• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Cal XVI Gustf skrev 2014-04-28 23:53:30 följande:
    Nej. Vad tycker du?

Självklart inte, man ska kunna yttra sig så länge det inte strider mot några lagar eller kränker någon.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-29 00:04:27 följande:
    Nej, det gör det inte. Det är tydligt reglerat i lagen.

Nu svarar jag dig igen, fastän jag vet att risken att svaret raderas är överhängande. Har det någonsin slagit dig att det kanske är därför folk tänker både en och två gånger innan de besvarar något du skrivit?

Ja kanske för att de är rädda att göra en Sd-tabbe och låta fördomar och hat flyta fritt?

Som när jag diskuterade i ett annat forum med en tvättäkta rasist som hävdade att det finns en nordisk gen som skiljer oss från araberna (hans ord) och styrkte det med en lång artikel. Den artikeln innehöll en massa dravel och avslutades med en bild på tre barn med olika hudfärg som ansågs vara beviset på teorin..!

Det skrivs mycket från vissa håll men när man skrapar lite på ytan så kommer rasismen fram.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-29 01:46:07 följande:

Ja kanske för att de är rädda att göra en Sd-tabbe och låta fördomar och hat flyta fritt?
    Som när jag diskuterade i ett annat forum med en tvättäkta rasist som hävdade att det finns en nordisk gen som skiljer oss från araberna (hans ord) och styrkte det med en lång artikel. Den artikeln innehöll en massa dravel och avslutades med en bild på tre barn med olika hudfärg som ansågs vara beviset på teorin..!

Det skrivs mycket från vissa håll men när man skrapar lite på ytan så kommer rasismen fram.
    Jag förstår. Du ser det som din samhälleliga plikt att anmäla allt du anser vara "dravel" för att inte utsätta andra för olägenheten att behöva läsa det och själv kunna avgöra huruvida en text är värd att ta på allvar eller inte.

Du är i sanning en ädel och nobel människa som bara har dina medmänniskors bästa för ögonen!
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-04-29 01:37:01 följande:

Självklart inte, man ska kunna yttra sig så länge det inte strider mot några lagar eller kränker någon.
    Men tänk om nån känner sig kränkt över det du skriver då? Ska det du formulerar förbjudas då?

Du tänkte inte på det va?
  • Rataxes
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-29 00:04:27 följande:
    Nej, det gör det inte. Det är tydligt reglerat i lagen.

Nu svarar jag dig igen, fastän jag vet att risken att svaret raderas är överhängande. Har det någonsin slagit dig att det kanske är därför folk tänker både en och två gånger innan de besvarar något du skrivit?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-29 08:54:57 följande:
    Jag förstår. Du ser det som din samhälleliga plikt att anmäla allt du anser vara "dravel" för att inte utsätta andra för olägenheten att behöva läsa det och själv kunna avgöra huruvida en text är värd att ta på allvar eller inte.

Eh nej. Jag skulle gärna låta skiten stå kvar för att folk ska få se vilka sjuka värderingar vissa har. Men när mina inlägg blev bortplockade så insåg jag att vissa här använder det som debatt-teknik att provocera till övertramp för att sedan anmäla. Då började jag anmäla inlägg också, men bara de som riktas mot mig bortsett från när Philipsson la ut bild, namn och personnummer på några invandrare.

Debatten måste väl ändå ske på lika villkor utan att vissa här plockar fram offerkoftan direkt..? Reglerna finns här av en anledning. Annars kan du ju hålla dig till avpixlat där allt är tillåtet, även hot om våldtäkt på tonårs-tjejer!
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-04-29 09:58:37 följande:
    Men tänk om nån känner sig kränkt över det du skriver då? Ska det du formulerar förbjudas då?

Du tänkte inte på det va?

Jag förstår att ni blir ytterst kränkta över motstånd mot rasism och främlingsfientlighet. Men det bjuder jag på. Varsågod och anmäl.
  • Philipsson

När folk som kallar sig yttrandefrihetsförespråkare vill  inskränka yttrandefriheten, för att 'folk kan känna sig kränkta', då är det dags att dra öronen åt sig.

Vad de vill är ju att inskränka yttrandefriheten för alla som inte tycker som de själva.

Det är då de börjar babbla om "mordhot" o.d. Att det redan är förbjudet i lagen att hota nån till döden, och heller inte omfattas av nån större polemik: Det råder konsensus i samhället om att det är fel att hota folk till döden, och de personer som faktiskt gör sådant, straffas också för det, i den polisen och rätssystemet klarar av att utföra sitt jobb.

Vad Sjuttiofemman ägnar sig åt är klassisk demagogi, d.v.s. falsk argumentation, som går ut på att istället för att diskutera det saken handlar om, börja prata om sådant som inte är relevant för sakfrågan, för att försöka vinna poänger. Istället för att konstruktiv debatt, gör demagogerna allt för att förstöra debatten.

De stora demagogerna här på forumet är Sjuttiofemman och Dorian. De agerar som politruker i totalitära regimer, för att sprida sina förljugna meddelanden.. Deras verksamhet utgör den den raka motsatsen till kunskapssökande/vetenskap.

I totalitära regimer har man ju just ägnat sig åt att sprida information om att det fria ordet är farligt för samhällsmedborgarna: "Sanning är lögn, frihet är slaveri", använde sig Orwell av för att visa på denna sjuka.

• Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-29 10:08:02 följande:

Eh nej. Jag skulle gärna låta skiten stå kvar för att folk ska få se vilka sjuka värderingar vissa har. Men när mina inlägg blev bortplockade så insåg jag att vissa här använder det som debatt-teknik att provocera till övertramp för att sedan anmäla. Då började jag anmäla inlägg också, men bara de som riktas mot mig bortsett från när Philipsson la ut bild, namn och personnummer på några invandrare.

Debatten måste väl ändå ske på lika villkor utan att vissa här plockar fram offerkoftan direkt..? Reglerna finns här av en anledning. Annars kan du ju hålla dig till avpixlat där allt är tillåtet, även hot om våldtäkt på tonårs-tjejer!
    Okej. Först ett stycke offerkofteretorik ("de andra är dumma, då måste jag också sänka mig till den nivån, buhu") och sen en avslutning där du vänder dig mot just offerkoftor, samt återigen drar den gravt felaktiga slutsatsen att folk som inte håller med dig tycker att hot i kommentarsfälten på t.ex. Avpixlat skulle vara okej.

Stringensen lyser lite med sin frånvaro, för att uttrycka saken milt.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Gräsrot
    sjuttiofemman skrev 2014-04-29 10:10:17 följande:

Jag förstår att ni blir ytterst kränkta över motstånd mot rasism och främlingsfientlighet. Men det bjuder jag på. Varsågod och anmäl.

javisst för tusan. Många av debattörerna här anser att det tillhör deras rättigheter som människa att få uppföra sig och uttrycka sig som tölpar. Det borde för tusan vara en valfråga..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?