• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Smekkeer
    maria diaz skrev 2014-05-03 21:13:11 följande:
    Skattetrycket är på tok för högt i Sverige idag.
    Skolan, sjukvården, och försvaret har inte fått tillräckligt med pengar på minst 15 år.

Det som skiljer Sverige från alla andra länder i Europa, är Sveriges stora andel skattepengar som går till invandring och bistånd till andra länder.
    Att höger-folket ljuger, som om det vore vardag redan idag, är ingen nyhet. Att skatt går till både välfärd och "fantasier" är ingen anledning  till att se ned på solidaritet och låta såna som dig få chans att känna sig duktiga...
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-03 19:14:36 följande:

Det är exakt så man ska bemöta eländet! :)

En grupp kristna bad för dig innan du talade, hur ser du på det?

– Det är väl alltid trevligt att någon ber för mig. Det måste jag väl säga.

Åkesson verkade ändå ta det med ro verkar det som.

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2014-05-03 19:04:03 följande:
    Mm, tror det är mänskligt att reagera så, om än inte särskilt rationellt.

Förutom invandringen är väl SD:s tydligaste fokus feminismen och MP.

Min gissning är att MP kommer att göra sitt bästa val någonsin i höst, till viss del tack vara skränet från SD-anhängare.

Vi resonerar ju som sagt inte alltid helt rationellt - MP blir ju varken sämre eller bättre av att SD har utsett dem till partiets motpol, men jag är övertygad om att de vinner sympatier.
    Jag undrar varför MP just blev deras nya motpol, tidigare var det ju "vänstern", med S och V. Min spontana gissning är att SD förbereder sig för ett kappvändande här, i sann 1984-anda, utifall att vänstern vinner valet. De vill inte fjärma sig från alliansen, som de ju mest känner sig nära, men samtidigt är det ju mumsigt med makt, även om man måste dela den med vänstern. Då är det ju bra att vara förberedd på att, som Storebror, kunna säga att "vi har alltid varit vänner med vänstern, och alltid i krig med MP!" (för en fiende behöver de alltid)
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • maria diaz
    Smekkeer skrev 2014-05-03 21:19:25 följande:
    Att höger-folket ljuger, som om det vore vardag redan idag, är ingen nyhet. Att skatt går till både välfärd och "fantasier" är ingen anledning  till att se ned på solidaritet och låta såna som dig få chans att känna sig duktiga...
    Det är ingen som ljuger.
    Det är valfritt för alla att själv kontrollera hur våra skattepengar används i statens och kommunernas budget.

Inkomster ska matcha utgifterna. Svårare är det inte.
  • Errol Flynn
    maria diaz skrev 2014-05-03 22:47:04 följande:
    Det är ingen som ljuger.
    Det är valfritt för alla att själv kontrollera hur våra skattepengar används i statens och kommunernas budget.

Plus och minus verkar vara väldigt svårt för vissa.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Smekkeer
    maria diaz skrev 2014-05-03 22:47:04 följande:
    Det är ingen som ljuger.

Du menar valfrihet genom demokrati eller valfrihet att ifrånsäga den?
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-03 22:43:49 följande:
    Jag undrar varför MP just blev deras nya motpol, tidigare var det ju "vänstern", med S och V. Min spontana gissning är att SD förbereder sig för ett kappvändande här, i sann 1984-anda, utifall att vänstern vinner valet. De vill inte fjärma sig från alliansen, som de ju mest känner sig nära, men samtidigt är det ju mumsigt med makt, även om man måste dela den med vänstern. Då är det ju bra att vara förberedd på att, som Storebror, kunna säga att "vi har alltid varit vänner med vänstern, och alltid i krig med MP!" (för en fiende behöver de alltid)
    Ingen vill sitta med Svarte Petter och det är väl därför de som står till höger politiskt är så angelägna om att definiera SD som ett vänsterorienterat parti och de som står till vänster anser tvärtom.

Själv anser jag att SD är ett opportunistiskt högerparti och om du tar bort opportunistiskt så gissar jag att de är så de egentligen definierar sig själva.

Jag tror att hatet mot Miljöpartiet bottnar i att SD ser MP som ett vänsterparti och att det är onaturligt att Alliansen samarbetar med dem i invandringspolitiska frågor när de har ett parti som de naturligt skulle kunna samarbeta med.

Från sverigedemokraters håll framhåller man ju gärna övriga Europa som ett exempel för som Sverige borde ta efter, d v s att det finns ett samarbete mellan högeropportunistiska främlingsfientliga partier och den rumsrena högern.

Min gissning är att SD känner sig svikna av Alliansen men fokuserar hatet på den Alliansen är "otrogen" med.

Det måste ju också kännas jävligt snopet för SD att den direkta konsekvensen av att partiet kom in i riksdagen var att invandringspolitiken blev mer liberal än den hade blivit annars just på grund av Alliansens samarbete med Miljöpartiet.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Politisk härdsmälta skrev 2014-05-03 20:40:14 följande:
    Jag förstår. Att trampa på andra är ok. Om man tycker man har rätt.
    Så du ville inte ha några exempel.

Min uppfattning är att det finns många sverigedemokrater som har som livslust att trampa på andra och att det är rätt komiskt att det blir ett gnäll utan dess like om en av dessa skulle få mothugg.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-05-03 19:30:31 följande:

Hon skrev "Alliansen tillsammans med SD har genomfört ett antal jobbskatteavdrag", vilket är exakt vad som skett.
    Det är säkert inte Åkessons upplevelse av det som skett!! Oskyldig
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?