• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 23:50:38 följande:
    Syftar du på de två syskonen i Malmö som inte får ta simlektioner? Vet inte om jag tycker att det låter som en "kränkt majoritet" direkt. Tvärtom är de flesta muslimer som kommer hit väldigt sekulära.
    En sekulär muslim är ingen muslim, enkelt uttryckt.
    Antingen lever du efter islam, eller inte.
    Men jag håller med om att många som kommer till Sverige från muslimska länder inte alls lever som muslimer.
    Påfallande många av dem som lämnat islam sympatiserar dessutom med SD.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-13 23:46:55 följande:
    På vilket sätt motsatte hon sig hjälp?
    Enligt filmen ville hon hjälpa ännu fler.
    Ehheh, såsom SD vill "hjälpa" folk.

Oavsett, det hon ville passar inte in i vad RK pysslar med. Det är litet som att jobba på Myrorna och öppet deklarera att fattiga inte borde få hjälp, utan behöver hårdare krav för att skärpa till sig, och förresten anser kristna vara dumma i huvudet. Man har rätt till åsikten, men man kanske inte passar på Myrorna om man tänker yttra det högt inför kunder och medarbetare.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-13 23:55:21 följande:
    En sekulär muslim är ingen muslim, enkelt uttryckt.
    Antingen lever du efter islam, eller inte.
    Men jag håller med om att många som kommer till Sverige från muslimska länder inte alls lever som muslimer.
    Påfallande många av dem som lämnat islam sympatiserar dessutom med SD.
    Ehheh, du bestämmer inte vem som är eller inte är muslim. Det där är så klassiskt islamofobiskt skitsnack. Klart att det finns sekulariserade muslimer. Eller menar du att det inte finns sekulära kristna heller? Eller sekulära judar?
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-14 00:00:04 följande:
    Ehheh, du bestämmer inte vem som är eller inte är muslim. Det där är så klassiskt islamofobiskt skitsnack. Klart att det finns sekulariserade muslimer. Eller menar du att det inte finns sekulära kristna heller? Eller sekulära judar?
    Det är så jäkla roligt hur utomstående försöker sätta regler för muslimer, vad som gäller för dem. Så typiskt arrogant postkolonialt agerande. "Jag vet bättre än du vad som gäller i ditt land/din religion/din kultur!!!!!!"
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 23:57:58 följande:
    Ehheh, såsom SD vill "hjälpa" folk.
    Japp, SD kräver som enda parti ökade anslag till UNHCR, den del av FN som ansvarar för flyktingar i världen.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-14 00:03:18 följande:
    Japp, SD kräver som enda parti ökade anslag till UNHCR, den del av FN som ansvarar för flyktingar i världen.
    ...samtidigt som de vill skära ned på biståndet.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-14 00:05:20 följande:
    ...samtidigt som de vill skära ned på biståndet.
    Om du sätter dig in i hur det mesta av svenskt bistånd används, så skulle du också vilja skära ned.
    Bättre att pengarna går direkt till flyktinghjälp, eller hur?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-14 00:11:03 följande:

SD-are mot rasism. Gissa hur bra den gick?

slutpixlat.blogspot.se/2014/04/sverigedemokra...#.U0sLFFiKDmg

20% av medlemmarna i SD är själva invandrare, men hur många har ens hört talas om den där bloggen tror du?
    Så klickar man inte på bloggen, så är man rasist, eller vad menar du?
  • Philipsson

Såg ni Debatt i SVT senast?

Där fanns det en anti-Sd-flicka, som upprepade ggr sa att Sd var ett "antidemokratiskt" parti. Själv kunde hon inte förstå hur Sd hade rätt att anföra sin stångdpunkt offentligt.

Att klandra andra för att de inte skulle vara demokratiska, och samtidigt själv inte stå upp för demokratin, är ingenting annat än demagogi.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?