inte känner mig väl omhändertagen. Det bästa är dock på onsdag, då jag äntligen slipper progesteron mic! En liten sak i sammanhanget men jag längtar verkligen efter att få slippa dessa vagitorier Känner mig tröttare än vanligt, vet dock inte om det är efter vår långa resa eller pga graviditeten. Annars märker jag ingenting, väldigt konstigt att få in i huvudet att det finns en bebis där inne! Trevlig helg på er tjejer

Va roligt att höra! förstår att det blir skönt att slippa proggisarna!!! Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-02-15 12:46:08 följande:
    Visst är det! Har första hälsosamtal om knappt fyra veckor och innan dess skall jag göra VUL. Sedan kommer det bli ett riktat ultraljud på hjärtat i v.12 tydligen. Först var det ett h...te att få en tid överhuvudtaget och sedan fick de tydligen eld i baken och ringde upp med både VUL-tid och UL-tid... De fick väl tummen ur och läste journalen kanske... Ursäkta min bitterhet . Jag längtar också efter att få sluta med stödmedicinerna. Tänk att få ha ett rent underliv mer än fem minuter Har väldigt lite symptom jag med. Men pluset går framåt i alla fall så allt är nog ok. Idag är det första gången jag inte har blödigt (ännu)! Trots mensvärk hela natten och även i morse när jag var uppe. var säker på att jag skulle blöda mycket med tanke på hur ont jag haft. Men den växer väl och frodas får man anta Hur är det med er andra som inte varit inne här på ett tag? Hoppas det går framåt!

Oh va roligt att det ordnat sig så bra med tider på mvc, ul och vul. Helt rätt att de fick tummen ur!! Fattas ju bara annat. Skönt med blödningen också. Hoppas det inte blir mer!! Jag har också molvärk och det brukar ju vara ett bra tecken är även trött som attan och fått en storlek större bröst. Ska ringa mvc på måndag om nästa hcg ser bra ut. Så nervöst!! Hoppas kunna få samma barnmorska som tidigare. Skulle vara skönt!! Hon var super. Håller tummarna nu för alla här i tråden att 2014 blir ett toppenår för oss!! Kram
  • Jojjo77
    Jenkis skrev 2014-02-15 12:48:34 följande:
    Jojjo!

Hur går det! Är ni igång ännu?
    Nej... Vi väntar än. Allt blev flyttat framåt, igen, vet ej riktigt varför. Så tröttsamt. Är så trött på all j---la väntan. 

Skönt att du mår bättre och att det går framåt!!!
  • villsågärna38
    Jojjo77 skrev 2014-02-15 14:13:03 följande:
    Nej... Vi väntar än. Allt blev flyttat framåt, igen, vet ej riktigt varför. Så tröttsamt. Är så trött på all j---la väntan.  Skönt att du mår bättre och att det går framåt!!!

Nä va jobbigt Usch och fy!!! Känner så med dig!! Hoppas ni snart får pos besked. Kram
  • NinaCamilla

Hej tjejer, jag skulle behöva ta Hcg och progresteron blodtest i Sverige men vet inte vem ska jag vända mig till? Själv ruvar jag nu 3 blastocystor från Grekland och om plusset dyker upp vill de kontrollera att HCg ökar. Tackar för hjälpen!

• Frk Röd

NinaCamilla: Roligt att du äntligen ruvar. Håller timmarna för dig!! Själv ska jag dra igång med nedreglering i nästa menscykel. Fick du några embryon till frysen också? Har du fått ändra prednisolondosen efter ET?
    Tror du inte Mamamia i Stockholm kan hjälpa dig med provtagning? Lycka till!!

• NinaCamilla

Frk Röd: Jag har samma 20 mg varje dag upp till vecka 8 och börja fasa ner 2 veckor till 5 mg. Jag har baby aspirin och clexane-sprutor oxå. Jag hoppas på att någon fäster sig och inte alla huh. Vi fick fantastisk 4 st i frysen men det var dyrare än i Finland. 1000 eur. Läkaren sa efter insättning till maken att ni kan förbereda er till twins. Hoppas att turen vänder sig nu.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014