Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag har gått upp 3,5 kg. Första veckorna mådde jag inte illa o va hungrig jämt så då åt jag nästan hela tiden, började må illa först förra lördagen (5+4) så denna vecka har vågen iallafall stått still. Går in i v 8 på tisdag :)

• malin1985
    Ruffsan skrev 2013-11-10 14:31:12 följande:
    Hoppar gärna med här också :)

Välkommen :)
  • malin1985
    mmod skrev 2013-11-10 16:16:08 följande:
    Sambon berättade att hans föräldrar skulle komma hit runt 27nov och när de kommer brukar vi äta & dricka gott men frågan är hur det blir när jag får säga nej till ett glas vin hmm vil ju att föräldrarna ska veta först såklart sedan får allmänheten veta sen :)

Någon som har en dundrande humör ? Stackars min sambo kommer stå ut med mycket i nio månader :( fick gå& lägga mig nu för att inte göra saker värre....har blivit mer gnällig, känslosam och nästan elak ibland :s bästa som finns är att stänga sig inne så man kan lugna hormonerna lite :) åh andra sidan har ja gått upp drygt 4kg och ja jag är inte stor men att se 79,6kg på vågen är inte skoj...är 170cm lång så inte så farligt men när det knappt syns att man är gravid så är det mindre kul att veta attvikten ökat :( har redan nu börjat smörja med bio oil på magen för att motverka bbristningar :)

Jag är en riktig gnällspik nu ;) jag kan bli förbannad, irriterad eller ledsen helt utan anledning. Dessutom känner jag mig så otroligt ynklig nu när jag mår dåligt större delen av dagen. Brukar säga till sambon att jag piper för två nu haha ;) jag har oxå gått upp mycket. 3,5 kg än så länge (från 57,5-61,1).... men tror att man lätt kan samla på sig en massa vätska i början av graviditeten. Fast det är väl individuellt som allt annat ;) jag är väldigt svullen på kvällarna men på morgonen ser jag rätt normal ut fortfarande :)
  • malin1985

Grattis alla nya och välkomna till tråden! Skriv gärna in er i bf listan (länk finns i ts) :)

• malin1985

Inatt vaknade jag av att jag hade rejäl molvärk. Har mest haft en mildare variant fram tills nu men läste att det är helt normalt. Hade dock rätt svårt att somna om efter det så idag är jag riktigt trött........ Vet inte hur jag ska klara av dagen.... Om jag måste sjukskriva mig vet jag heller inte vad jag ska säga eftersom att jag inte vill berätta om graviditeten på jobbet än..... :/

• malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-11 08:16:44 följande:

Kan du inte säga att du är förkyld då? Igår fick jag också så ont. Lyfte en hink med vatten ute som var mkt tyngre än jag trodde och efter det fick jag ont i magen. Blev så nojjig direkt...
    Om jag måste åka hem skyller jag nog på feber men ska försöka klara dagen iallafall... Har iallafall klarat 1,5 timme hittills :) "Bara" 7,5 timmar tills hemgång...!
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-11 10:48:42 följande:
    Jag har också ont i magen idag! Och kunde inte somna och har sen sovit dåligt hela natten. Har typ ångest på jobbet idag ;( humörsvängningar som sänker mig..
    Mm jag vet hur de känns... så fort nåt går emot mig blir ja förbannad o sen gråtfärdig. Orkar inte va trevlig när ja e så här trött.... E de samma sak imorgon så sjukskriver jag mig för de här är verkligen inte kul... :(
  • malin1985
    unborn skrev 2013-11-11 12:31:05 följande:
    Hejsan Jag hoppar in här om det ok :) En BF uträknare säger att jag har BF 28/6 och en annan den 1/7. Får väl se vad barnmorskan säger men får ju inte se den lilla förns v19 (!!) Mår inte illa, bara trött och superirreterad till o från. Har knappt någon aptit och är inte hungrig heller. Känner inge molvärk längre och det gör mig lite rädd.....
    Grattis och välkommen! :) Skriv gärna in dig i Bf listan (länk finns i ts)
  • malin1985
    VackerBlomma skrev 2013-11-11 15:04:41 följande:
    Hej alla! Hoppar in här, verkar vara en trevlig tråd:) Är gravid i vecka 5 (4+3), beräknad BF 18:e juli!

Grattis och välkommen :)
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-11 15:01:37 följande:
    LovisaC: ah fyfan det är riktigt jävla jobbigt.. Och gravidhormoner på detta gör att jag legat och gråtit i sängen sen jag kom hem!

Ja vi fick mf i våras och jag kommer verkligen inte välja abort.. Något måste räddas oss.

Jag lägger inte ribban högre än att jag verkligen inte kommer ta ett telefonförsäljarjobb som bara utgår på provision.. Tjänar rätt bra och vill ju inte gå ner i lön :/ fan känns som en jävla mardröm alltså..

Men gud va jobbigt :( har du a-kassa?
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014