Inlägg från: Humlan26 |Visa alla inlägg
  • Humlan26

Första barnet bf i juli 2014

Esperanza80 skrev 2014-03-15 21:24:00 följande:
    Jag köpte mamma-parkasen!
    Den är lite tunn nu när det bara varit några plusgrader men med en tjock halsduk o kofta under har det gått bra!
    Jag gillar att man drar åt snörena under brösten så man verkligen ser att magen putar ut! (Så att man inte bara ser tjock ut som jag tycker jag gjorde i vinterjackan)
    Åhh, då kanske jag ska slå till på den också! Tål den någon väta? Köpte du din "vanliga" storlek?
    Så mysigt att få visa sin mage man är så stolt över.
  • Humlan26
    Rebecka83 skrev 2014-03-17 21:18:08 följande:
    Förresten, hur tränar ni andra nu?

Som vanligt (typ styrketräning, kondition/gruppträning?) eller bara promenader, eller ingenting?

Jag tränade ganska regelbundet fram tills i januari men sen tog mitt träningskort slut och sedan dess har det i princip blivit ingenting alls (förutom 10 min till jobbet på cykel). Är helt velig nu om jag ska köpa gymkort eller ej. Är så dålig på att komma ut och röra på mig efter jobbet (och har stillasittande jobb).

Men funderar på att iaf börja träna lite med hantlar hemma nu, fick lite panik i helgen när vi var på Babyringen och tittade på barnvagnar. Det kommer ju bli sjukt tungt att bära mjuklift (minst 3kg) + bebis (minst 3kg och tyngre varje dag) upp till fjärde våningen! 8 halvtrappor liksom.. gaaah... 
    Tränade inte mycket innan grav. Men nu går jag iaf på vattengympa för gravida.
  • Humlan26
    såjävlaneggo skrev 2014-03-17 19:20:54 följande:
    Sitter på jobbet helt deppig, jag tror inte jag orkar jobba mer snart. Någon som känner likadant?
    Förstår vad du menar. Fysiskt är det inga problem, men man längtar ju bara efter bebis så ibland är det svårt att fokusera. Fast skulle jag vara hemma vet jag inte vad jag skulle göra så planen är att spara pengar och jobbar till vecka 38.
  • Humlan26

Precis kommit hem från vattengympan. Så himla skönt!
    Dock blev jag sen när jag skulle dit så jag gick fort, så nu har jag väldigt ont i höfterna..

• Humlan26

I morgon ska jag på första bm-besöket efter inskrivninigen. Ska bli så kul att mäta magen och lyssna på hjärtat. Mannen ser också fram emot det.
    Är ni många som varit där ännu?

• Humlan26

Är det något man ska fråga när man är där? Känns som graviditeten bara rullar på utan några större frågetecken...

• Humlan26
    LååångVägDit skrev 2014-03-19 18:52:04 följande:
    Har varit till bm 2 ggr efter UL! Idag är det v 25, det har gått ganska snabbt ändå! :) snaaaaart ni så är det juli!!! ;) imorn ska vi till spec mvc o träffa doktorn.
    Någon speciell anledning att du varit där så mycket?
    För mig är det första gången sedan v 11. Bortsett från ul, men det gör man på sjukhuset här.
  • Humlan26

jag kommer nog hänga kvar om bebis tillåter.
    Någon mer som känner sig orolig för att det ska bli snitt. Skulle bli så besviken. Vill liksom göra hela grejen med graviditet och förlossning. Skulle se snitt som ett misslyckande...

• Humlan26

Nej, inget sånt i släkten.. men jag tycker man hör kollegor osv stup i ett som fått göra oplanerade snitt.. Hoppas allt går bra.

Någon som fått "kallelse" till föräldragrupp ännu?

• Humlan26

Är i v 26 och har gått upp 5 kilo. Har inte heller direkt rört mig något.
    Tror dock det har med att göra om man har lätt att gå upp i vikt i vanliga fall..

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014