• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Katt12

Vad roligt att det gått bra med ET, NinaCamilla! Spännande med 3 blastisar!!

• Frk Röd

NinaCamilla: Såklart det kommer vända nu!! 2 bebisar kan ju faktiskt räcka :) Härligt att ha fyra i frysen, det kan ju vara bra tills det är dags för syskonförsök. Vad är babyasprin bra för? Vilken dos tar du av det? Är det Serum som skrivit ut det el vart får man tag på det?

• NinaCamilla

Frk Röd: Albyl minor heter baby aspirin i Sverige även om det är starkare. acetylsalicylsyra påverkar blodtunnande även om jag har clexane oxå. I Finland använde jag trombyl. Serum har skrivit i ordination men det är ju receptfritt och jag tar endast 80 mg per dag. Albyl minor är 250 mg och måste halveras i så fall.

• Irma01

Jenkis, så bra att du har fått tid nu! Skönt att slippa kämpa för det nu också, bättre sent än aldrig, förstår din frustration!

Villsågärna tack, ja jag har nästan glömt bort hur livet är utan vagitorier )

Jojjo, vad trist att det blev framflyttat igen, förstår att det suger energi
    Hoppas verkligen att ni får komma igång snart.

• Redan47

Ninac; bor du i 08- kolla werlabs på nätet. Hcg finns, progestoron får du nog kolla efter vid hormonorover....

Jag får min gyn att skriva remiss. Bor ej -08. Lycka till!

• Juliette F
    NinaCamilla skrev 2014-01-03 16:40:09 följande:
    Frk Röd: Vi går på Serum klinik i Aten. Jag gjorde endometrios operation där och kände direkt att de vill hjälpa mig mer. Vi har gjort ÄD i Finland och är i kö där men litar på mest läkarna i Grekland nu. Vi har inte diskuterad med Serum om 2 eller 5 dagars än så länge. Jag måste vara nedreglerad 4 mån innan vi kan fortsätta. Hoppningsvis i slutet av jan. Embio klinik tittade jag på oxå. Hur mycket tar dem för ÄD och är ni nöja hittills?

Hej NinaCamilla, grattis till ruvarstatus! Jag har gått igenom 3 IVF-fiaskon (testade nyss minus), två ÄD i Tjeckien och är nu inne på att ev byta land. Jag har autoimmun problematik (sköldkörteln, antikroppar TPO dvs Hashimotos) och har ALDRIG sett ett plus i hela mitt liv, trots att jag ruvat på 6 embryor varav 4 fina blastocyster. De sista 2 AA i hatching stadiet. Rynkar på näsan Jag är nu inne på att kontakta Penny på Serum, då hon verkar vara den enda som tar immunologi på allvar.

Min senaste klinik, Reprogenesis, ville inte ge mig mer än 10 mg Prednison trots att jag tjatade om högre dos. Har hört att andra får 15-20 mg + penicillin, och lyckas bra på det!! Inga noggranna undersökningar mer än VUL har gjorts på min livmoder. Insättning på Reprogenesis skedde utan abdominal ultrasound, dåligt enligt PM jag har fått i boxen. 

Jag har inga problem med myom, cystor eller endo VAD JAG VET, men enligt Zinfandel bl a  så kan man ha endo utan att det syns på VUL. Tydligen lider en av fyra av endo vare sig de vet om det eller ej. Hur kan man isf svälta ut endo??

VIlka undersökningar gör de på Serum? Hur upptäcktes skiljeväggen i din livmoder, som du skrev om? Hur skickar man mensblod dit, eller måste man åka personligen? Jag är öppen för ALLT nu, orkar inte fler minus. Är 45 år (snart 46) och barnlös, det suger... Gråter
  • NinaCamilla

Juliette: Penny rekommenderar nästa alltid hysteroskopi som kostar 1500 eur för att rensa livmoder från polyper etc. De gör oxå en implantatsnitt i livmoder som de tror hjälpen till fästningen. Snittet håller på 6-8 mån. I mitt fall har jag endo, sköldkörtel och 2 st stora myom och adenymosis och skiljevägg. De syns inte på UL utom myom som i Sverige och i Finland hävdade att de inte påverkar ev graviditet. Penny tror annat och jag fick göra stor laproskopi operation 4000 eur (fick pengar tillbaka från FK pga.endo). Penny tar inte blodprover om man har redan autoimmuna sjukdomar så som endo och sköldkörtel utan sätter mediciner enligt den. Jag knaprar prednisolon, anti-inflammatofiska, virusmediciner, antibiotika och blodtunnande. Penny är bäst och efter stora livmoder make over, tror jag att vi lyckas. Du kan börja med att boka gratis telefonkonsultation med henne och kolla vad hon säger. Jag är säker på att hon vill göra hysto på dig. Vi ÄD har de alltid 2 donatorer redo att man får bättre skörd. Vi fick 7 st blastocystor som är fantastisk! När säsongen börjar hittar man billiga flyg till Aten i april. Hojta till om du behöver mer hjälp. UL visar inte allt och om man har försök flera ggr kan det vara bra att rensa livmoder från spår av gammalt.

