• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-20 15:52:14 följande:
    Mina siffror? Du smickrar mig. Det är tyvärr inte jag som har räknat ut att invandringen kostar 250 miljarder per år. Det är Jan Tullberg, tidigare forskare vid Handelshögskolan i Stockholm och docent i ekonomi, som har räknat ut siffrorna i sin nya bok "Låsningen". Samtidigt visar han en rad brister i tidigare studier.

Men jag antar att du vet bättre än vad en forskare och docent i ekonomi vet.
    Och alla vi som har koll vet att siffrorna är totalt nonsense. Det skulle, som bilden jag delade visar, innebära att inga svenskar uppbär bidrag alls. 40-50 miljarder är en mer korrekt siffra.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 18:49:24 följande:
     40-50 miljarder är en mer korrekt siffra.
    Och det är 40-50 miljarder för mycket.
    Något har alltså gått rejält snett med den svenska invandringspolitiken.
    All invandring måste anpassas till rådande situation på arbetsmarknaden, och då främst inom den samhällsbärande exportindustrin. 
    Välfärd betalas liksom inte av att vi klipper varandras hår, eller kliar varandra på ryggen.
  • Quintus Zebra
    Gert skrev 2014-04-20 12:07:10 följande:
    Det behöver det inte vara för att man ska förstå likheterna. Med tanke på att Sverige tar emot mycket mer invandrare än Danmark så är det säkert att säga att Sverige har större integrationsproblem än Danmark. Men att du är en sån som blundar för problemen i samhället gör mig inte alls förvånad.

Fast om jag förstått många SD-anhängare så är väl Danmark en förebild, som inte alls valt samma väg som Svea Rike? Där är väl pressen och politiken inte helt PK? Där har de ju inte haft lika stor invandring? Där har väl ett SD-liknande parti haft regeringsposter?

Varför rösta på SD om deras metoder har misslyckats i Danmark?

Kanske är Sveriges nuvarande riktning smartare än den Danmark valt?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-04-20 19:41:02 följande:
    Och det är 40-50 miljarder för mycket.

Något har alltså gått rejält snett med den svenska invandringspolitiken.

All invandring måste anpassas till rådande situation på arbetsmarknaden, och då främst inom den samhällsbärande exportindustrin. 

Välfärd betalas liksom inte av att vi klipper varandras hår, eller kliar varandra på ryggen.

Kostnader säger Inget om man inte tar hänsyn till intäkter också.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 18:49:24 följande:
    Och alla vi som har koll vet att siffrorna är totalt nonsense. Det skulle, som bilden jag delade visar, innebära att inga svenskar uppbär bidrag alls. 40-50 miljarder är en mer korrekt siffra.
    Så du har mer koll än en professor och docent ekonomi. Ha ha ha.
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-04-20 20:15:47 följande:

Fast om jag förstått många SD-anhängare så är väl Danmark en förebild, som inte alls valt samma väg som Svea Rike? Där är väl pressen och politiken inte helt PK? Där har de ju inte haft lika stor invandring? Där har väl ett SD-liknande parti haft regeringsposter?

Öh? Nu drar du i för höga växlar.
  • nihka
    Quintus Zebra skrev 2014-04-20 20:15:47 följande:

"Förebilden" gillar i inte heller SD. Utanför SD är det inte många som gillar SD.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-20 20:41:55 följande:
    "Förebilden" gillar i inte heller SD. Utanför SD är det inte många som gillar SD.
    Många utanför SD gillar deras invandringspolitik.
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-04-20 20:16:52 följande:

Kostnader säger Inget om man inte tar hänsyn till intäkter också.
    Kostnaderna är i detta fallet inräknat eventuella intäkter.
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-04-20 20:55:00 följande:
    Kostnaderna är i detta fallet inräknat eventuella intäkter.

Inte på långa vägar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?