Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Stjernfelt skrev 2013-11-12 11:36:24 följande:
    Jag har med mycket illamående, dock inte på mornarna utan oftast på förmiddagen och senare eftermiddag/kväll. Har dock inte samma problem som er som inte kan äta, usch vad tråkigt för er :(

Har fortfarande mycket "mensvärk" hela tiden, och "munkräkningar" haha usch det lät äckligt, men uppstötningar ni vet. Och är duktigt svullen om magen, ont i bröstvårtorna och trött typ alltid och är sötsugen som få.. Så min motivation till att träna och försöka bli av med min övervikt innan jag växer av graviditeten är ganska så låg :(

Och allt detta och är bara i v5(4+5) :O känns lite tidigt att ha så mycket symptom va?

Ursäkta att jag rabblade alla mina symptom, ville bara berätta för någon då min man är trött på att höra mitt tjat om varför det är så o inte så osv... haha :P  
    Haha helt lugnt, det är därför tråden finns ;) Kan även "trösta" dig med att jag var hungrig JÄMT första veckorna men strax innan jag gick in i v 7 försvann aptiten helt och nu vill jag aldrig äta.... Ingenting känns lockande och helst ska det vara enkel mat som inte smakar nånting så man bara får i sig nåt.... Lite tråkigt såklart eftersom att jag brukar älska mat men å andra sidan är jag inte längre lika orolig för att gå upp för mycket i vikt. :/
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-12 09:02:08 följande:

Just ja du ligger ju lite före mig, är i v 12 på jul men vi kommer nog berätta tidigare också! Gör man alltid tidigt UL i ditt landsting?
    Jag har faktiskt ingen aning när man gör UL här men om man inte brukar göra innan v 12 så går jag privat. Håller ju på o spricker av nyfikenhet! :P Ska på hälsosamtal på fredag och då skulle dom bla prata om ul så jag antar att jag vet mer efter det.
  • malin1985
    Asjak skrev 2013-11-12 13:30:35 följande:
    Jag var med i juni tråden men min Bm ändrade till 1 juli så idag gick jag in o vecka 8 7+0.
    Hittills mått väldigt bra, ibland har jag en väldig trötthet och vill bara sova och under hela vecka 7 så har jag nästan rensat hela kylskåpet, jag har vart så fruktansvärt hungrig, min make bara fnissar åt mig, ända tills han drogs med i min mathets.. Haha sympati gravid :)

Tur jag är smal... Än :)

Jag är 28 år och gift, barnet är planerat i väldigt många år och jag kommer få remiss till Aurora samtal pga fl rädsla.

Min make är väldigt insatt och vill vara med så mycket han kan och får ta ledigt från arbetet, han har valt barnvagn och håller på och kollar efter bilstol nu :)
    Välkommen hit :) Skriv gärna in dig i bf listan (länk finns i ts). Jag är också i vecka 8 (7+0) idag :)
  • malin1985
    KristinaS skrev 2013-11-12 13:37:31 följande:
    Pratat med gym nu som sa att dom inte kunde göra nåt. Inte ens ta ett blodprov och följa upp hcg nivån på det. Blöda vänta och ta nytt test om några veckor.

Fyf*n rent ut sagt att man ska behöva gå ovetandes i flera veckor.
    Hon var ju väldigt trevlig och snäll men ska det verkligen vara så dåligt med resurser att man inte ens kan få en tid till blodprov :(
    Fy vad jobbigt :( Blöder du fortfarande? Har du ont? :(
  • malin1985
    Humlan26 skrev 2013-11-12 16:02:23 följande:
    Hon sa att det inte tar hänsyn till äl för de tycker inte man har koll på det. Rätt vecka blir ju inte förrän RUL i vecka 18 nån stans...

Någon mer som känner sig tjock i magen, precis som när man ätit för mycket mat. Känner mig så hela dagarna, utom på morgonen. 

Okej vad konstigt, jag vet att äl var på dag 18 så då kommer jag få fel datum av bm då antar jag.. :/ jaja de rättar väl till sig sen efter ul.
  • malin1985

Då jag inte har någon aptit nuförtiden och allt smakar lite äckligare än vanligt så äter jag gärna mat som inte smakar så mycket. Idag vart det makaroner me köttbullar o ost. Nån som har nåt tips på annan mat som är lätt att få i sig när man inte känner för att äta? Min sambo har som krav att jag måste äta riktig lunch och riktig middag annars skulle jag bara dricka yoghurt och äta kex...!

• malin1985
    FridaA skrev 2013-11-12 19:26:03 följande:
    Hej jag e gravid i fjärde eller femte veckan nu :) bf runt 20-25 juli 

Grattis och välkommen! :) skriv gärna in dig i bf listan (länk finns i ts)
  • malin1985
    Eveliina11 skrev 2013-11-12 22:46:32 följande:
    Hoppar in här nu efter att ha "tjyvläst" ett bra tag :)

Är i vecka 7 (6+1) nu och har bokat in vul privat imorgon för att förhoppningsvis få se ett hjärta.
    Har haft ett ma tidigare och ett avbrytande/missfall v15 pga avvikelser på fostret, det dog dock dagen innan avbrytandet 
    Känner mig ändå inte orolig den här gången av någon anledning. 

Har jätte problem med illamående främst vid lunch och på kvällen :( Fått lergigan utskrivet, de håller iaf kräket borta, och så att jag kan få i mig lite mat osv, blir helt skakig och svettig ibland när ja får en illamåendeattack..

Sen får ja kliva upp ungefär 4 ggr på natten, kissa, äta försöka sova om. Får jätte ont i magen om jag inte äter, precis sådär de kan va om man inte ätit på jätte länge och är jättehungrig även fast ja ätit bara någon timme innan, någon annan som får så? Kan ni somna om utan att äta något?

Lever typ på smörgåsrån, riskakor och risifrutti om kvällarna/nätterna..  Annars är det halstabletter, tuggummi och turkiskpeppar godisar som håller bort det värsta ¨på dagen :)      

Har även riktigt jobbig molvärk till och från, mest på natten, kan vakna ibland av att det molar så mycket :S inte så roligt..   
    Grattis och välkommen :) Jag vaknar och måste kissa flera gånger varje natt men jag behöver inte äta då. Somnar typ om på en gång :)
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-13 06:50:59 följande:
    Igår o inatt har inte varit kul. Mådde illa hela dagen igår men kunde iaf äta lite mat, de kunde jag inte i förrgår. Men har vaknat 2 ggr inatt o mått så illa så jag inte ens kan röra mig. Bad min sambo gå ner o hämta en hink ifall att bara.. Usch! Nu när ja vaknade var det likadant, sitter med en kopp te nu som ja ska försöka få i mig. Har varit hemma från jobbet några dagar men hade tänkt gå dit idag för vi har ett möte jag skulle behöva va med på. Men jag vet inte om jag pallar det. Måste iaf prata med min chef o berätta för henne. JÄVLA ILLAMÅENDE!!!
    Fy vad jobbigt :( Mitt illamående verkar ha lagt sig lite som tur är. Känner fortfarande av det men inte lika mycket :)
  • malin1985

Inatt drömde jag att jag var på ul och det visare att vi skulle få FYRLINGAR!!! Hoppas att det inte är en sanndröm ;)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014