• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LååångVägDit

Jag längtar tills jag får gravidmage o vill äta hela tiden. Nu har jag gått ner 2 kg o de syns inte alls att jag är gravid, förutom att jag är typ vit i ansiktet konstant.. Har inte jobbat på 2 1/2 v så jag har bara gått hemma i mjukisbyxor/pyjamasbyxor o morgonrock.. Skit snyggt! Det här illamåendet börjar bli väldigt påfrestande :(

• Humlan26

Någon mer som har migrän. Klarade mig de första veckorna men nu är jag inne på anfall två. Jobbigt när man inte kan ta någon medicin. Har på recept i vanliga fall.

• Scsh

Jag har mått "bra" nu i nästan två dagar - det är en härlig känsla! :) 
    Man får passa på innan illamåendet kommer igen.

Är i vecka 5+5 idag =) 

• LadyGrace
    Humlan26 skrev 2013-11-26 11:58:55 följande:

Någon mer som har migrän. Klarade mig de första veckorna men nu är jag inne på anfall två. Jobbigt när man inte kan ta någon medicin. Har på recept i vanliga fall.

Här är en till med migrän. Har en riktig skitdag. Måste ligga ner för att inte spy.
  • technicolour

lååångvägdit : samma för mig, orkar inte leva normalt och är så sugen på att hitta på saker men orkar inte ens sköta de vardagliga:(

Hoppas verkligen att illamåendet ger sig snart!

Just nu kan ja inte förstå hur många väljer att genomgå detta om och om igen..

• mmod

Jag blir orolig stundtals då jag ibland inte känner mig gravid alls ?! Brösten ömmar lite lite men det är först när jag nyper i bröstet som jag känner att det är ömt i dem...men illamående har jag konstant så det är det ända symptomet jag har just nu och det gör mig ändå lite orolig :( och även att visviss mat gör mig äcklad... grejen är den att det hela känns för bra för att vara sant att just vi skulle bli gravida på första försöket, endast tre veckor efter att jag slutat med p-pillerna så det är därför jag är nojig för det känns för bra för att vara sant :p dock kan jag reagera till vissa saker på tvn som kan känner här mig tårögd men jag vet inte...kissa har jag aldrig gjort överdrivet mycket sedan jag plussade så utan det är illamående som jag har just nu...vet att symtomen kommer och går och särskilt vid vecka åtta men det är lite jobbigt ändå och dum som man är kollar man runt på forum efter saker....

Någon mer som jag? ?

Vecka 8 (7+4) idag! :)

• Scsh
    mmod skrev 2013-11-26 12:43:14 följande:
    Jag blir orolig stundtals då jag ibland inte känner mig gravid alls ?! Brösten ömmar lite lite men det är först när jag nyper i bröstet som jag känner att det är ömt i dem...men illamående har jag konstant så det är det ända symptomet jag har just nu och det gör mig ändå lite orolig :( och även att visviss mat gör mig äcklad... grejen är den att det hela känns för bra för att vara sant att just vi skulle bli gravida på första försöket, endast tre veckor efter att jag slutat med p-pillerna så det är därför jag är nojig för det känns för bra för att vara sant :p dock kan jag reagera till vissa saker på tvn som kan känner här mig tårögd men jag vet inte...kissa har jag aldrig gjort överdrivet mycket sedan jag plussade så utan det är illamående som jag har just nu...vet att symtomen kommer och går och särskilt vid vecka åtta men det är lite jobbigt ändå och dum som man är kollar man runt på forum efter saker....

Någon mer som jag? ?

Försök att njuta! :) {#emotions_dlg.flower}
  • LååångVägDit
    technicolour skrev 2013-11-26 12:35:12 följande:

lååångvägdit : samma för mig, orkar inte leva normalt och är så sugen på att hitta på saker men orkar inte ens sköta de vardagliga:(

Hoppas verkligen att illamåendet ger sig snart!

Just nu kan ja inte förstå hur många väljer att genomgå detta om och om igen..

Precis! Jag jobbar inte, kommer inte ihåg när jag var till en affär sist, eller när jag lagade mat sist. Min sambo får göra allt. Han får laga mat, handla, tvätta o städa. Jag är glad om jag orkar duscha typ varannan-var tredje dag.. Bor granne med min syster men orkar inte ens va hos dom. Min syster mådde lika dåligt som mig, med hennes första barn mådde hon lite bättre efter v 20. Hon ville knappt skaffa en nr 2 för hon sa att det här med att man glömmer hur dåligt man mådde är skitsnack. Sen blev hon iaf gravid igen o den gången blev ännu värre, då gick illamåendet aldrig över. Hon tyckte knappt att de va kul o va gravid då. Så jag är nästan deppig redan nu för jag vet inte hur jag någonsin ska kunna skaffa ett syskon när risken är att man kommer må så här igen.. Men nu försöker jag bara ta mig igenom dag för dag!
  • technicolour
    mmod skrev 2013-11-26 12:43:14 följande:

Någon mer som jag? ?

Är också i vecka 8 (7+2) och känner igen mig i det du skriver, toa besöken är väldigt få kan dock bero på vätskebrist till viss del kan ja tro.
  • effe
    technicolour skrev 2013-11-26 13:03:25 följande:

Är också i vecka 8 (7+2) och känner igen mig i det du skriver, toa besöken är väldigt få kan dock bero på vätskebrist till viss del kan ja tro.
    har du Bf 12 juli? Då är vi i samma vecka :) jag är också i v. 8 (7+2) =) 
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014