Första barnet bf i juli 2014
I kväll har jag varit på gravid vattengympa. Det var jättekul och härligt. Rekommenderas!!
I kväll har jag varit på gravid vattengympa. Det var jättekul och härligt. Rekommenderas!!
Jag har hittills gått upp 5 kg. Känns ok.
Ni som har bh-problem kan jag rekommendera att köpa sådana försälngningar till knäppet i ryggen. Förlängde iaf tiden jag kan ha mina bh:ar för bara 49 kr.
http://www.lindex.com/se/underklaeder/oevrigt/tillbehoer/6649971/BH-foerlaengare/?styleId=18204797
Hur mycket har ni shoppat till bebis?
Jag sitter på nätshopparna nästan varje dag och tittar efter fina saker och bra rabatterbjudanden.
Jag kopierade checklistan på inköp från babyproffsens hemsida. Riktigt bra tycker jag. Sen kan man stryka några saker pga av att det är sommar. Fått en hel del kläder, men köpt lite också. Köpt alla tillbehör till säng, inkl sängkläder. Köpt ett set till vagnen också. När det gäller sängkläder har jag kärat ner mig i märket Rätt Start.
Vi har fått en begagnad babysitter och bärsele från baby björn. Mitt tips är att låna eller köpa en beg bärsele för att se om det är något bebis gillar. Sen kan man köpa en ny om det funkar. Det är ju ganska dyrt.
Jag funderar på om jag skall köpa babynest eller sovpöl www.jollyroom.se/ng-baby-sovpol-biet.html&ttype=click
Vad tror ni?
Bärsele känns bäst. en kompis hade sjal men bebisen kände sig instängd eftersom sjalen omsluter hela bebis.
Har åkt på bihåleinflammation och världens halsont. Gud va jobbigt det är när man inte får ta några mediciner, varken nässpray eller halstabletter.. dricker isvatten för att dämpa.