• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 15:32:10 följande:
    Glad att du äntligen erkänner att du tycker det.
    Meh!

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Minnie7 skrev 2014-04-20 12:22:33 följande:
    Men många anser ju att SD är ett nazistiskt parti så vad är skillnaden 😉
    Det finns grader i helvetet vet du. SD försöker i alla fall desperat agera PK (patetiskt som det blir), SvP är ju öppna med att de vill bruka våld, och helst mycket av det. Sedan kan man ju argumentera för vilket som är värst, de ärliga, öppna fascisterna eller smygfascisterna som försöker krypa in till makten medelst PK-hysteri.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-20 15:15:52 följande:
    Wow! Skrämselpropagandan går på högvarv!

Du kan förstås inte komma med fakta som bestrider invandringskostnader. Istället avfärdar du dem som bullshit. Jag är inte förvånad.
    Du vet lika väl som jag att dina siffror är totalt nonsense. Den verkliga kostnaden är inte ens en femtedel av det du försöker bluffa dig till, eller mindre än kostnaden för första jobbskatteavdraget alltså, ca 50 miljarder. Och det är pengar som vi får igen tack vare invandrade entrepenörer och företagsskapare.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-20 15:30:47 följande:
    Tillräckligt för att veta att de inte vill samarbeta med SD.
    Inte officiellt nej. Ändå byter de politiker och röster med varandra, och hejar på varandra flitigt.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 15:39:16 följande:
    Du vet lika väl som jag att dina siffror är totalt nonsense. Den verkliga kostnaden är inte ens en femtedel av det du försöker bluffa dig till, eller mindre än kostnaden för första jobbskatteavdraget alltså, ca 50 miljarder. Och det är pengar som vi får igen tack vare invandrade entrepenörer och företagsskapare.
    Mina siffror? Du smickrar mig. Det är tyvärr inte jag som har räknat ut att invandringen kostar 250 miljarder per år. Det är Jan Tullberg, tidigare forskare vid Handelshögskolan i Stockholm och docent i ekonomi, som har räknat ut siffrorna i sin nya bok "Låsningen". Samtidigt visar han en rad brister i tidigare studier.

Men jag antar att du vet bättre än vad en forskare och docent i ekonomi vet.
  • skapadebatt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 15:31:26 följande:
    Ehm, nej, det är verkligen inte "säkert att säga" så. Danmark och Sverige har stora skillnader, bland annat så har Danmark länge haft ett mer främlingsfientligt läge än vad Sverige har, vilket påverkar hur lätt det är för invandrare att faktiskt integrera sig i samhället. Om folk fnyser åt en och ger en kalla handen överallt är det självklart svårare att få bostad och jobb. Sverige har onekligen det problemet också, men här är det inte okey att göra så, och vi försöker motverka den sortens rasism och fördomar, så vi lyckas troligen en bra bit bättre än Danmark gör. OECD har ju konstaterat att vi faktiskt tjänar på invandringen, så oddsen att vi har det lika illa som Danmark är rätt små. Även om SD gärna ser att vi ska få det lika illa förstås.
    OECD visar precis det motsatta, att Sverige inte alls tjänar på invandringen.
    http://www.tino.us/2013/12/fores-och-svensk-naringslivs-oarliga-i-dn-annons/ 
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 15:39:16 följande:
    Om du vill framstå som en person med åtminstone ett uns av trovärdighet, får du i så fall först anstränga dig att visa att Tullbergs siffror inte stämmer. 

Jag citerar Tullberg:

”Både mina och Ekbergs fördelningsnycklar är grova och utan anspråk på exakthet. Att inte justera genom olika viktningar är att acceptera en neutral uppdelning, alla ges vikten ett, trots att gruppers offentliga konsumtion skiljer sig åt. Det finns överväldigande data på att skillnader finns, men att konkretisera dessa till enkla fördelningsregler blir ungefärligt. Men att blunda för problem är ingen lösning. Det är bättre att ha ungefär rätt än att ha exakt fel”, sammanfattar Tullberg.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?