• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Enenina
    Carolaiine skrev 2013-11-25 20:38:09 följande:
    När är normalt för ett ul? Jag vill nuuuuu!

Jag sa till om ett kort ul vid inskrivningen. Betalar dock 200 kr för det men det är det lätt värt. Jag längtar Supermycket. Så nu får det bli 9/12
  • AnnnA83

Plusade för 4 vecor sedan. Och e plannerad till 4 juli. Beroende på ul i vecka 18 då jag har oregelbunden mens... Spännande och nervöst. Jag och mannen har försökt i 1 1/2 år

• mmod

Carolaiine: jag vet att i Älvsborgs län får du välja om du vill ha ultraljud Vecka.12 eller 18-20. Om jag tar det i tolfte veckan får jag inte det senare ultraljudet men om jag tar det i artonde veckan kan de dessutom se mer av organen hur de är utvecklade, könet också så jag tänkte vänta tills 18-20 och istället boka ett privat runt 10-12 veckan :)

• nads

Så himla tråkigt att höra hur det gick för dig melan666 :( Hoppas verkligen att det går bättre för er nästa gånger, håller alla mina tummar och tår för det

• nads

Men måste också säga välkommen till er nya som hittat hit efter plusset på stickan! Stort grattis till er Solig
    det finns även en BF lista länkad här uppe som ni gärna kan skriva in er i :)

• Enenina
    Carolaiine skrev 2013-11-25 21:22:19 följande:
    Enenina: kan man få välja det? Går du privat?

Ja jag tror att det kan vara privat. Går på barnmorskegruppen i Gbg. Tror det heter så. Och där får man välja det.
  • Enenina

Men stämmer det att om jag väljer ul nu så får jag inget ul i vecka 18-20? Vill ju ha ett då också

• mmod

Så var det i Älvsborg sa min blogg, de som är knutna till Trollhättans sjukhus näl får välja så sa hon pga dåligt med resurser också :( så jag tänkte söka upp något i Göteborg som gör privat som inte är knutet till sjukhuset :) kan inte gå 20 veckor utan att veta så allt är okej kände jag....dessutom ser de mer på det i vecka 18-20 än det tidiga och jag vill veta könet med så hade jag tänkt :)

• mmod

Min telefon för mig galen...min barnmorska sa så och inte min blogg....

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014