• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-19 10:00:45 följande:
    Kan inte alla 20 miljoner syrier komma till Sverige? Sverige skulle ju bli världens rikaste land eftersom invandring gör ett land rikt. Det finns bara positiva fördelar med invandring. 
    Läs på skillnaden mellan flyktingmottagande och invandring. Sedan är det bara bra om även flyktingar stannar i Sverige och så småningom bidrar till samhället för vår inhemska demografi är alldeles för topptung.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-04-19 10:37:15 följande:
    Nu duckade du för resten, snyggt...

Duckade för vaddå? Jag anser att Norge som är ett mycket rikare land än Sverige borde hjälpa till mycket mer med att ta emot flyktingar, inte att vi ska vara lika snåla som Norge.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-20 09:32:46 följande:
    Duckade för vaddå? Jag anser att Norge som är ett mycket rikare land än Sverige borde hjälpa till mycket mer med att ta emot flyktingar, inte att vi ska vara lika snåla som Norge.
    Säg det till Norges "rasistiska" befolkning. Norge är smartare än Sverige, därför är de rikare än oss. De tänker på konsekvenserna av extrem invandring. Extrem invandring kostar, närmare bestämt 250 miljarder per år.
  • nihka
    Kereza skrev 2014-04-19 11:04:20 följande:
    Jag ogillar SD för att de inbillar sej att Kristendomen är Svensk. 

Den importerades för 700 år sedan från samma del av världen som Islam. De två sagorna bibeln och koranen innehåller för fan samma karaktärer. Men "Kristendomen är Svensk" - bullshit. 

"Vi ska ha fina, Kristna kärnfamiljer där mannen jobbar och kvinnan tar hand om barnen, för kvinnor var lyckligare när de var hemmafruar och livegna och det ÄR ghelt enkelt så människor fungerar"

Deras invandringspolitik vet jag inget om - men jag vet att de är blåsta nog att vara för import-religioner och könsstereotyper, samt att de ogillar homosexuella och handikappade. 

Det räcker för mej. 
    Ja, att det är svenskt att vara kristen är någon man ofta ser anhängare skriva och även att Svenska kyrkan återigen ska bli stadskyrka  Anhängarna hänger inte alltid med på vad partiet för dagen står för. Just nu är textningen om Svenska kyrkan borta. Man ändrar och ändrar i sina textningar så de till och med kan stå olika saker om samma fråga på olika ställen. SDs texter är underhållande läsning.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-19 11:12:42 följande:
    Det är bullshit att SD inbillar sig att kristendomen är svensk. Vart har du fått det ifrån, Aftonbladet?

Det räcker för mig.

Gör SD copy-paste från Aftonbladet???

I vilken riktning har du fått det ifrån?

I och för sig så förklarar det hur SD hinner ändra sig i sina textningar så ofta om vad de tycker i grundläggande värdefrågor.  
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 00:50:51 följande:
    Kereza, du har inte förstått, om det hände igår är det "gammal skåpmat" - men bara om det berör SD. Andra partiers gamla missar ska minsann räknas i tusende led. Ingen ändrar åsikter så snabbt och så ledigt som Jimmy och SD-fansen. Inte för att han är PK-fixerad vändkappa alltså, onej, det är bara alla andra som gör precis likadant, men inte Jimmy inte!! Drömmer
    Hahahahaha! Ja, just det. Och det man stod bakom igår har man övergett och nu står man bakom motsatsen! Sure.

PK-fixerad vändkappa är verkligen rätt beskrivning på SD. Har de en astrolog som skriver varje vecka under "Vår politik"?
  • themia
    Rataxes skrev 2014-04-19 18:36:37 följande:
    Allianspolitiken kanske inte är så kass trots allt
    Det håller jag med om. Jämfört med SD:s är den himmelriket.

Alliansens politik är faktiskt näst bäst. Cool
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-20 09:38:04 följande:
    Säg det till Norges "rasistiska" befolkning. Norge är smartare än Sverige, därför är de rikare än oss.
    I vilken riktning har du läst att "rasistisk" och "snål" är synonymer? I Aftonbladet eller på SDs hemsida?

Norge är rikare än oss för att de har nordsjöolja. Sedan förvaltar de inte alls sitt pund vidare värst, vilket har gett upphov till massiv kritik i årtionden från norskarna själva som själva anser att Norge inte investerar i långsiktigt ekonomiskt betryggande projekt i tillräcklig omfattning.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-20 10:11:23 följande:
    I vilken riktning har du läst att "rasistisk" och "snål" är synonymer? I Aftonbladet eller på SDs hemsida?

Norge är rikare än oss för att de har nordsjöolja. Sedan förvaltar de inte alls sitt pund vidare värst, vilket har gett upphov till massiv kritik i årtionden från norskarna själva som själva anser att Norge inte investerar i långsiktigt ekonomiskt betryggande projekt i tillräcklig omfattning.
    Roligt att du valde att inte kommentera invandringens kostnader på 250 miljarder per år.

Vad menar du med långsiktigt ekonomisk betryggande projekt i tillräcklig omfattning? Extrem invandring?
  • Gert
    themia skrev 2014-04-20 10:08:05 följande:
    Det håller jag med om. Jämfört med SD:s är den himmelriket.

Alliansens politik är faktiskt näst bäst. Cool
    Näst bäst på att vara sämst. Bäst på att vara sämst är Mp-politik.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?