• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-04-21 09:19:39 följande:
    Om vi vill slå oss på bröstet och kalla oss för "humanitära", så ska väl hjälpen nå så många som möjligt??
    Kostnaden för 1000 flyktingboenden i Sverige, hade istället räckt till mat och rent vatten för 10.000 flyktingar i Afrika, exempelvis.
    Svensk flyktinghjälp är den mest ineffektiva i hela världen.
    Stöd till asylflyktingar och bistånd till utsatta är två helt separata saker. Sverige lyckas alldeles utmärkt, jämfört med många andra länder, att hålla hög internationell nivå på båda områdena. Samtidigt som "vi" lyckas ha god ekonomi själva. 
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • themia
    Om vi vill slå oss på bröstet och kalla oss för "humanitära", så ska väl hjälpen nå så många som möjligt??
    Kostnaden för 1000 flyktingboenden i Sverige, hade istället räckt till mat och rent vatten för 10.000 flyktingar i Afrika, exempelvis.
    Det ena står inte i motsättning till det andra.

Jag har nu hör SD-sekterister i åratal tjata om att "vi ska hjälpa folk på plats", men jag har hittills inte stött på en enda SDare som sagt sig villig att resa till flyktinglägren och hjälpa tlll.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • maria diaz
    themia skrev 2014-04-21 09:40:52 följande:
    Jag har nu hör SD-sekterister i åratal tjata om att "vi ska hjälpa folk på plats", men jag har hittills inte stött på en enda SDare som sagt sig villig att resa till flyktinglägren och hjälpa tlll.
    Det dummaste jag läst.
    Så enda sättet att hjälpa till, är att personligen åka dit och börja laga mat?
  • skapadebatt

Lika som att man aldrig hör en miljöpartist som villig att öppna upp sitt eget hem för att hjälpa romerna att få en bostad...
    Det är ju inte ens argument, du borde vara bättre på att diskutera än så.
  • Minnie7

Themia- tja beror på hur noggrann du vill vara med statistiken. I Sverige har föder varje kvinna i genomsnitt 2 barn. I tex Somalia är samma siffra 6...
    Men vem vet- kanske inte deras lyster till reproduktion när de befinner sig i Sverige...

Dorian- nej, men det var du som tog upp flerbarnsfamiljer som ett exempel.

• skapadebatt
    skapadebatt skrev 2014-04-21 10:27:12 följande:
    Lika som att man aldrig hör en miljöpartist som villig att öppna upp sitt eget hem för att hjälpa romerna att få en bostad...
    Det är ju inte ens argument, du borde vara bättre på att diskutera än så.
    *som är villig
  • ZeldinaMina

Existerar den här tråden fortfarande ?!?!! Snälla ta bort! HATA SD

• Dorian Ertymexx
    Varför tror du att det skulle hjälpa fler på plats? Som sagt, det kostar mer att återskapa ett nytt miniatyr-Sverige i flera av Syriens angränsande länder än det kostar att använda det vi redan har här. Givet, förstås, att man verkligen vill hjälpa och inte bara kommer med tomma löften för att slippa få hit folk.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx

Eller ens vilja starta en insamling. Det verkar mycket vara en ursäkt för att få stänga gränserna.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-21 09:57:50 följande:
    Det dummaste jag läst.
    Så enda sättet att hjälpa till, är att personligen åka dit och börja laga mat?
    Ja, med tanke på att många SD-fans börjar gny om att "vi" ska ta emot dem "i våra egna hem", så låter det väl inte så orimligt?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?