Inlägg från: Humlan26 |Visa alla inlägg
  • Humlan26

Första barnet bf i juli 2014

A n n e L i e skrev 2014-02-11 13:36:31 följande:
    Oj vad häftigt! :) 

Jag har inte ens lyckats känna av någon spark eller något annat över huvud taget.. När har ni börjat känna av sparkar osv? 

Kände för första gången i helgen. Men sen har det kommit och gått, bara kännt vissa dagar. v 20.
  • Humlan26

Idag har jag shoppat lite fint til bebis på hm och lindex!
    Tänkte hämta ut min gratis body från newbe på kappahl. Menvet man inte vad det är för kön är det så svårt att hitta något, så kunde inte bestämma mig. De andra kläderna blev det mycket färg på och även djur.

• Humlan26
    Passion skrev 2014-02-12 20:34:32 följande:
    Hur får man gratis body från dem?
    allt frö föräldrars gravidpaket. bara att beställa på hemsidan.
  • Humlan26

Någon mer som tycker att det spänner i skinnet över magen sjukt mycket på kvällen? Känns som skinnet ska spricka..

• Humlan26
    A n n e L i e skrev 2014-02-14 10:44:02 följande:
    Var på RUL igår och som du så låg min moderkaka i framvägg och troligtvis kan det vara därför som jag ej känt av några sparkar, det kan dröja innan jag gör det. 

För övrigt så såg allt bra ut och mitt beräknade datum är nu 9 juli istället för tidigare 10 juli. :) 

Har också moderkakan i framvägg. Började känna lite smått i vecka 20
  • Humlan26

Tittat på barnvagn idag. Vi har till 99% bestämt oss för en emmaljunga super nitro med citykorg.
    Nästa gång ska vi prova den ute, snöade för mycket idag.

• Humlan26
    Rebecka83 skrev 2014-02-16 09:16:40 följande:
    Amen! Det är ju fan att man inte kan skriva likameds-tecken eller och-tecken från mobil, då kommer inte inlägget med!!

För att upprepa, Hb står för hemoglobin, så lågt blodvärde alltså. Men många BM rekommenderar väl att man äter järntabletter från v20 så det är nog inget att oroa sig för.

Jag har bara ätit folsyra och D-vitamin sedan start av graviditeten. Men nu tänkte jag snart köpa nån burk med rekommenderade vitaminer och mineraler för gravida (inkl järn).
    Äter också järntabletter från vecka 20. Det är det vanligaste ju. Många tror att de får järn genom multivitamin men rena järntabletter innehåller minst 5 ggr så mycket järn.
  • Humlan26

Har gått upp ca 3 kilo, är i vecka 21.
    Tittar man på magen är det ingen tvekan om att jag ser gravid ut för en utomstående. Den ä r ganska hård och rund.

Rebecka83: det låter jättekonstigt med vikten. Jag är 172 cm lång och vägde ca 60 kg innan jag blev gravid. BM pratade vid hälsobesöket om att "målet" vid v 40 är att jag skall gått upp ca 10 kg.

Igår hämtade vi hem en spjälsäng som vill köpt av en kollega, men än är det omonterad. Beställde dock madras och spjälsängsskydd igår när det va 15% rabatt på lekmer.

• Humlan26

Tror jag börjat få foglossning. Gick hem från jobbet igår, ca3 km. Fick ont efter halva vägen men fortsatte. Sen det har jag haft ont i ljumskar och ner mot insidan låren och även känt mig stel.
    Tror ni att det är foglossning?

Nästa vecka tänkte jag börja på gravid-vattengympa.

• Humlan26
    Passion skrev 2014-02-22 09:00:09 följande:
    Härligt!
    Längtar tills jag/vi också får känna vår lillkilles sparkar!
    Men har livmodern i framvägg så kan dröja ett tag till... >.<

För övrigt så saknar jag Brieost och redbull kanske ett glas "alkoholfritt" vin (är ju 0,5% i dem så vill inte dricka dem nu när jag är gravid, är annars nykterist så dricker aldrig något med högre alkoholhalt än så).
    Allt som kallas för alkoholfritt är under 1,5%.Vissa drycker går inte att framställa helt utan alkohol. Helt ofarligt att ta ett glas som gravid.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014