Inlägg från: Humlan26 |Visa alla inlägg
  • Humlan26

Första barnet bf i juli 2014

Passion skrev 2014-03-12 15:12:10 följande:
    men har du uppsökt läkaren? de kan skriva ut mediciner som du kan ta medan du är gravid och är sjuk ! jag fick en tablett istf nässpray tex - funkar kanon! 
    Kanske ska göra det om det inte blir bättre.
  • Humlan26
    Stjernfelt skrev 2014-03-12 15:04:55 följande:
    Varför får du inte äta halstabletter?
    Hade zyx hemma och på de stod det att man inte får ta om man är gravid.
  • Humlan26
    FridaA skrev 2014-03-12 16:05:20 följande:
    Man får använda nässpray, otrivin och nasin exempelvis e helt okej att använda, det enda är att ens slemhinnor e känsligare än vanligt så man kan börja blöda näsblod. Men det e inget farligt med att använda nässpray, bebisen påverkas inte :)
  • Humlan26
    Humlan26 skrev 2014-03-12 21:26:27 följande:
    Står ju i bipacksedeln att man inte ska använda vid graviditet.
  • Humlan26
    Stjernfelt skrev 2014-03-12 22:46:58 följande:
    Vad bra! :) åh Gud vad härligt! Min man jobbar med alltid under bm besök men förhoppningsvis ska vi kunna hitta en tid då han får följa med :) däremot så kan han höra hjärtslagen genom magen nu :) kan era män höra era barns hjärtljud genom magen ännu? :)
    Såg i min app att man skulle kunna göra det nu. Mannen ska få försöka i kväll =)
  • Humlan26
    Teereseee skrev 2014-03-13 18:08:03 följande:
    Köpt babyskydd/bilbarnstol idag!:) blev en från brio, super nöjd!
    Köpte ni primo? Det ska vi hyra från sjukhuset.
  • Humlan26

Någon av er som har börjat fundera på vårjacka?
    Mina vinterjackor går knappt att knäppa längre men funkar nu de sista kalla veckorna. 
    Vet inte om man ska köpa en gravid-vårjacka? Känns ju inte så kul att gå i killens för stora jacka en hel vår =(
    Samtidigt är man ju lite snål, en jacka för tre månader...

• Humlan26
    weeeiner skrev 2014-03-15 13:38:01 följande:
    Gick in i v 23 idag. Den lill* är bara mer och mer aktiv i magen, sambon hr känt sparkar och nu syns det till och med utanpå magen den lixom "hoppar". Har filmat lite, skulle kunna ligga och titta på magen i flera timmar :)

Jag har oxå rikliga flytningar, använder jämt trosskydd på jobbet, men på nätterna sover jag helt näck så hoppas inte jag får nå svamp eller nå. Men dessa flytningar göra att man känner sig så ofräsch hela tiden :/ 

Nästa vecka den 20/3 ska jag till bm igen, längtar efter att få höra pyrets hjärtljud igen, de är magiskt!!!
    Skulle också kunna ligga och titta på magen i timmar. Det är så häftigt!

På torsdag ska vi till bm på första besöket sen inskrivningen. Då ska vi lyssna på hjärtljuden och mäta magen. På fredag ska vi beställ vagn!
    Längtar!
  • Humlan26
    Esperanza80 skrev 2014-03-15 15:21:21 följande:
    Jag har också rikliga och vattniga flytningar. Använder numera trosskydd varje dag på jobbet men hemma på kvällar och helger har jag utan. Får byta trosor lite oftare bara...

Jag har köpt en vårjacka från H&M typ parkas för 399kr. Det tycker jag är ok pris och eftersom den är svart lär jag inte tröttna på den tills det är dags för syskon. Annars kan man säkert sälja den på Tradera om man orkar...
    Köpte du mamma-parkasen eller en "vanlig"?
  • Humlan26

Vi kommer att köpa en emmaljunga super nitro. Mörkblå liggdel, sittdelen har vi inte riktigt bestämt oss för ännu. Svårt!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014