• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Minnie7 skrev 2014-04-21 10:51:17 följande:
    Themia- tja beror på hur noggrann du vill vara med statistiken. I Sverige har föder varje kvinna i genomsnitt 2 barn. I tex Somalia är samma siffra 6...
    Men vem vet- kanske inte deras lyster till reproduktion när de befinner sig i Sverige...

Dorian- nej, men det var du som tog upp flerbarnsfamiljer som ett exempel.
    Nej, det är den inte. Det är en klassisk rasistmyt.

Födelsetalen går ner i hela världen, och speciellt bland de som flyttar till västländer. Vilket Hans Rosling visar på i sina föreläsningar.

Som här. Eller ännu bättre, här.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert
    ZeldinaMina skrev 2014-04-21 12:11:27 följande:
    Existerar den här tråden fortfarande ?!?!! Snälla ta bort! HATA SD
    Oh the irony.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-21 13:47:45 följande:
    Varför tror du att det skulle hjälpa fler på plats? Som sagt, det kostar mer att återskapa ett nytt miniatyr-Sverige i flera av Syriens angränsande länder än det kostar att använda det vi redan har här. Givet, förstås, att man verkligen vill hjälpa och inte bara kommer med tomma löften för att slippa få hit folk.

www.dagenssamhalle.se/kronika/ingen-debatterar-kommunernas-500-miljarder-i-lan-8586 Men pengarna verkar ju sina lite här och där, när tycker du att vi inte är rika längre?
  • themia
    skapadebatt skrev 2014-04-21 10:27:12 följande:
    Lika som att man aldrig hör en miljöpartist som villig att öppna upp sitt eget hem för att hjälpa romerna att få en bostad...
    Det är ju inte ens argument, du borde vara bättre på att diskutera än så.
    Om du syftar på romerna som kommer hit för att tigga, så är de inte flyktingar och de begär inte heller asyl.
    De har ett hem i Rumänien.
    Jämförelsen haltar.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • Gert
    themia skrev 2014-04-21 16:09:45 följande:
    Om du syftar på romerna som kommer hit för att tigga, så är de inte flyktingar och de begär inte heller asyl.
    Jämförelsen haltar.
    Ändå så bor de i Sverige.
  • Minnie7

Dorian- vadå rasistmyt? Att det föds fler barn/ kvinna i vissa länder? Vad har det med rasism att göra?!?

• skapadebatt
    themia skrev 2014-04-21 16:09:45 följande:
    Jämförelsen haltar.
    Jämförelsen handlade endast om att det är precis lika dåliga argument.
    Men det förstod du egentligen..
  • themia
    skapadebatt skrev 2014-04-21 17:49:46 följande:
    Jämförelsen handlade endast om att det är precis lika dåliga argument.
    Men det förstod du egentligen..
    Nej, men ditt argument var dåligt.
    Fast det kanske du inte förstod.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-04-21 15:43:21 följande:

www.dagenssamhalle.se/kronika/ingen-debattera... Men pengarna verkar ju sina lite här och där, när tycker du att vi inte är rika längre?
    Tja, när vi inte längre räknas bland en av världens rikaste länder är väl en början!? Litet patetiskt att gnälla om Sveriges fattigdom när vi är i absoluta toppskiktet i världen. Sedan kan vi ju argumentera om fördelningen av rikedomen, men tar man de orden i sin mun blir man väl utgapad som "våldsvänsterkommunist" eller något lika banalt.
  • Dorian Ertymexx
    Minnie7 skrev 2014-04-21 17:41:48 följande:
    Dorian- vadå rasistmyt? Att det föds fler barn/ kvinna i vissa länder? Vad har det med rasism att göra?!?
    Det är en rasistmyt att kvinnor från vissa länder kommer hit och föder drösar med barn. Har de redan många barn så, ja, då har de redan barnen, men de som faktiskt är barnlösa/barnfria när de flyttar hit får sällan fler barn än genomsnittlig svensk. De anpassar barnafödandet efter värdlandet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?