Inlägg från: Humlan26 |Visa alla inlägg
  • Humlan26

Första barnet bf i juli 2014

I kväll har jag varit på gravid vattengympa. Det var jättekul och härligt. Rekommenderas!!

• Humlan26
    Stjernfelt skrev 2014-03-09 21:20:13 följande:
    Har era navlar ploppat ut? Min är nog på väg ut snart, har ändrat form iaf :p

Min ploppade för en månad sen! Visst är det fint!
  • Humlan26

Hur mycket har ni shoppat till bebis?
    Jag sitter på nätshopparna nästan varje dag och tittar efter fina saker och bra rabatterbjudanden.

• Humlan26

Jag kopierade checklistan på inköp från babyproffsens hemsida. Riktigt bra tycker jag. Sen kan man stryka några saker pga av att det är sommar. Fått en hel del kläder, men köpt lite också. Köpt alla tillbehör till säng, inkl sängkläder. Köpt ett set till vagnen också. När det gäller sängkläder har jag  kärat ner mig i märket Rätt Start.

• Humlan26

Vi har fått en begagnad babysitter och bärsele från baby björn. Mitt tips är att låna eller köpa en beg bärsele för att se om det är något bebis gillar. Sen kan man köpa en ny om det funkar. Det är ju ganska dyrt.

Jag funderar på om jag skall köpa babynest eller sovpöl www.jollyroom.se/ng-baby-sovpol-biet.html&ttype=click
    Vad tror ni?

• Humlan26
    LadyGrace skrev 2014-03-11 14:40:39 följande:
    Jag har satt köpstopp på mig själv men håller ändå koll på rabatter. Vi har bockat av nästan allt på listan. Det enda vi har kvar är nog bärselar. Men vi tänkte nog vänta tills de kommer för att kunna prova med barnen. Sen går det ju alltid att köpa mer kläder ;). Och de lär ju få massa sånt när de kommer. Är glad att jag fixat det mesta nu för foglossningarna blir värre för varje dag. Sen när dygnstempen är över 5 grader så ska vi putsa upp en byrå med ny färg och ev sängarna med.
    jollyroom har 10 % på sängkläder, inredning mm idag.
  • Humlan26

Bärsele känns bäst. en kompis hade sjal men bebisen kände sig instängd eftersom sjalen omsluter hela bebis.

• Humlan26
    Teereseee skrev 2014-03-11 21:39:21 följande:
    ja verkligen :) sitter och letar efter en såndär speldosa eller musikmobil eller vad det heter  till spjälsängen nu. Någon som hittat någon bra sida? :)
    jollyroom.se
  • Humlan26

Har åkt på bihåleinflammation och världens halsont. Gud va jobbigt det är när man inte får ta några mediciner, varken nässpray eller halstabletter..  dricker isvatten för att dämpa.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014