• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • effe
    mmod skrev 2013-11-26 09:53:47 följande:
    Effe: jag har också fått upp i vikt :( i början var jag as svullen och använde endast leggings men nu känner jag mig inte lika svullen längre...men antar ett beror på att jag blivit van med hur min kropp ser ut nu :) ibland känner jag mig inte alls gravid...då får jag nypa tag i brösten och känna om det ömmar men har dock illamåendet kvar som är ganska starkt så borde illamåendet tveka :) sa till killen igår att jag är orolig för MA men han tyckte jag oroade mig för det värsta i onödan men...

Vecka 8 (7+4)
    jag känner mig inte heller gravid ibland... det kommer och går, men så kan det vara. man ska inte oroa sig för det värsta =) 
    Är i vecka 8 (7+2)... mina bröst har blivit bomber :) dem känns väldigt fasta och fylligare och tunga.. 
    min mage är väldigt stor redan, man ser en utbuckling typ på magen, så jag misstänker tvillingar,. men vi får se=) har varit gravid med tvillingar tidigare men fått missfall då =( 
    LadyGrace skrev 2013-11-26 09:50:29 följande:
    Känner mig mycket större redan. För min del beror det nog på allt småätandet för att hålla borta illamåendet.
    Har inte behövt nya byxor än i alla fall.

Jag små äter också hehe.. man känner sig mest svullen mot kvällen :) 
  • unborn
    Carolaiine skrev 2013-11-26 10:04:55 följande:
    Det här "Angelsound" när kan man testa med det?

Jag hörde hjärtat redan i vecka 8! Använder Caremaxx men det är väl typ samma. Jag hittar hjärtat jättelätt nu i vecka 10 :)
  • fia1

Om det är rå fisk i sånna där stora fiskpinner crisp så har jag ätit rå fisk!!!!! är gravid i vecka 8 och nu jätte rädd
    stekte dom bara i 8 min på låg värme för ville inte bränna dom

har sån ångest

• Humlan26
    LadyGrace skrev 2013-11-26 12:15:23 följande:
    Här är en till med migrän. Har en riktig skitdag. Måste ligga ner för att inte spy.
    Fy! Mitt förra anfall varade i tre dagar. Nu har snart en dag gått på detta... 
  • LadyGrace
    Humlan26 skrev 2013-11-26 14:25:29 följande:
    Fy! Mitt förra anfall varade i tre dagar. Nu har snart en dag gått på detta... 
    Brukar oftast bara ha ett par dagar men då kan jag ju ta medicin.

Värsta är att jag har hantverkare här om dagarna (de renoverar vårt badrum) så jag har svårt att få lugn och ro. Känns extra jobbigt.
  • Flip12

Fia1. Släpp ångesten. Man får ju äta sushi om den varit fryst. Å de där pinnarna har ju verkligen varit frysta!

• nads
    unborn skrev 2013-11-26 13:33:59 följande:

Jag hörde hjärtat redan i vecka 8! Använder Caremaxx men det är väl typ samma. Jag hittar hjärtat jättelätt nu i vecka 10 :)
    vart kan man få tag på en sån? :)
  • Turvion

Fisken måste väl inte vart fryst innan man äter den? Men fisken (sushi rå tänker jag på) ska vara nygjord och inte stått länge. De va nog salami som behövde va fryst i tre dagar innan man åt den:)
    Usch vad jag har fryst idag, och sååå trött! Igår vaknade jag vid 10-11 tiden och somnade mitt på dagen en stund sen somnade jag vid halv åtta på kvällen :/ idag vaknade jag 11 och hållt på att somna sen kl16 :s

• Esperanza80

Någon mer än jag som har sömnproblem? Är så trött att det svider i ögonen och känns som bomull i huvudet men kan inte somna.
    La mig 22.30 igår men vände och vred mig o över 2 timmar. Samma sak nätterna innan. Får bara 4-5 timmars sömn (mer under helgen).... Det gör att jag mår ännu mer illa på dagtid känns det som......
    Trodde man skulle sova som en stock..

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014