• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra

[quoteOk 3099453][quote-nick]Gert skrev 2014-04-26 17:58:55 följande:[/quote-nick]Så var det dags igen för dem odemokratiska rösterna som försökte störa Jimmie Åkessons tal på Långholmen idag. Lyckligtvis grep polisen ett 15-personer eftersom de inte hade tillåtelse att störa Åkesson.Sammanlagt omkring 50 personer hade samlats för en demonstration som saknade tillstånd. En av dem sa så här till SVT:? Vi är här för att visa att deras åsikter inte är välkomna, sade Alice Eik till SVT. Hon kanske inte vet att åsiktsfrihet råder i Sverige. www.svt.se/nyheter/sverige/manga-gripna-vid-sd-protest[/quote]

Vet du att åsiktsfrihet råder? ;)

Alice Eik har väl samma rätt att yttra sin åsikt som Jimmie?

She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-04-26 20:07:32 följande:
    [quoteOk 3099453][quote-nick]Gert skrev 2014-04-26 17:58:55 följande:[/quote-nick]Så var det dags igen för dem odemokratiska rösterna som försökte störa Jimmie Åkessons tal på Långholmen idag. Lyckligtvis grep polisen ett 15-personer eftersom de inte hade tillåtelse att störa Åkesson.Sammanlagt omkring 50 personer hade samlats för en demonstration som saknade tillstånd. En av dem sa så här till SVT:? Vi är här för att visa att deras åsikter inte är välkomna, sade Alice Eik till SVT. Hon kanske inte vet att åsiktsfrihet råder i Sverige. www.svt.se/nyheter/sverige/manga-g ripna-vid-sd-protest[/quote]

Vet du att åsiktsfrihet råder? ;)

Alice Eik har väl samma rätt att yttra sin åsikt som Jimmie?
    Visst, om Alice söker demonstrationstillstånd och ger fan i att störa andras politiska sammankomster. Varför kramar dumvänstern om alla dessa pajasar som går in för att störa andras politiska möten? Även om jag avskyr dumvänster av hela mitt hjärta skulle jag aldrig få för mig att gå och störa deras möten. Fy fan vilket imbecillt beteende.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Quintus Zebra
    Rataxes skrev 2014-04-26 21:08:37 följande:
    Visst, om Alice söker demonstrationstillstånd och ger fan i att störa andras politiska sammankomster. Varför kramar dumvänstern om alla dessa pajasar som går in för att störa andras politiska möten? Även om jag avskyr dumvänster av hela mitt hjärta skulle jag aldrig få för mig att gå och störa deras möten. Fy fan vilket imbecillt beteende.

Du får ogilla beteendet. Jag är ingen fantast heller.

Men åsiktsfrihet innebär ju just det. Att tillåta åsikter man inte gillar.

SD är väl ett parti som inte anser att vissa "osvenska" åsikter är välkomna in i Sverige? De vill hindra människor att komma hit bland annat på grund av de åsikter de säger att dessa människor har?

Du anser att SD ska få uttrycka den åsikten? Du anser att SD ska få jobba för att fysiskt hindra vissa åsikter att höras i Sverige?

Men åsikten att SD åsikter inte är välkomna och ska hindras att spridas, den ska inte få uttryckas?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-04-26 23:24:15 följande:
    SD är väl ett parti som inte anser att vissa "osvenska" åsikter är välkomna in i Sverige? De vill hindra människor att komma hit bland annat på grund av de åsikter de säger att dessa människor har?
    Öh nej och nej.
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-04-26 23:24:15 följande:

Men åsikten att SD åsikter inte är välkomna och ska hindras att spridas, den ska inte få uttryckas?
    Hur lyckades du tolka in detta? Svara gärna på det.

Det ska naturligtvis få uttryckas, fattar inte att folk inte kan inse att det är skillnad på yttrandefrihet och frihet att störa andras sammankomster/allmän ordning.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-04-27 13:16:51 följande:
    Hur lyckades du tolka in detta? Svara gärna på det.

Det ska naturligtvis få uttryckas, fattar inte att folk inte kan inse att det är skillnad på yttrandefrihet och frihet att störa andras sammankomster/allmän ordning.

Men det är ok att förfölja en politiker och kalla denne för landsförrädare efter ett tal? Det är ett sätt att kränka yttrandefriheten, dock mindre öppet.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-04-27 16:50:12 följande:
    Men det är ok att förfölja en politiker och kalla denne för landsförrädare efter ett tal? Det är ett sätt att kränka yttrandefriheten, dock mindre öppet.

Det är ingen skillnad. Högern borde städa framför sin egen dörr innan de tar på offerkoftan.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-27 16:50:12 följande:

Vem syftar du på?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-27 17:51:58 följande:
    Vem syftar du på?

Mona Sahlin i Almedalen förra året. Men det är inte enda gången som tex sd's hatsvans försöker tysta meningsmotståndare. Läkaren i Umeå, brandmännen i Malmö plus tonårs-tjejerna som hotades med våldtäkt är fler exempel på hur meningsmotståndares yttrandefrihet begränsas. Många som kritiserar och motarbetar Sd på laglig väg hotas, förföljs och misshandlas.

Men nej, det är inte okej att störa tillståndsgivna möten.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-27 19:12:55 följande:

Mona Sahlin i Almedalen förra året. Men det är inte enda gången som tex sd's hatsvans försöker tysta meningsmotståndare. Läkaren i Umeå, brandmännen i Malmö plus tonårs-tjejerna som hotades med våldtäkt är fler exempel på hur meningsmotståndares yttrandefrihet begränsas. Många som kritiserar och motarbetar Sd på laglig väg hotas, förföljs och misshandlas.

Men nej, det är inte okej att störa tillståndsgivna möten.
    Nu ska du inte tro på allt som Aftonbladet skriver. Det var inga sverigedemokrater som förföljde Mona Sahlin. Jag tror faktiskt inte att någon förföljde henne. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?