• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-04-13 23:46:55 följande:
    På vilket sätt motsatte hon sig hjälp?

Enligt filmen ville hon hjälpa ännu fler.

Nej hon ansåg att svenska ungdomar är mer betydelsefulla att hjälpa än invandrade ungdomar. Hur ville hon hjälpa fler? Om det finns 10 svenska ungdomar i sverige och 10 invandrade ungdomar, tillsammans blir det 20. Hur är 10 mer än 20?

Nu kommer vi från ämnet. Hon bröt mot Röda Korsets grundläggande värderingar om allas likhet, därför kunde hon inte vara kvar. Hur är det svårt att förstå?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 23:46:38 följande:
    PK är vad majoritetssamhället anser vara bra och korrekt.
    Nej, så är det inte.

PK är vad etablissemanget anser vara bra och korrekt.

Ofta går det som är PK stick i stäv med det folkmajoriteten gör/tycker.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-04-13 23:42:14 följande:
    En tant som jobbar för en hjälporganisation som hjälper krigets flyktingar från Syrien är ju inte till mycket hjälp om hon motsätter sig hjälp till krigets flyktingar från Syrien. Eller vad trodde hon - att hon skulle få medalj för sina åsikter?  Det är ju bra om man tänker innan man öppnar munnen. Hon får skylla sig själv om hon blir petad.

Exakt. De enda som ger henne medalj är hatets apixlat.
  • effemgea
    maria diaz skrev 2014-04-14 00:16:12 följande:
    20% av medlemmarna i SD är själva invandrare, men hur många har ens hört talas om den där bloggen tror du?
    Så klickar man inte på bloggen, så är man rasist, eller vad menar du?
    Enligt SCB är det cirka sju procent av invandrarna som sympatiserar med SD, d v s inte någon större skillnad jämfört med oss svenskar.

Det ska det väl eller inte vara, tokskallar finns det överallt. Dessutom är jag övertygad om att en majoritet av de invandrare som sympatiserar med SD kommer från Östeuropa eller typ Finland d v s ser sig som representanter för den vita sidan.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-04-14 00:16:12 följande:
    20% av medlemmarna i SD är själva invandrare, men hur många har ens hört talas om den där bloggen tror du?

Så klickar man inte på bloggen, så är man rasist, eller vad menar du?

Och hur menar du att invandrare inte kan vara rasister..?
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-04-14 00:03:18 följande:
    Japp, SD kräver som enda parti ökade anslag till UNHCR, den del av FN som ansvarar för flyktingar i världen.

Och UNHCR själva sågar Sd´s tankar om att skänka mer pengar till dem och samtidigt stänga gränserna till Sverige:

www.svt.se/nyheter/sverige/unhcr-sd-losning-for-enkel

Så när organisationen själv säger att det är fel att enbart ge mer pengar så är det oerhört tydligt att Sd har så otroligt fel i sitt resonemang.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-13 22:45:13 följande:
    SD driver sina frågor oavsett vad majoriteten av svenskarna tycker.
    Hahahahahaha. Ja, jävlar den var bra. Och orsaken till att man skriver om partiprogrammet stup i ett och till och med kan tycka tvärtemot vad man tyckte tidigare är för att...?

Jimmie Åkesson hade ju stora problem att förklara SDs historia där denna fantastiska resa till ett rumsrent parti hade skett från ett ...tada...rumsrent parti. *rofl*

Jag tycker SD har det största underhållningsvärdet. Jag är imponerad över att partirepresentanterna kan hålla ett straight face när de yttrar sina PK-floskler. Nu gillar vi homosexuella, eller vi tolererar dem i allafall bara de inte går runt och uppträder öppet homosexuellt, fast förra veckan var de paria - typ. Vem tror man att man lurar? 
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-13 23:09:59 följande:
    Tja, PK-sekten vinklar mot kvinnans nackdel. Någon måste våga stå upp mot PK-sekten. Jag tar gärna på mig det ansvaret.
    Vem ska stå upp mot SD? Du??? Nice!
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-13 22:58:47 följande:
    72-årig gammal dam: "Jag tycker att vi ska hjälpa människorna som finns i Sverige och inte ta in fler."
    När hon jobbar representerar hon Röda korset som hjälper människor oavsett var de befinner sig och inte särskilt arbetslösa svenska ungdomar. Hennes privata åsikter har ingen plats i kontakten med de som söker sig till Röda korset.

Hur kan man INTE fatta det?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?