• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 22:58:47 följande:
    72-årig gammal dam: "Jag tycker att vi ska hjälpa människorna som finns i Sverige och inte ta in fler."

Lättkränkt invandrare: "Jag känner mig kränkt, du är rasist. Nu går jag till Aftonbladet."

Herregud..vinklat till max. Ska du inte hitta på att han slog ner henne också?
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 22:40:26 följande:
    Och du kör den vanliga "men dom andra är ju dumma dom också"-taktiken för att förringa islams negativa sidor. Inte särskilt märkligt.

Nej, jag förringar ingenting utan påtalade att du drar alla muslimer över en kam, men drar tydliga gränser mellan olika grupper av kristna. Varför gör du det? 
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 23:07:02 följande:

Tja, PK-sekten vinklar mot kvinnans nackdel. Någon måste våga stå upp mot PK-sekten. Jag tar gärna på mig det ansvaret.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 23:06:13 följande:
    Så nu har du ändrat dig i frågan. Förut skrev du att det inte var rasistiskt, men nu skriver du att det var rasistsikt. Det är skönt att veta du är nog den enda i hela Sverige, plus ett 10-tal andra, som tycker att den 72-åriga kvinnan uttryckte sig rasistsikt. Inte ens smygfilmarens polare tyckte det var rasistsikt. Därför tog han bort videon på sin facebook samma dag.

Eller så insåg han att den hatiska Sd-svansen skulle mordhota honom som vanligt? Vilket också skedde.

Antar att du har gjort en undersökning bland Sveriges befolkning i frågan? Nej just ja, glömde ju att du hittar på egna "sanningar".
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 23:09:59 följande:
    Tja, PK-sekten vinklar mot kvinnans nackdel. Någon måste våga stå upp mot PK-sekten. Jag tar gärna på mig det ansvaret.

I gen vinklar nånting alls. Paranoid much? De flesta anser nog att en privat ideell organisation själv väljer vilka som är med och inte. Vad är problemet med det? Eller jag, som icke medlem, kanske ska få vara med och bestämma vilka som ska representera Sd då..?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-04-12 09:20:17 följande:

Stå bara för att du använder halmgubbar istället.

Alternativt, om du vill använda det försvaret, att du faktiskt inte förstår.

Nä, ingen har någonsin påstått att samtliga 166000 av dessa muslimer skulle hålla samma syn. Det är din tolkning och den passar fint om du vill förlöjliga din meningsmotståndare.

Gert kan säkert förklara om du vill och vill du tjafsa mer om detta så får du ta det i PM. 

Jag finner íngen anledning att "stå för" vad förvirrade personer skriver ihop.

Det har varit väldigt intressant att se just hur långt du vad beredd att går för att försvara en islamofobs utttryck för sin islamofobi.

Förresten det är mycket AIKare nu. Snart bildar de väl ett eget parti SkålSkrattande
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 23:07:02 följande:

En tant som jobbar för en hjälporganisation som hjälper krigets flyktingar från Syrien är ju inte till mycket hjälp om hon motsätter sig hjälp till krigets flyktingar från Syrien. Eller vad trodde hon - att hon skulle få medalj för sina åsikter?  Det är ju bra om man tänker innan man öppnar munnen. Hon får skylla sig själv om hon blir petad.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-13 22:45:13 följande:
    Att rösta ja eller nej, är inte att följa strömmen.
    Då följer de strömmen hur de än gör, med ditt resonemang.

Nej, att följa strömmen på PK-vis, menas att man alltid driver en politiskt korrekt linje där man inte tar risken att stöta sig med majoriteten med risk att förlora röster.

SD driver sina frågor oavsett vad majoriteten av svenskarna tycker.
    Och det var inte vad jag skrev... hur? Men bra, då är vi på samma nivå där. PK är vad majoritetssamhället anser vara bra och korrekt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-04-13 23:42:14 följande:
    En tant som jobbar för en hjälporganisation som hjälper krigets flyktingar från Syrien är ju inte till mycket hjälp om hon motsätter sig hjälp till krigets flyktingar från Syrien. 
    På vilket sätt motsatte hon sig hjälp?
    Enligt filmen ville hon hjälpa ännu fler.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 23:05:02 följande:
    Islam framstår för mig som otidsenlig och kvinnoförtryckande på ett sätt som inte övriga världsreligioner delar, åtminstone inte i de former som är mer eller mindre utbredda i Sverige. Dessutom utgörs mycket av den muslimska immigrationen hit inte av de mest sekulära utövarna, snarare tvärtom i så fall. De katoliker och judar som flyttar hit blir nog inte i samma utsträckning kränkta av att deras döttrar behöver delta i simlektioner eller sex- och samlevnadslektioner i skolan.
    Syftar du på de två syskonen i Malmö som inte får ta simlektioner? Vet inte om jag tycker att det låter som en "kränkt majoritet" direkt. Tvärtom är de flesta muslimer som kommer hit väldigt sekulära.

Du menar som de där utbredda sekterna där kvinnor ska veta sin plats? Väckelserörelserna, laestadianerna, JV, Livets Ord, Opus Dei-katolikerna etc etc etc?

Islam är ingenting som enhet. Den är som alla religioner väldigt splittrad i många olika grupper. Det är lika vettigt att generalisera om islam efter vad enstaka imamer och diktatorer säger, som att generalisera om kristendom efter vad Franco tvingade på folk, vad Ratzinger ansåg, och vad amerikanska tokstollar uttrycker.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?