• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 00:08:37 följande:
    De är reaktionärer som finns i de flesta partier. De vill förstås, liksom SD, vrida klockan tillbaka - dra tillbaka vinster som kvinnor gjort i jämställdhetsfrågor (tex via sänkt abortgräns), som samkönade och transpersoner gjort, och annat som förändrats sedan 50-talet.

Men de fundiskristna då?

Vi vet vad du tycker om SD men finns ens de där fundiskristna som du talar om? Vilka är de? Hur många-  på ett ungefär? Vilka krav ställer de?
  • OneWish
    Flash Gordon skrev 2014-04-16 07:15:39 följande:

Men de fundiskristna då?

Vi vet vad du tycker om SD men finns ens de där fundiskristna som du talar om? Vilka är de? Hur många-  på ett ungefär? Vilka krav ställer de?
    Förväntar du dig fakta som respons på detta så frågar du nog fel person.
    Silent crystalline tears I cry. For all must say their last goodbye - to paradise.
  • Flash Gordon
    nihka skrev 2014-04-13 23:28:41 följande:

Jag finner íngen anledning att "stå för" vad förvirrade personer skriver ihop.

Det har varit väldigt intressant att se just hur långt du vad beredd att går för att försvara en islamofobs utttryck för sin islamofobi.

Förresten det är mycket AIKare nu. Snart bildar de väl ett eget parti SkålSkrattande
    Ok vi provar så här då istället:

Jag är bara dödligt på alla påhittade citat och åsikter, alla öknamn, alla medvetna (antar jag) misstolkningar och överdrifter, alla halmgubbar och allt trams som framförs i syfte att förlöjliga meningsmotståndaren.

*vi ser ett nytt exempel på samma sak här ovan i raden som handlar om AIK*

Det är bara kass debatt-teknik som inte leder till någoning vettigt. Så ja, jag har lättat på trycket lite genom att peka ut dessa halmgubbar nu några gånger i den här tråden.

Snart val nu. Några veckor kvar. Istället för att tro att den här typen av trådar leder till någonting vettigt i någon ände så kan vi alla ta ut det i valbåset istället. Passivt-aggresivt lägga ned en röstsedel på något ytterlighetsparti kanske?
  • Flash Gordon
    OneWish skrev 2014-04-16 07:22:53 följande:
    Förväntar du dig fakta som respons på detta så frågar du nog fel person.

Men ändå. Någon slags aning om vilka han avser borde han ha.

Är det Plymothbröderna som tagit sig in i KD? Livets Ord i Uppsala?

Vilka krav avses?
  • Gräsrot

Eftersom tråden heter "Varför hatar folk SD" antar vi att denna tråd innehåller

skäl till att möta SDs politik med allt från milt ogillande till öppen avsky.

11081 inlägg så här långt skvallrar om att det tydligen finns många fler skäl att

hata SD än att gilla dem.    Skrattande

• chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 00:06:53 följande:
    Kappvänderi och PK-lirkande är SDs kännemärken.
    Skulle bara vilja ändra "SDs" till 2alla etablerade partiers"

"Kappvänderi och PK-lirkande är alla etablerade partiers kännetecken."

Så.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-04-16 00:33:27 följande:
    Du vet (uppenbarligen) inte heller vad du talar om. The United States Constitution är ett synnerligen levande dokument (kan ändras vid behov). Ett dokument varenda jurist och domare går tillbaka till i vart och vartannat rättsfall. Konstitutionen tolkas dessutom ständigt av Högsta Domstolen.

Konstitutionen står dessutom som en garant gentemot nuvarande och kommande politiker så att de inte kan lagstifta om vilka dumheter som helst. Till exempel restriktioner i yttrandefriheten.
    Konstitutionen säger du. Jag har tre ord åt dig: The. Patriot. Act.

Åh, jag har ett par ord till, kom jag på: Guantanamo Bay.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-04-16 07:15:39 följande:

Men de fundiskristna då?

Jag beskrev ju just vad de ville.  De vill liknande saker.

Det är det kluriga, eftersom man sällan räknar dem och då de inte anses vara ett hot på samma sätt så är det svårt att veta exakt hur många de är. Kraven är dock tydliga: bort med feminism, bort med jämställdhet (de brukar kalla det "särartsfeminism" ibland), bort med rättigheter för samkönade, tillbaka med kristendomslära i skolan och bort med religionskunskap, och mer tid i kyrkan för skolelever. Åh, och tillbaka med statskyrkan.
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-04-16 09:35:57 följande:
    Skulle bara vilja ändra "SDs" till 2alla etablerade partiers"

"Kappvänderi och PK-lirkande är alla etablerade partiers kännetecken."

Så.
    Nu ska du inte dra alla partier över en kam. Medges att FP bitvis vänder kappan som en flagga, likaså C, och just nu håller M på med kappvänderi på professionell nivå, men SD gör det inte bara ibland, utan tämligen konstant. SD är utan tvekan bäst på den grenen.
  • OneWish
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-16 09:43:35 följande:
    Jag beskrev ju just vad de ville.  De vill liknande saker.

Det är det kluriga, eftersom man sällan räknar dem och då de inte anses vara ett hot på samma sätt så är det svårt att veta exakt hur många de är. Kraven är dock tydliga: bort med feminism, bort med jämställdhet (de brukar kalla det "särartsfeminism" ibland), bort med rättigheter för samkönade, tillbaka med kristendomslära i skolan och bort med religionskunskap, och mer tid i kyrkan för skolelever. Åh, och tillbaka med statskyrkan.
    Nu kanske jag är fruktansvärt djävla dålig på att läsa partiprogram... 

Men var i SDs partiprogram står det att de vill bort med feminism, jämställdhet och rättigheter till samkönade? 
    Silent crystalline tears I cry. For all must say their last goodbye - to paradise.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?