Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

soetnoes skrev 2013-11-09 09:28:41 följande:
    Hej allesammans!

Plussade igår på BIM +4 vågade inte köpa test förens igår för jag trodde mensen skulle komma.. Vart ett skarpt streck efter nån sekund. Ska köpa ett digitalt där de visar veckor idag. Då jag knappst hade mens förra månaden. Vi går som på moln här hemma är verkligen jätte glada! Pga vissa omständigheter så sluta vi försöka och poff sa de.. Har bara haft jätte spända och ömma bröst...

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985
    Alltime skrev 2013-11-09 10:25:24 följande:
    Nu har även jag fått morgonillamående. Men Pyret tyckte även att mamma ska må illa på kvällen innan jag går och sover. SÅ det blir en bit knäckebröd innan sängen och sedan en bit innan jag går upp. Dock är jag inte trött på kvällarna (däremot vid 4-halv 5 när jag kommer hem från jobbet) och tack och lov kan jag sova hela nätterna utan att behöva gå upp och kissa.

Är i vecka 7 idag (6+2) och h*n är nu en centimeter stor. Sjukt att man kan känna sig så beskyddande och förälskad i något så lite och som dessutom får mig att må dåligt. Nu vill jag bara att det ska gå fort fram till juli så att jag får träffa h*n.

Äter ni vitaminer och dyl? Jag blev rekommenderad "gravid-vitaminer" av BM och dessutom extra kalcium eftersom jag är laktosintolerant och inte får i mig så mycket kalcium på naturlig väg.

Ha en trevlig lördag!

Jag äter apotekets kosttillskott för gravida och ammande :)
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-11-09 10:53:03 följande:
    Det här med brösten känner jag igen, gör såå jäkla ont att ta av sig bhn på kvällen!

Ja jag springer också och kissar på natten, minst 2-3 ggr trots att man alltid kissar det sista man gör och vaknar upp så kissnödig att man inte vet vart man ska ta vägen ;p

Ang vitaminer så är folsyra det enda jag äter.. Kommer väl få börja men järntabletterna efter inskrivningen om 2 veckor kan jag tänka mig då jag har behövt äta det förut..

Vad är gravidvitaminer för något? Någon färdigblandning eller?

Den jag äter har både folsyra o järn o b-vitamin o en massa annat.
  • malin1985
    mmod skrev 2013-11-09 12:27:52 följande:
    När jag skrev in mig sa min bm att jag skulle köpa multivitamin gravid så det äter jag en om dagen :) det är en tablett som innehåller både järn & folsyra plus massa annat jag inte minns....

har ni berättat för era föräldrar ?! Jag är så nojig och har sagt jag vill vänta tills jul (går mot vecka 12 vid jul) men det känns så långt bort haha vill berätta för hela världen eller nått idag, helst igår!! :) är ju bara i vecka 6 (5+1) men de känns svårt att hålla inne det....ett psr tjejer på jobbet vet redan om det då jag arbetar i hemtjänsten & vill inte hjälpa till att lyfta upp om någon rramlat eller så...

Jag har inte sagt nåt till mina föräldrar än o vi ska dit på middag idag o ja hittar inget att ha på mig.... ja ser tjock ut o mina bröst är enorma (jämfört me vanliga fall).. :( börjar nästan grina!
  • malin1985
    undrande03 skrev 2013-11-09 12:24:18 följande:
    bim idag.

spelar mig ögon mig ett spratt eller är det +?

Tycker det känns lite svagt.. 

Tycker att de ser positivt ut men e inte så bra på att tolka stickor. Ta ett cb digital så slipper du spekulera.
  • malin1985
    mmod skrev 2013-11-09 13:05:52 följande:
    Malin1985; ursch förstår hur du känner :( jag är verkligen jätte svullen jag med :( har stora bröst sedan tidigare men de är så stora. ..fick köpa bh igår som håller dem uppe :( ska hemtill pappa idag och tänkte ta med mig stora kläder så det inte syns :)

Mm jag hade velat va lite finklädd men alla mina fina kläder sitter så tight så man ser min svullna mage :/ så de blev ett par jeans som alltid varit lite stora (passar bra nu) och en munkjacka (döljer både magen o brösten). Inte så fint men de duger.
  • malin1985
    LovisaC skrev 2013-11-09 13:21:58 följande:
    Haha jag springer också upp flera gånger per natt. Det är så himla sjukt att jag påverkas så starkt REDAN! För tusan, jag gick bara in i v5 idag!?!

Jag måste ladda upp bilen med toapapper och tvättlappar så jag kan stanna längs vägen. Urk vad jobbigt det blir i vinter bara?! Hur gör man då?! 

Jag har kissat jätteofta sedan innan bim. Vad jobbar du med? Om de finns bensinmackar så brukar ju dom ha toaletter. :)
  • malin1985
    Fayme skrev 2013-11-09 19:42:32 följande:
    Hej tjeje! Hoppar in här! Blogg senaste menedens sista dag är jag beräknad till 15 juli! Plussade imorse! :)

Grattis och välkommen :)
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-09 20:26:23 följande:
    En liten påminnelse till er alla! Kom ihåg att teckna gravidförsäkring! (om ni vill alltså) Några försäkringsbolag har från vecka 10 så då ska jag göra det tänkte jag!

Varför har man gravid försäkring?
  • malin1985
    Fayme skrev 2013-11-10 09:53:27 följande:
    Hej! Jag hoppar in här om jag får! Fayme heter jag, 17 år och sambo med min fina M. Plussade igår och har oärligt sista mensens första dag BF 15 juli :)

Grattis och välkommen! :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014