• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 19:45:58 följande:
    Det har hänt att människor nekats akutvård på närmaste sjukhus för att försäkring saknats. Ja. Och så vill jag inte ha det i Sverige. 
    Du kan inte skylla allt på SD.
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-04-18 19:25:38 följande:
    Nope Sverige ska fortsätta precis som nu. TUT eller PUT i så här långvariga konflikter är ointressant. TUT omvandlas ändå ofta till PUT när barnen vuxit upp här och inte längre hör hemma i det gamla hemlandet.

Var inte orolig. Det räcker till med krigsflyktingar för alla EU-länderna.
    Och vad har fått dig att tro att alla syrier (eller andra invandrare för den delen) flyr från krig? Är det Aftonlögnen igen? Hur många är det nu igen - som anses ha faktiska flyktingskäl som de definieras av FN (av de som får uppehållstillstånd i Sverige). Ca. 5% ungefär, va?
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2014-04-18 19:29:01 följande:
    Uppenbarligen är tanken att det finns någon form av politik som inte uttrycks genom partiprogram eller riksdagsmotioner, utan måste uttolkas genom att bland annat analysera före detta medlemmars agerande, uttolka konsultavtal eller läsa kommentarer på Avpixlat. Det kallade jag dold agenda-teori, och jag har svårt att förstå syftet eller planen. 
    Det finns tämligen gott om riksdagsmotioner om att dra ner flyktingmottagandet till symboliska siffror.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-18 19:44:29 följande:
    Fokus måste ligga på att lösa konflikter, snarare än att dränera länder på dess befolkning.
    Under tiden ska civilbefolkningen erbjudas skydd i närorådet.
    En effektiv, billig, och rättvis lösning för alla inblandade.
    Röda korset ger skydd åt en flyktingfamilj en hel månad för endast 385:-, enligt deras hemsida.
    Vi kan utan vidare ge hela Syriens folk denna hjälp, men istället väljer Sverige att placera en flyktingfamilj i Norrland för 30000/mån.
    Om du inte har märkt det så ÄR Syrien redan "dränerad" på stora delar av sin befolkning. Och fler kommer. Så du har kollat RK hemsida. Hör med dem i stället om de klarar av att ta emot 20 miljoner familjer bara de får 385 :- i månaden för varje familj.

Jag är ganska säker på att Libanon inte delar din åsikt om att det är effektivt, billigt och rättvist för alla inblandade.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 19:31:23 följande:
    För att någon måste göra det. Men visst, man kan vara gniden och misunsam på andras bekostnad, absolut. Inte ett etiskt val, ett moraliskt val, ett SVENSKT val, men man KAN.
    Men nu är faktiskt Sveriges regerings första skyldighet att se till sitt eget folk först och främst. Det sker inte. Det är bara att titta på skolan, vården, våldet, pensionerna, a-kassan osv. och sen tänka efter vad ca. 120 miljarder invandringen kostar varje år hade kunnat betyda för våra sjuka, arbetslösa och pensionärer.

Jag unnar våra egna medborgare ett bättre liv - du vill hellre ge bort pengarna till andra. Var är din sympati för våra gamla, våra sjuka, våra skolbarn, våra pensionärer och våra arbetslösa?

Ovanpå allt detta har vi försvarsfrågan där nuvarande och tidigare regeringar helt och hållet lämnat WO. Det är ta mig f-n gränsande till landsförräderi.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-18 19:46:56 följande:
    Du kan inte skylla allt på SD.
    Trodde du fattade att SD inte finns i USA, men ok då: Gert, SD finns inte i USA, så det är inte SDs fel att människor utan sjukvårdsförsäkring kan bli runtkörda.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 20:03:12 följande:
    Trodde du fattade att SD inte finns i USA, men ok då: Gert, SD finns inte i USA, så det är inte SDs fel att människor utan sjukvårdsförsäkring kan bli runtkörda.
    Men i USA blir de i alla fall runt körda till olika sjukhus. Här i Sverige ska man vara glad om ambulansen kommer.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-04-18 19:53:11 följande:
    Och vad har fått dig att tro att alla syrier (eller andra invandrare för den delen) flyr från krig? Är det Aftonlögnen igen? Hur många är det nu igen - som anses ha faktiska flyktingskäl som de definieras av FN (av de som får uppehållstillstånd i Sverige). Ca. 5% ungefär, va?
    Ja, precis resten simulerar. SD vill alltså hjälpa en massa syriska krigsflyktingar "på plats" som är i flyktingläger pga ett behov av miljöombyte. Om du tycker det kommer för få kvotflytingar är det bara att pumpa på med dem från flyktinglägren i Syrien. FN har ju vädjat om att EU-länder ska ta emot fler. Toppen!
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-18 20:06:26 följande:
    Men i USA blir de i alla fall runt körda till olika sjukhus. Här i Sverige ska man vara glad om ambulansen kommer.
    Hur vet du det? De jag syftade på hade blivit runtkörda -osagt om det var med ambulans. Jag sa inget om alla de som inte kommer iväg öht. 
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-04-18 19:54:21 följande:
    Det finns tämligen gott om riksdagsmotioner om att dra ner flyktingmottagandet till symboliska siffror.
    Nja, till samma nivå som våra grannländer. Jag vet inte riktigt var det rasistiska finns i det.

Och nej, innan ni återigen inbillar er att jag är SD-are - Jag är för fri invandring.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
Svar på tråden Varför hatar folk SD?