Inlägg från: Humlan26 |Visa alla inlägg
  • Humlan26

Första barnet bf i juli 2014

Jag motionerade inte innan grav heller...

• Humlan26

Föräldragrupp är frivilligt, men tror man får hem en lapp med tid och datum när det börjar. Sen går man väl om man vill..

• Humlan26

Har också varit hos bm idag.
    Sf måttet va 26. Sk abli spännande att fortsätta följa. Hjärtat lät också bra. Har lite lågt blodtryck, men det har jag alltid haft.

• Humlan26
    A n n e L i e skrev 2014-03-24 09:30:02 följande:
    Vad för olja ska man använda sig av? 

Jag har använt wileda stretch mark oil sendan vecka 10. Mysigt att smörja in sig med!
  • Humlan26
    MiniV skrev 2014-03-24 08:02:32 följande:
    Det här med att vara gravid för första gången är verkligen en intressant upplevelse. Jag har inte alls varit så hormonell som många verkar vara, snarare är jag harmonisk och lugn. 

Jag är förvånad över att jag inte är större, eftersom bebisen nu borde vara över 30 cm lång enligt apparna, dessutom är den ju stark som bara den, där den ligger och karatesparkar mig på kvällarna och nätterna.

Igår morse vaknade jag och var alldeles mjuk och fin om magen, kunde känna precis var bebisen låg. Efter en stund hade jag en hård boll istället. Lustigt hur det svänger från ena stunden till den andra tycker jag! :)

Snart är det bara 100 dagar kvar till BF! Spännande! 

Har 100 dagar kvar idag!
    Håller med om humöret. Mitt humör har inte förändrats ett dugg, är precis som vanligt. Jag har svårt att känna hur bebisen liggen. Känner bara sparkarna, men magen är hård hela tiden.
  • Humlan26

Jag har köpt tio vita på ikea för 29 kr. Tror det är samma.

såjävlaneggo skrev 2014-03-26 10:52:55 följande:
    Ni vet dom här handdukarna på IKEA för 1 krona, som är vita.. Tror ni dom blir bra som "tvättlappar" åt bebisen? :)

• Humlan26

Ser att flera av er sover dåligt. Jag vaknar flera gånger per natt. Framför allt för att jag är så täppt i näsan hela tiden. Är även på toa och sist men inte minst gör tåhävningar för att det kryper i vaderna. Har alltid haft lätt att somna om men sista veckorna är det svårt.

Har planerat att jobba till v. 38. Hoppas jag orkar det!

• Humlan26
    ElinV skrev 2014-03-31 00:07:08 följande:
    Oj, vad hurtiga en del av er verkar vara! Jag kan inte promenera mer än 20 min innan jag får sammandragningar och ont i magen. För två veckor sen fick jag för mig att städa hela huset och efter det blev jag liggande med magsmärtor i sidan av magen och det gick inte över på tre dagar...
    Längtar så tills jag kan springa igen!!
    Idag har vi varit och köpt skötbord :) så kul!
    Vad köpte ni för skötbord?
  • Humlan26
    Heje skrev 2014-03-31 19:00:06 följande:
    I lördags va vi på babyproffsen och beställde barnvagnen, kommer i maj, längtar :) hittade även en jättebra skötväska med många fack och skötbädd på baksidan som man viker ut, såå nöjd :)
    Idag va jag till Ikea och köpte en byrå till bebisens kläder som jag även tänker använda som skötbord första tiden :)
    Efter det va jag på första besöket hos bm sen rul, hon mätte magen och fick lyssna på hjärtljuden :) sambon va tvungen att jobba över så filmade magen och hjärtljuden :)
    Är så mysigt och börja köpa saker, greja hemma och förbereda :)

Vilken barnvagn blev det?

Jag känner mig ganska stor. Mitt sfmått i v 26 var 26.

Sk adit nästa vecka igen, vilket då är tre veckor emellan. Vi har även bokat in alla andra tider fram till förlossningen. Varannan vecka ska jag dit.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014