• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Turvion

Mmod: haha var lite kul att läsa att din blogg sa de haha! Ett skratt såhär på kvällen när man mår urk var bra:) jag har inskrivning nästa vecka och vill fråga efter ett tidigt ul!

• mmod

Turvion: Haha ja min telefon rättar automatiskt till det den tycker det ska vara fast det är rättstavat tills jag trycker på mellanrum så ändras det...har sett att flera av mina inlägg blivit knasiga...kontaktade en privat klinik här i Göteborg ang ul och skulle skriva "kan inte" vilket när jag hade skickat mejlet insåg att det istället hade blivit kaninerna...de måste trott jag gick på något HAHA

• Asjak

Melan666 beklagar verkligen er förlust :( ju längre man har gått nu ju oroligare börjar man bli...

Gick in i vecka 10 idag 9+0, jag har inga symptom överhuvudtaget förutom ömmande bröst för tillfället så nu blir jag ju nojjig för det!

• Mia 80

Jag har inte heller några andra symptom än ömma bröst, går in i v9 imorgon.

• nads

tillhör ju också en av dom utan symptom, mer än ömma bröst (till och från). Hade inte tidigare tänkt så mycket på MA, visste knappt var det var faktiskt :s men läst lite om det nu. visste att det kunde hänga kvar ett tag, men vissa går ju verkligen i veckor i tron av att man fortfarande är gravida. Ja menar, ska jag vänta till v. 18-20 till UL för att veta att det står rätt till... okej kanske överdrivet. Men jag ska till BM 4/1-14 nästa gång för att göra vägningen, mätningen blodproverna ect ect, är då i V 13, vet inte om dom kan se, eller höra nått hjärta eller nått då? Tänkte ju berätta för familjen på julafton, men känns inte säkert längre. tänkt om man inte har nått levande där inne, känns jätte konstigt när man inte kan veta ju :s 

Ja jag kanske är lite opluggad inom detta, men nu är det ju 1000 grejer man vill veta på en gång, men känns ju inte som man har någon att prata med alla gånger. Och så mycket nytt som dyker upp jämt.  

• effe

min mage är sååå svullen ! min sambo köpte ett par svarta mamma jeans till mig igår hehe.. så jäkla sköna asså ! 
    bara viker ner själv kanten som ska täcka magen sen... typ till hälften.. så jäkla sköna byxor.. mina andra jeans går inte ens att knäppa utan att kännas obekväma eller göra as ont..
    sen har mina bröst blivit värsta melonerna haha... känner mig väldigt klumpig och stor just nu :( speciellt över höfterna och rumpan.. där märks det att man blivit lite bredare.. har alltid varit smal till normal... rätt lång, men har ändå haft 36-38 i storlek. nu har jag 40-42 redan !! någon annan som gått upp mycket i vikt?  

• LadyGrace
    effe skrev 2013-11-26 09:20:00 följande:

min mage är sååå svullen ! min sambo köpte ett par svarta mamma jeans till mig igår hehe.. så jäkla sköna asså ! 
    bara viker ner själv kanten som ska täcka magen sen... typ till hälften.. så jäkla sköna byxor.. mina andra jeans går inte ens att knäppa utan att kännas obekväma eller göra as ont..
    sen har mina bröst blivit värsta melonerna haha... känner mig väldigt klumpig och stor just nu :( speciellt över höfterna och rumpan.. där märks det att man blivit lite bredare.. har alltid varit smal till normal... rätt lång, men har ändå haft 36-38 i storlek. nu har jag 40-42 redan !! någon annan som gått upp mycket i vikt?  

Känner mig mycket större redan. För min del beror det nog på allt småätandet för att hålla borta illamåendet.

Har inte behövt nya byxor än i alla fall.
  • mmod

Effe: jag har också fått upp i vikt :( i början var jag as svullen och använde endast leggings men nu känner jag mig inte lika svullen längre...men antar ett beror på att jag blivit van med hur min kropp ser ut nu :) ibland känner jag mig inte alls gravid...då får jag nypa tag i brösten och känna om det ömmar men har dock illamåendet kvar som är ganska starkt så borde illamåendet tveka :) sa till killen igår att jag är orolig för MA men han tyckte jag oroade mig för det värsta i onödan men...

Vecka 8 (7+4)

• Stjernfelt

Jag är i v 7. Imorse var första gången jag mådde så illa på morgonen (brukar må illa på kvällarna) att jag trodde jag skulle svimma så jag fick äta något direkt och nu känns det bättre. 

Jag blir trött så snabbt när jag gör någonting med. Och igår märkte jag även av mitt humör med då vår katt har börjat löpa (första gången) och jag blir så irriterad på henne för hon går o skriker överallt. Jag vet ju att hon bara berättar för hanarna att hon vill bli påsatt men jag blir trött på att höra det och här är inga hanar !

Jag har fortfarande enormt mycket växtvärk varje dag, bröstvårtorna är ömma som tusan och illamåendet och mycket gasig och magknip med.  

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014