• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    maria diaz skrev 2014-04-19 02:37:50 följande:
    Vem som helst med förnuftet i behåll, inser det omöjliga att placera ut TVÅ MILJONER människor runt om i Europa. Logistik och transport skulle kräva ofattbara resurser.

Din länk visar också ett kommande behov för TIO MILJONER ytterligare människor.
    Det skulle ta många många år för EU-länderna att ens bygga tio miljoner bostäder.
    Hjälpen skall därför ske med kort varsel i krisens omedelbara närhet.
    ALLA som behöver skall erbjudas hjälp omgående.
    Det skulle inte kräva oerhört mycket mer resurser för att förse miljontals människor i nöd med "hjälp på plats"?
    Bajsbrygga
  • Gert
    Kereza skrev 2014-04-19 11:04:20 följande:
    Jag ogillar SD för att de inbillar sej att Kristendomen är Svensk. 

Den importerades för 700 år sedan från samma del av världen som Islam. De två sagorna bibeln och koranen innehåller för fan samma karaktärer. Men "Kristendomen är Svensk" - bullshit. 
    Det är bullshit att SD inbillar sig att kristendomen är svensk. Vart har du fått det ifrån, Aftonbladet?

Det räcker för mig.
  • Kereza

Ja, jävlar - du har rätt - de har tagit bort punkten om "kristna värderingar" från sin hemsida - där ser man! 

Det senaste - icke-ändrade - jag hittar är detta: sdarkivet.se/files/program/program_1996.pdf

Det är ju rätt länge sedan, men så sent som i somrras förra året stod det faktiskt med i deras partiprogram.

(det hänvisas till det här, i översta posten, men eftersom de visst tagit bort det är det inget jag kan bevisa - jjag kan alltså bara bevisa att de hade med det 1996) 

Nu har de alltså tagit bort det - Det är ju bra att de lär sej av sina misstag. 

• maria diaz
    Velouria skrev 2014-04-19 11:08:00 följande:
    Det skulle inte kräva oerhört mycket mer resurser för att förse miljontals människor i nöd med "hjälp på plats"?
    Utan att vara matteproffessor eller busschaufför, så nej det tror jag inte.
  • Quintus Zebra
    Rataxes skrev 2014-04-19 10:42:29 följande:
    Lustigt nog sammanfaller detta med 8 år av alliansregering, med bl.a. sänkta skatter för vanligt folk, detta är väl också ren och skär slump?

Nja. Klart det inte bara är slump.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-04-19 18:18:37 följande:

Nja. Klart det inte bara är slump.
    Allianspolitiken kanske inte är så kass trots allt
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Quintus Zebra
    Rataxes skrev 2014-04-19 18:36:37 följande:
    Allianspolitiken kanske inte är så kass trots allt

Haha. Tror få hävdar att Alliansregering innebär ekonomisk kollaps. Jag har då aldrig påstått det. I alla fall inte på kort sikt. Däremot är det ju mycket annat som har utvecklats i en riktning som jag inte anser är den ultimata.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-04-19 10:43:41 följande:
    Och ändå är arbetslösheten lägre än i många jämförbara EU-lander, vilken slump...
    Den blev inte lägre av jobbskatteavdragen dock, vilket var poängen. Att den är lägre är ju relativt sett bra, men inte absolut sett bra. Det är liksom bra att det inte är värre.

Men den poängen får du för övrigt gärna driva inför SD-fantasterna, det är de som tror att de kommer bli massarbetslöshet om det kommer hit "fel folk".
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Kereza skrev 2014-04-19 13:55:01 följande:
    Ja, jävlar - du har rätt - de har tagit bort punkten om "kristna värderingar" från sin hemsida - där ser man! 

Det senaste - icke-ändrade - jag hittar är detta: sdarkivet.se/files/program/program_1 996.pdf

Det är ju rätt länge sedan, men så sent som i somrras förra året stod det faktiskt med i deras partiprogram.

(det hänvisas till det här, i översta posten, men eftersom de visst tagit bort det är det inget jag kan bevisa - jjag kan alltså bara bevisa att de hade med det 1996) 

Nu har de alltså tagit bort det - Det är ju bra att de lär sej av sina misstag. 
    Kereza, du har inte förstått, om det hände igår är det "gammal skåpmat" - men bara om det berör SD. Andra partiers gamla missar ska minsann räknas i tusende led. Ingen ändrar åsikter så snabbt och så ledigt som Jimmy och SD-fansen. Inte för att han är PK-fixerad vändkappa alltså, onej, det är bara alla andra som gör precis likadant, men inte Jimmy inte!! Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-19 02:37:50 följande:
    Vem som helst med förnuftet i behåll, inser det omöjliga att placera ut TVÅ MILJONER människor runt om i Europa. Logistik och transport skulle kräva ofattbara resurser.

Din länk visar också ett kommande behov för TIO MILJONER ytterligare människor.
    Det skulle ta många många år för EU-länderna att ens bygga tio miljoner bostäder.
    Hjälpen skall därför ske med kort varsel i krisens omedelbara närhet.
    ALLA som behöver skall erbjudas hjälp omgående.
    Och vem som helst med förnuftet i behåll, inser att man inte ANTINGEN tömmer Syrien och grannländerna på syrier och placerar dem ALLA i Europa ELLER placerar ALLA syrier i grannländerna...

Fast om man ville är det helt görligt att placera ut 2 miljoner människor runt om i Europa. Europas befolkning är 740 miljoner och skulle svälja 2 miljoner människor - alltså 0,2 % av sin nuvarande befolkning mycket bättre än exempelvis Libanon som har ökat sin befolkning med 25% pga av flyktingströmningen. Där bor redan merparten hos familjer och där kan vi tala om trångt.

Man behöver inte 10 miljoner bostäder för 10 miljoner människor, men om det är så du räknat förstår jag att du anser att så mycket är omöjligt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?