• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • fia1
    Flip12 skrev 2013-11-26 16:18:04 följande:
    Fia1. Släpp ångesten. Man får ju äta sushi om den varit fryst. Å de där pinnarna har ju verkligen varit frysta!
    Lite skönt att höra att det borde vara okej, men jag tror verkligen inte det. För hade köpt de kvällen innan och bara haft de i frysen alltså ett par  timmar innan jag tillagga. Trodde stektiden 8-10 min var för direkt ur förpackning men det var som en seg slajm fyrkant inuti paneringen. Och jag hade redan hunnit tugga i mig 1,5 sån. 

Haft dåligt samvete för lill bebin 
  • Rebecka83

Hej alla!
    Jag är ny i tråden men har smygläst alla 142 sidor :) Jag hade tänkt vänta till efter VUL för att vara säker på att något lever där inne.. Men kan inte hålla mig längre!

Heter Rebecka, 30 år i övermorgon, från Malmö. Gift sedan 1,5 år tillbaka, men min man och jag har varit ihop 7 år.

Fick senaste mens 28 sept, och plussade på BIM+1 (andra försöket) den 27 okt. BF 4 juli enligt mina egna beräkningar. Så jag är nu i vecka 9 (8+3).

Jag har VUL inbokat 5 dec. Längtar efter att få se ett tickande hjärta, för jag har väldigt få symptom och har inte gått upp ett gram i vikt så jag vågar inte riktigt tro att jag är gravid än :)

(Ska skriva in mig i BF-listan när jag sitter vid datorn!)

• Scsh
    Rebecka83 skrev 2013-11-26 21:43:23 följande:
    Hej alla!
    Jag är ny i tråden men har smygläst alla 142 sidor :) Jag hade tänkt vänta till efter VUL för att vara säker på att något lever där inne.. Men kan inte hålla mig längre!

Heter Rebecka, 30 år i övermorgon, från Malmö. Gift sedan 1,5 år tillbaka, men min man och jag har varit ihop 7 år.

Fick senaste mens 28 sept, och plussade på BIM+1 (andra försöket) den 27 okt. BF 4 juli enligt mina egna beräkningar. Så jag är nu i vecka 9 (8+3).

Jag har VUL inbokat 5 dec. Längtar efter att få se ett tickande hjärta, för jag har väldigt få symptom och har inte gått upp ett gram i vikt så jag vågar inte riktigt tro att jag är gravid än :)

(Ska skriva in mig i BF-listan när jag sitter vid datorn!)
    Välkommen! :)

Jag bor också i Skåne!

Grattis till + och grattis i förskott på din 30-årsdag! GravidBaby 
  • såjävlaneggo

Jag är också väldigt trött, jobbar 14-23 denna vecka men vid 20 tiden är jag redo att somna ståendes.. Funderar på att vara hemma ett tag och vila upp mig, men då får jag väl sparken.. På fredag ska jag åka bil i 5 timmar, hoppas jag inte kommer spy ner hela bilen.. Hoppas vi alla börjar bli bättre snart och få njuta av våra graviditeter, det är vi ju värda! :)

• effe

Jag var bara tvungen att gå och köpa en sån där caremaxx på teknik magasinet igår. sååå himla rörda vi blev när vi hörde lilla pyrets hjärta ticka... kunde inte tro det var sant. tog en stund att hitta men jag hittade det till slut. Rekommenderar starkt. jag är bara i vecka 8+3 och egentligen ska man höra från och med vecka 12 men vi hörde :)

• Enenina
    Esperanza80 skrev 2013-11-26 20:23:10 följande:
    Någon mer än jag som har sömnproblem? Är så trött att det svider i ögonen och känns som bomull i huvudet men kan inte somna. La mig 22.30 igår men vände och vred mig o över 2 timmar. Samma sak nätterna innan. Får bara 4-5 timmars sömn (mer under helgen).... Det gör att jag mår ännu mer illa på dagtid känns det som...... Trodde man skulle sova som en stock..

Jag har också svårt att sova. Men försöker lyssna på avslappningsmusik när jag ska sova. Och då brukar jag somna ganska fort. Jag kan tipsa om en tjej som heter isabella rix. Och min favorit av hennes album heter ocean breezes. Den somnar både jag och pojkvännen till.jag har haft svårt att sova i flera nätter pga lite olika saker. Men i natt tog jag igen det. Somnade 19:30 igårkväll och vakna 6:45 i morse. Så får se hur jag sover ikväll
  • Esperanza80

Tack Enenina för tipset! Kanske ska testa det. Fick 7tim sömn i natt i alla fall men känner mig fortfarande väldigt trött.

• effe
    Carolaiine skrev 2013-11-27 09:12:29 följande:
    Vad gör ni åt morgonillamåendet? Kom över mig igår, likadant idag... Vecka 7 idag.
    ha lite kex vid sängen som du kan käka på morgonen innan du går upp ur sängen :) det brukar hjälpa.. och ett glas saft eller juice. för mig hjälpte oboy hehe 
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014