• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Esperanza80

Slät yoghurt med smak funkar bra för mig på morgonen. Sen när jag kommer till jobbet går det bra med macka.

• Stjernfelt
    fia1 skrev 2013-11-27 16:27:38 följande:
    Haha ja, jag nyser som en karl. Verkligen. Förut reta alltid min sambo mig för att jag hade de minsta små nysningarna och nu är de extrema. Och lite snorig hela tiden fast jag inte är förkyld. 
    haha ja precis! Inte nog med det så är det ju duktigt irriterande när man ska sova, snörvlar man inte så nyser man eller så måste man springa upp och kissa! Haha. 

Idag var jag så sjukt trött hela dagen så jag knappt fick någonting gjort, jag vaknade till runt 16-tiden o då fick jag energi nog till att fixa. Det är inte lätt :P Men det blir förhoppningsvis bättre :)
  • unborn
    Stjernfelt skrev 2013-11-27 11:33:28 följande:
    Någon annan som är "snuvig" hela tiden? Snorig, täppt i näsan, nyser, som början av en förkylning men det bryter aldrig ut :( Har varit det i 3 veckor nu och det är sjukt tröttsamt :(

Japp samma här! Nyser hej vilt, värst är det på morgenen för mig, kan inte andas med näsan då. Och det liksom kliar/kittlas hela tiden....undra varför :) har haft så sen vecka 6tror jag och är i v10nu el 9+3
  • Stjernfelt
    unborn skrev 2013-11-27 19:08:04 följande:
    Japp samma här! Nyser hej vilt, värst är det på morgenen för mig, kan inte andas med näsan då. Och det liksom kliar/kittlas hela tiden....undra varför :) har haft så sen vecka 6tror jag och är i v10nu el 9+3

Ja mitt är värst nätter och när jag vaknar. Ja det är jättekonstigt :p usch då, hoppas det försvinner snart, tradigt att ha.det hela graviditeten :-P
  • LååångVägDit

Att ni nyser vet jag inte riktigt varför men att man har svårt att andas genom nästan som unborn är för att slemhinnorna blir svullna. Det är jätte vanligt att man är täppt i näsan under graviditeten och att näsan ser större ut.

• Stjernfelt

Okej, har pratat med min syster också om det som varit gravid 2 gånger och hon hade tyvärr det så hela graviditeten. Så det är bara att ställa in sig på att vara halvsjuk i nio månader :-P

• Enenina

Jag är också väldigt täppt ibland och lite snorig ibland. Känns ömt vid bihålorna. Det känns som att det är ett väldigt tryck i bihålorna. Vilka nässprayer använder ni? 

• Stjernfelt
    Enenina skrev 2013-11-27 21:13:47 följande:
    Jag är också väldigt täppt ibland och lite snorig ibland. Känns ömt vid bihålorna. Det känns som att det är ett väldigt tryck i bihålorna. Vilka nässprayer använder ni? 
    Jag använder inga nässpray. Jag använder ingenting alls :P
  • Mia 80

Nässpray ska man väl inte använda. Jag har en näskanna som jag blandar med salt+ljummet vatten och renar näsan/bihålorna med ibland, den kan jag rekommendera.

• effe

Jag är också snuvig hela tiden mest på kvällar och när man vaknar är alltid vänster näs borre igentäppt hehe

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014