• Juliette F
    NinaCamilla skrev 2014-02-16 11:26:29 följande:
    Juliette: Penny rekommenderar nästa alltid hysteroskopi som kostar 1500 eur för att rensa livmoder från polyper etc. De gör oxå en implantatsnitt i livmoder som de tror hjälpen till fästningen. Snittet håller på 6-8 mån. I mitt fall har jag endo, sköldkörtel och 2 st stora myom och adenymosis och skiljevägg. De syns inte på UL utom myom som i Sverige och i Finland hävdade att de inte påverkar ev graviditet. Penny tror annat och jag fick göra stor laproskopi operation 4000 eur (fick pengar tillbaka från FK pga.endo). Penny tar inte blodprover om man har redan autoimmuna sjukdomar så som endo och sköldkörtel utan sätter mediciner enligt den. Jag knaprar prednisolon, anti-inflammatofiska, virusmediciner, antibiotika och blodtunnande. Penny är bäst och efter stora livmoder make over, tror jag att vi lyckas. Du kan börja med att boka gratis telefonkonsultation med henne och kolla vad hon säger. Jag är säker på att hon vill göra hysto på dig. Vi ÄD har de alltid 2 donatorer redo att man får bättre skörd. Vi fick 7 st blastocystor som är fantastisk! När säsongen börjar hittar man billiga flyg till Aten i april. Hojta till om du behöver mer hjälp. UL visar inte allt och om man har försök flera ggr kan det vara bra att rensa livmoder från spår av gammalt.
    Hur vet man om man har polyper, syns inte det på VUL? Eller görs hysteroskopi oavsett, för att se om det finns polyper eller ej? Alla har väl inte polyper / skiljevägg? Kan man se skiljevägg enbart vid hysteroskopi?

1500 euro är trots allt hiskeligt mycket pengar, om man inte vet säkert att det finns polyper och myom. Ingen har sett någonting hos mig, jag är undersökt av 5 olika gynekologer. Jag är helt med på att sätta in alla stödmediciner som Penny rekommenderar, jag har också sköldkörtelstrul - så du menar att jag inte behöver skicka mensblod till Penny? Jag får penicillin ändå?? Jag är HELT för det!! Skrattande Fick ett tips om att köpa penicillin receptfritt på nätet, men det känns lite riskabelt.. vill helst ha utskrivet av läkare.

Har bara hört positivt om Penny! Om jag ska göra en hysteroskopi trots allt, hur länge måste jag vänta innan jag kan göra ET? Rör det sig om flera månader, för jag antar att det måste läka lite - elller? Kan noll. Skäms Visst gör en hysteroskopi ont, narkos??

Kanske kan man få en läkarremiss och göra hystero billigare i Sverige, någon som lyckats med det? Vi har redan satsat 150 000 SEK IVF-pengar rakt i sjön och kassan börjar sina.. så vi är tacksamma för bra och ekonomiska lösningar. Glad

Har du haft besvär av din endo? Jag har absolut inga symtom på endo, ingen har sett något heller - men jag vet att en av fyra kvinnor går omkring med endo ändå... Rynkar på näsan
  • NinaCamilla

Juliette: Det är det som är problemet att i VUL ser du varken polyper, skiljevägg etc.mina gyn hittade inget även om min livmoder var en katastrof vid operation. Senaste UL i aug-13 och operation i oktober och inget syntes i ULi Sverige. Ta en telefonkonsultation med Penny vad hon rekommenderar. Jag vet att flera som går hos henne har gjort operation. Hon tror på att man ser bättre när man gör hysto att allting är fysisk OK. Det görs i narkos men behövs inte sova i sjukhuset. Du kan få hysto i Sverige med om du har rätt läkare. Vet inte hur länge ska man vänta nästa försök men kan ej tror att flera månader. Min endo är svår och fick vänta i 4 mån innan nästa försök. Penny ordinerar alltid prednisolon baby aspirin och antibiotika. De brukar ta virusodling från livmoder mykoplasma-tester som du kan oxå ta i Sverige. Om du testar positivt på det (sim jag) är det extra viktigt att ta en stark antibiotika kur för båda partner innan nästa försök samt vid plusset. Börja med att ringa till henne och kolla vilka tester kan du göra i Sverige. Endo behöver inte ha symptom tyvärr och kan endast diagnostisera via titthålsoperation. Jag hade mensvärk fr h-te och kraftiga blödningar och blodcystor.

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-15 14:05:28 följande:

Oh va roligt att det ordnat sig så bra med tider på mvc, ul och vul. Helt rätt att de fick tummen ur!! Fattas ju bara annat. Skönt med blödningen också. Hoppas det inte blir mer!! Jag har också molvärk och det brukar ju vara ett bra tecken är även trött som attan och fått en storlek större bröst. Ska ringa mvc på måndag om nästa hcg ser bra ut. Så nervöst!! Hoppas kunna få samma barnmorska som tidigare. Skulle vara skönt!! Hon var super. Håller tummarna nu för alla här i tråden att 2014 blir ett toppenår för oss!! Kram
    Du borde kunna få samma BM kan man tycka... Håller tummarna stenhårt för att HCG ser super ut i morgon!

Nu kör vi för ett lyckat 2014 för ALLA här!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014