• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-04-27 16:50:12 följande:

Men det är ok att förfölja en politiker och kalla denne för landsförrädare efter ett tal? Det är ett sätt att kränka yttrandefriheten, dock mindre öppet.
    Hur lyckades du få till det så illa? Snälla du, ställ dina ___________ frågor till SD:arna.

If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-04-28 10:52:56 följande:
    Hur lyckades du få till det så illa? Snälla du, ställ dina ___________ frågor till SD:arna.

Varför tror du att någon förföljer, kränker/hotar eller misshandlar någon som stått upp för sina politiska åsikter?

Tror knappast att tonårstjejerna blev uthängda på avpixlat och i kommentarsfälten blivit hotade med våldtäkt för att de petat näsan på mattelektionen. Eller vad tror du?
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-04-28 12:15:29 följande:

Varför tror du att någon förföljer, kränker/hotar eller misshandlar någon som stått upp för sina politiska åsikter?
    Tror knappast att tonårstjejerna blev uthängda på avpixlat och i kommentarsfälten blivit hotade med våldtäkt för att de petat näsan på mattelektionen. Eller vad tror du?
    Har jag någonsin påstått annat? Återigen, ställ dina _____________ frågor till SD-klanen.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-04-28 12:16:58 följande:
    Har jag någonsin påstått annat? Återigen, ställ dina _____________ frågor till SD-klanen.

Det är ett öppet forum, bara att svara för den som känner sig manad.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-28 12:38:11 följande:

Det är ett öppet forum, bara att svara för den som känner sig manad.
    Tydligen inte. Mina två senaste svar till dig är också borta nu. Vilka forumregler bröt de mot, menar du?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-28 13:45:12 följande:
    Tydligen inte. Mina två senaste svar till dig är också borta nu. Vilka forumregler bröt de mot, menar du?

Och ett antal av mina inlägg är borttagna också. Vad beror det på tror du?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-04-28 14:20:11 följande:
    Vad är syftet med att mailbomba en hjälpsam medmänniska med hot om inte att få honom att sluta hjälpa?
    Så mycket är åsiktsfriheten värd i högerns näthatarvärld.

www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/xxx...
    Du vet väl att vägen till helvetet är kantad av goda intentioner.

Nu påstår sig yttrandefrihetens förkämpar vilja främja yttrandefriheten, genom att förbjuda den! Snacka om orwellskt nyspråk.

Vad ni pekåister inget hellre vill, är ju i grunden att förbjuda alla de åsikter som klandrar det ni står för. Ni är alltså antidemokrater. När ska ni titta er i spegeln och erkänna för er själva vad ni är?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-04-28 14:54:16 följande:
    Du vet väl att vägen till helvetet är kantad av goda intentioner.

Nu påstår sig yttrandefrihetens förkämpar vilja främja yttrandefriheten, genom att förbjuda den! Snacka om orwellskt nyspråk.

Vad ni pekåister inget hellre vill, är ju i grunden att förbjuda alla de åsikter som klandrar det ni står för. Ni är alltså antidemokrater. När ska ni titta er i spegeln och erkänna för er själva vad ni är?

Så du menar att mordhot ryms inom ramarna för yttrandefrihet?
  • Cal XVI Gustf
    sjuttiofemman skrev 2014-04-28 14:20:11 följande:
    Vad är syftet med att mailbomba en hjälpsam medmänniska med hot om inte att få honom att sluta hjälpa?
    Så mycket är åsiktsfriheten värd i högerns näthatarvärld.

www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/xxx...
    Mmm, de som tycker att denne fifflande företagare gjort fel borde polisanmäla istället för att skicka arga mail.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?