• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-04-19 00:03:50 följande:
    Tror du på det föreslår jag att du kollar följande klipp igen: www.friatider.se/node/8958

Och jag upprepar vad jag tidigare skrivit.. Om invandringen är så lönsam som du inbillar dig, hur kommer det sig att Sverige och svenska politiker mer eller mindre är ensamma om detta fynd? 

Tror du på fullt allvar att politiker runt om i Europa och resten av världen skulle ha missat möjligheten till dessa fantastiska vinster om det vore lönsamt med asylinvandring och full direkt tillgång till ländernas välfärdssystem? 

Om du har rätt i din villfarelse, borde inte då svenska politiker ständigt prenumerera på Nobelpriset i ekonomi. (eller snarare Sveriges Riksbanks pris i ekonomisk vetenskap till Alfred Nobels minne)?

Men tro inte på mig - lyssna på Assar Lindbeck t.ex.: 

" rel="nofollow" target="_blank">

Ensamma om detta fynd - utöver vad OECD konstaterat? Notera att vi där talar om efterforskningar i toppklass, OECD har inte råd att ses som halvmesyrigt

Att lägga in friatider eller avpixlat är litet som om jag skulle lägga in någon blogg från KPML(r) eller AFA. Mycket vinklat och föga trovärdigt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-04-19 02:03:56 följande:
    Du tycks inte fatta. De klarar inte av att ta emot fler. Det är mer än överfullt och folk fortsätter att välla in. 
    "Mer än överfullt"??
    Exakt var är det "överfullt" som du påstår?
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-19 02:12:45 följande:
    "Mer än överfullt"??
    Exakt var är det "överfullt" som du påstår?

Seriöst? Vi pratar om Syriens grannländer dit 2 miljoner människor flytt och du vet inte var det är överfullt??? Jag länkar igen:

http://www.unhcr.se/se/stoed-oss/flyktingkriser/krisen-i-syrien.html

"Siffror är inte bara skrämmande, utan helt enkelt ohållbara. Om inte striderna får ett slut snart kan nästan hälften av Syriens 20,8 miljoner invånare att vara i behov av humanitär hjälp i slutet av året."
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-04-19 02:24:39 följande:

Seriöst? Vi pratar om Syriens grannländer dit 2 miljoner människor flytt och du vet inte var det är överfullt??? Jag länkar igen:

www.unhcr.se/se/stoed-oss/flyktingkriser/kris...

"Siffror är inte bara skrämmande, utan helt enkelt ohållbara. Om inte striderna får ett slut snart kan nästan hälften av Syriens 20,8 miljoner invånare att vara i behov av humanitär hjälp i slutet av året."
    Vem som helst med förnuftet i behåll, inser det omöjliga att placera ut TVÅ MILJONER människor runt om i Europa. Logistik och transport skulle kräva ofattbara resurser.

Din länk visar också ett kommande behov för TIO MILJONER ytterligare människor.
    Det skulle ta många många år för EU-länderna att ens bygga tio miljoner bostäder.
    Hjälpen skall därför ske med kort varsel i krisens omedelbara närhet.
    ALLA som behöver skall erbjudas hjälp omgående.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-19 02:24:39 följande:

www.unhcr.se/se/stoed-oss/flyktingkriser/kris...

Kan inte alla 20 miljoner syrier komma till Sverige? Sverige skulle ju bli världens rikaste land eftersom invandring gör ett land rikt. Det finns bara positiva fördelar med invandring. 
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-04-18 22:26:45 följande:
    Exakt. Symboliska siffror som våra snåla grannländer. Speciellt Norge borde skämmas med alla sina oljemiljoner och noll kronor i stadsskuld.
    Nu duckade du för resten, snyggt...

If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Gert
    Rataxes skrev 2014-04-19 10:37:15 följande:
    Nu duckade du för resten, snyggt...

Du som vill ha fri invandring. Vad säger du om Sverige skulle ta emot alla flyktingar i hela världen? Är det en bra idé?
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-04-18 23:07:33 följande:
    Ja, de senaste 30 åren då Sverige (enligt SD och andra) har haft en påstådd "massinvandring" har väl Sverige haft minst lika god ekonomi som mindre invandringsvilliga länder? De senaste tio åren, då invandringen väl varit större än någonsin, har vi väl haft en av Europas absolut bästa ekonomier? Men det är väl ren och skär slump?

Snart kommer väl det stora ekonomiska kaoset utbryta som SD och liknande har hotat med i över tjugo år och alla länder med lägre invandring kommer att springa förbi oss?
    Lustigt nog sammanfaller detta med 8 år av alliansregering, med bl.a. sänkta skatter för vanligt folk, detta är väl också ren och skär slump?
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 23:25:30 följande:
    Har den ökat sysselsättningen? Är det därför vi har högre arbetslöshet än på gud vet hur länge?

Och skattesänkningar för bankerna, hur gynnar det Sverige då?
    Och ändå är arbetslösheten lägre än i många jämförbara EU-lander, vilken slump...
  • Kereza

Jag ogillar SD för att de inbillar sej att Kristendomen är Svensk. 

Den importerades för 700 år sedan från samma del av världen som Islam. De två sagorna bibeln och koranen innehåller för fan samma karaktärer. Men "Kristendomen är Svensk" - bullshit. 

"Vi ska ha fina, Kristna kärnfamiljer där mannen jobbar och kvinnan tar hand om barnen, för kvinnor var lyckligare när de var hemmafruar och livegna och det ÄR ghelt enkelt så människor fungerar"

Deras invandringspolitik vet jag inget om - men jag vet att de är blåsta nog att vara för import-religioner och könsstereotyper, samt att de ogillar homosexuella och handikappade. 

Det räcker för mej. 

Svar på tråden Varför hatar folk SD?