Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

technicolour skrev 2013-11-07 14:49:57 följande:
    Är nu i vecka 5 ( 4+5) o m uträkningen stämmer. Mina symptom går lite upp och ner och än så länge inget illamående, kommer kanske senare? Växtvärken kommer och går men brösten ömmar konstngtar inte efter illamående men samtidigt så undrar man ju varför det inte har dykt upp än.. Ni som inte har talat om för dom närmsta ännu, när och hur gör ni det? :), Ska försöka hålla oss till julafton här;)

Vi ska berätta för familjen v 10 och övriga får veta v 12 :) sambons pappa får dock veta på julafton eftersom att vi ska fira med dom. ;) vi funderar fortfarande på om vi ska försöka hitta på nåt skojj sätt att berätta eller om vi bara ska säga det :) mitt illamående kom igång ordentligt i lördags (5+4), innan det mådde jag riktigt bra ;)
  • malin1985
    nads skrev 2013-11-07 16:48:58 följande:
    Fick ett plus igår, enligt en mobilapp ska jag vara i v.5 (4+1). Har aldrig varit gravid tidigare. Men har "försökt" att bli de i ca 13 mån, varit extra aktiv under äl osv. Varje månad har jag känt efter och känt efter, inbillat mig massa symtom mm. Men nu i oktober hände tusen grejer, sambon jobbar skift och jag slutade mitt jobb för att börja studera, möten hit och dit, så sexlivet blev lidande! Men en snabbis på soffan verkade vara de ingredienserna för det där efterlängtade plusset;) nu får man ju bara hålla tummarna att det vill sig hela vägen

Grattis och välkommen till tråden :) skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985
    sms86 skrev 2013-11-07 17:06:35 följande:
    Jag är gravid efter vårt första ivf försök. Är nu i vecka 6. 5+2. Bf 7 juli. Ska på ultraljud nu den 19nov. Är då i vecka 8. Allt känns så overkligt ännu. Men vi är så glada.

Grattis och välkommen till tråden :) skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985
    Stjernfelt skrev 2013-11-07 19:01:01 följande:
    jag har ont i vänstra äggstocken typ, är det något att oroa sig över tror ni?

Det är nog bara ligamentssmärtor. Jag har så lite då och då på olika ställen. :) Om det inte går över och gör väldigt ont bör du dock ringa bm.
  • malin1985
    Empan88 skrev 2013-11-07 19:12:58 följande:
    hej! Jag plussade i måndags, jag är i vecka 5 (4+5). jag kan knappt tro att det var sant. Vi har försökt få barn i nästan 3 års tid, gått på utredning kommit fram till att jag inte ej har ägglossning, fått ägglossning stimulerande vilket inte fungerade, står på listan till IVF. började studera för ett par månader sen. Men helt plötsligt fått tillbaka ägglossning och de tog sig..  när mensen var sen så trodde jag mer på att den började krångla. men sen tog jag ett test försäkerhetens skulle fast jag inte trodde. blev då tydliga tecken. trodde jag sett fel tog ett till test två plus där med ;P men fatta fortfarande inte.tog ett tredje test dagen efter och fortfarande plus :) så nu vågar jag tro på det.. innan jag tog testerna så hade ganska kraftig molvärk och ömma bröst, men nu efter att jag fått de bekräftat så känner jag enorm tröttthet, och aptiten har stigit enormt, är hungrig jämt känns det som. Illamående smög sig på i går, och idag har de varit lite jobbigt. Svårt att åka tåg och buss sen kände jag doften av friterat och de höll på använda sig i magen :/  Men jag är gör lycklig att det funkade=))

Grattis och välkommen till tråden! :) Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts)! :)
  • malin1985

Nån som funderat på att testa ultraljudsmonitor/doppler för hemmabruk för att lyssna på hjärtat lite senare under graviditeten?

• malin1985
    såjävlaneggo skrev 2013-11-07 19:26:38 följande:
    Vi har varit tillsammans 1 år på julafton, sambos i 1 år också :) men vi har varit väldigt nära vänner i ca 5 år. Så det känns faktiskt helt perfekt :) någon som har hormonsvängningar än? Fick min första för 5 minuter sedan, tårarna sprutade..

Är det någon som är rädd för mf? Går och tänker på det nästan hela tiden.. Jag som ville vara lycklig gravid..

Nästan som för oss då! Vi firade 1 år i lördags och har bott tillsammans lika länge, vi har känt varandra sen vi var 15 (vi var dessutom tillsammans i 6 månader då, första kärleken) ;)

Jag tror att alla som är gravida oroar sig för mf... :(

Humörsvängningar har jag haft sen innan bim haha ;) tur att min sambo är så förstående :p
  • malin1985
    såjävlaneggo skrev 2013-11-07 19:50:57 följande:
    Åh va roligt!

Vilken tur, kände mig så ensam på den fronten. Men det kanske är dags att släppa lite på dom tyglarna så man kan vara glad! :)

Jag försöker tänka på att det kommer alltid finnas saker att oroa sig för men när man oroar sig utan egentlig anledning och man inte kan påverka oavsett så är det bara slöseri med energi. :) så länge man inte får jätteont eller blöder så är det ingen vits att oroa sig, och även OM man blöder eller har ont så behöver det inte betyda mf.
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-07 20:19:28 följande:
    Jaha ja jag är rädd för mf, fick de i våras men jag har en stark känsla att det kommer gå bra nu:)

Jag trodde man gjorde den vid inskrivning för att se mer exakt BF och så men då trodde jag fel, jag vill gärna göra ul så snart som möjligt så man ser att plutten finns och har slående hjärta :)

Jag känner samma sak, vill bara få bekräftat att allt ser bra ut. Jag ska på hälsosamtal nästa fredag så får se vad dom säger då. Dröjer det så kommer jag göra privat ul senast v 12.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014