• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    maria diaz skrev 2014-05-04 02:01:36 följande:
    Jo, det är dom.
    Det är denna artikel som ligger till grund för vänsterfolkets propaganda 14-0 i antal mord.
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisinc...

Alltså skriven av en känd vänsterjournalist.
    Cantwell har som så ofta fel. Inget av de mord/dråp som tas upp i rapporten har drabbat poliser, vilket alltså utesluter Arklövs et al förehavanden i Malexander.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Vidare tycks rapporten medvetet inte ta med brott som kan misstänkas härröra ur religiös övertygelse, utan väljer att avgränsa sig till det den kallar "vit-makt-miljön" samt "den autonoma miljön" vilket då motsvarar höger- respektive vänsterextremism. Här har vi av allt att döma förklaringen till att inga s.k. hedersmord finns med i statistiken. Personligen menar jag att en övertygelse som är så stark att man till och med kan skada eller döda medlemmar i sin egen familj för den är minst lika extrem som vilken knivande nazists eller stenkastande AFA:its som helst.

Varför det är utelämnat kan nog, som Dorian redan varit inne på, endast Säpo svara på.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Digestive
    maria diaz skrev 2014-05-04 01:45:58 följande:
    Och så påstår tiggarna att de inte har råd till skolböcker till sina barn....
    Haha, ja, skolböcker före kommunikationsmedel - så fungerar självklart världen!

"- Så du har satt en matbit i halsen och håller på att kvävas dottern min? Gå och hämta biologiboken och allmänbilda dig!"

Kenta och gänget med de långa tankarna. <3 Tankarna om tillvaron sträcker sig så långa i varv och omgångar att de troligen utmanar Saturnus ringar i tid och rum.

Man nästan väntar på denna..

"- Varför skaffar de sig inte hemtelefoner istället?"
  • Digestive
    sjuttiofemman skrev 2014-05-04 01:39:42 följande:
    Rasisten Ekeroth slår till igen:
    twitter.com/kentekeroth/status/46263029924000...
    Fantastiskt!! Med tanke på relationen mellan klockor och dumhet, i vardagsmun, så känns det här med tidsresor bakåt i tiden inte allt för långt borta. Samla ett gäng sådana här tänkare på en plats och de kröker nog tiden kraftigare än pyramiderna iallafall..

Skulle ge mycket för att höra Kentas egna slutsatser, kring denna ytterst märkliga observation. Snart får man väl höra om hur tiggarna tänker att köpa upp den svenska börsen..

"- Ducka Wallenberg, ducka - de har mobiler!"
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-04 02:17:22 följande:
    Vidare tycks rapporten medvetet inte ta med brott som kan misstänkas härröra ur religiös övertygelse, utan väljer att avgränsa sig till det den kallar "vit-makt-miljön" samt "den autonoma miljön" vilket då motsvarar höger- respektive vänsterextremism. Här har vi av allt att döma förklaringen till att inga s.k. hedersmord finns med i statistiken. Personligen menar jag att en övertygelse som är så stark att man till och med kan skada eller döda medlemmar i sin egen familj för den är minst lika extrem som vilken knivande nazists eller stenkastande AFA:its som helst.

Varför det är utelämnat kan nog, som Dorian redan varit inne på, endast Säpo svara på.
    Att våld i den egna familjen är avskyvärt är ju sant även för mig. Våld i familjen som är kulturellt "påtvingat" är i mina ögon ännu värre.

Det du kallar "hedersmord" är OFTA mycket mer komplicerat än att bara handla om religion.
    Jag önskar ju att världen vore sådan som du insinuerar, att våld och mord inom familjen vore något extremt. Att det enbart var människor med extrema åsikter som "till och med" kunde skada familjemedlemmar. Tyvärr verkar det ju inte vara så. Tyvärr är ju istället familjen en av de vanligaste brottsplatserna.

Det finns redan statistik över "hedersvåld".. Jag förstår mycket väl varför SÄPO skiljer på begreppen. SÄPOs statistik handlar om mord som utförts människor som tillhör extrema grupperingar som använder våld i sin kamp. Att mordet/morden i Knutby inte tas med beror inte på att man inte anser att mördarna var extrema. Men att de inte anses vara kristna extremister. Det finns en skillnad. På samma sätt skulle inte SÄPO ta med en rasistisk far som dödade sin dotter för att hon älskade en svart kvinna. Att vara rasist och högerextrem är inte samma sak. På samma sätt är det inte samma sak att vara extremt troende muslim/kristen och att vara religiös extremist/islamist.

She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-04 01:45:58 följande:
    Och så påstår tiggarna att de inte har råd till skolböcker till sina barn....

Precis så resonerar han nog. Visst är det sjukt?
  • maria diaz
    Digestive skrev 2014-05-04 03:21:28 följande:
    Haha, ja, skolböcker före kommunikationsmedel - så fungerar självklart världen!
    Så fungerar världen för de som är fattiga, ja.
    Det finns ingen som köper mobiltelefon istället för mat till sina barn.

Slutsatsen är att dessa människor har betydligt mer pengar än vad de vill göra sken av.
  • FDFMGA
    maria diaz skrev 2014-05-04 09:59:32 följande:
    Så fungerar världen för de som är fattiga, ja.
    Det finns ingen som köper mobiltelefon istället för mat till sina barn.

Slutsatsen är att dessa människor har betydligt mer pengar än vad de vill göra sken av.
    Så problemet är att de har för mycket pengar, så mycket att man ibland kan se någon prata i mobiltelefon.

Jag tycker att problemet har helt andra dimensioner: Att det handlar om EU-migranter som saknar som aldrig kommer att få arbete i Sverige, att det handlar om människor som uppenbarligen flyr en tillvaro som måste vara så jävlig att de i stället väljer ett liv i förnedring i Sverige. Där jag arbetar finns det så många tiggare att jag i princip skulle kunna ge bort hela min lön utan att det ens märktes särskilt mycket .

De rumänska tiggarna är inte något svenskt problem, jag tycker Birgitta Ohlssons (EU-minister) ilska över att samtalen med Rumänien inte gav några resultat var hedrande för henne. Det här är ett problem som måste lösas på EU-nivå genom att unionen villkorar bidragen till Rumänien så att regimen tvingas se till att befolkningen får tillräckligt drägliga förhållanden för att vilja stanna kvar i landet.

Samtidigt är det så typiskt sverigedemokratiskt att uppröras över att man ser en tiggare prata i mobil - ytterligare ett skäl att förakta sverigedemokrater.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-04 00:25:36 följande:
    Bortsett från att långtifrån alla i gruppen är poliser och många troligen har fakekonton.
    Jag har för mig att det är en sluten grupp och att du måste bli godkänd av en annan polis för att få vara med.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?