• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx

Grabbarna som "can do no wrong" enligt SD-fansen. Klart, om man håller med i dessa homofoba, rasistiska uttalanden så är det ju inte så kontroversiellt va...

Vi vet Bylund...Jäkligt tröttsamt är det!

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • FDFMGA
    Politisk härdsmälta skrev 2014-05-03 12:54:53 följande:
    Vidskepliga, intellektuell nivå, sverigedemokratiska oförståndet, toksekten, när vi nu pratar om att trampa på andra som du beskrev det.

Du tycker inte att det skar sig i alla fall lite där?
    Jepp, det är en generalisering som självklart inte är tillämpbar på alla sverigedemokrater.

Men jag menar att en förvånansvärt stor andel av de sverigedemokrater som är aktiva här på FL bara befinner sig några snäpp över kattkvinnans nivå och i grunden resonerar utifrån samma bevekelsegrunder som hen.

Jag kan ge exempel på olika former av sverigedemokratiska vidskepligheter om du så önskar.

Jag menar inte att det inte existerar sverigedemokrater som förmår att diskutera på en sansad och saklig nivå - men jag tror att dessa sverigedemokrater i så fall hamnar i skymundan på grund av känsloutspelen från den vidskepliga skaran, särskilt som det aldrig förekommer att någon sansad sverigedemokrat säger i från angående de vidskepligheter som presenteras i partiets namn.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-30 23:15:32 följande:
    Helt rätt.
    Jag tror inte ens SD har sagt något annat.
    Däremot handlar integration om att bli en del av vårt samhälle med allt vad det innebär.
    Det är exempelvis svårt att få ett arbete om du antingen måste be fem gånger om dagen, vägrar skaka hand med kvinnor, eller går i heltäckande kläder.
    Då hamnar du utanför samhället, helt enkelt.

Häng inte upp dig på "kristna" värderingar. Säg "svenska" värderingar istället, om det känns lättare.
    Jodå SD säger precis det.

De saker du räknar upp är VAL människor kan göra eller låta bli att göra och till skillnad från vad du verkar tro inte alls obligatoriska.

Jag hänger inte upp mig på "kristna" värderingar. Det är SD i sina textningar som gör det och jag har citerat dem. Du verkar ha dålig koll på vad ditt parti står för.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-05-01 10:32:11 följande:
    Sitter och lyssnar på Charlotte Perelli och Eric Saade om deras gripande berättelser från flyktingläger i Afrika.

Jag blir allt mer övertygad om att hjälp till människor i nöd skall ske på plats i krisens närområde.
    Det tar alldeles för mycket resurser att bedriva flyktinghjälp i Sverige.
    Själv snackar jag inte bara utan handlar också. Jag ger reda pengar istället för att bli "allt mer övertygad". Sedan välkomnar jag även de som söker sig hit. Med mera. Jag verkar ha "svenska värderingar" som avviker från de du har.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-05-02 21:48:16 följande:

Nej det stämmer inte, till den sista sänkningen röstade Sd nej. Det va tack vare vänstern som den gick igenom. Hur jävla svårt kan va att googla och inte bara läsa på skitsidor?
    Hon sa ju att Alliansen tillsammans med SD har genomfört ett antal jobbskatteavdrag. Att SD röstade emot den sista ändrar ju inte att de var med och röstade igenom samtliga övriga.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-05-03 17:58:01 följande:
    Hon sa ju att Alliansen tillsammans med SD har genomfört ett antal jobbskatteavdrag. Att SD röstade emot den sista ändrar ju inte att de var med och röstade igenom samtliga övriga.
    Meh, nu är du sådär dum och räknar på vad SD gjorde igår, det är ju BARA det som de gör idag, officiellt, på deras finast omskrivna texter, som räknas!! :-P
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-05-03 11:45:20 följande:
    I Ronneby gjorde man motstånd mot Åkesson och hans parti, men på lagligt sätt:
    wp.me/p2oCcR-3KF

Underbart!
    Verkligen underbart!

Vi vänder rasism ryggen. Bokstavligen.

Jimmie Åkesson fick stå där och prata till en massa ryggar. Hahahahaha!
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-03 18:01:53 följande:
    Meh, nu är du sådär dum och räknar på vad SD gjorde igår, det är ju BARA det som de gör idag, officiellt, på deras finast omskrivna texter, som räknas!! :-P
    De själva har dock inte ordning på om de går i bräschen för sin nuvarande eller tidigare politik eller den tidigare som återigen borstats av eller den som de aldrig haft men agerar utifrån. Rörigt är det iaf.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-05-03 12:19:14 följande:
    För övrigt kan man notera Folkpartiet är större än SD i senaste Skop.

Det kanske inte finns något samband - men nog är det lustigt att företeelser som SD-sektanhängarna går till storms mot tycks tendera att bli allt mer populära bland vanligt folk.

Det har ju varit ett tydligt fokus på Ullenhag, av toksekten kallad Ullentott, på MP samt mot feminism.

MP befäster sin ställning som tredje största parti i opinionen, FP går framåt och Feministiskt Initiativ ökar.

Förändringar
    Moderaterna 23,4 procent: -3,1
    Folkpartiet liberalerna 7,8 procent: +3,2
    Centerpartiet 4,5 procent: +0,4
    Kristdemokraterna 2,7 procent: -0,4
    Socialdemokraterna 34,9 procent: +1,1
    Vänsterpartiet 6,4 procent: -1,6
    Miljöpartiet 10,7 procent: +0,8
    Sverigedemokraterna 7,3 procent: -0,9
    Jag ser en tydlig trend i det SD attackerar ökar i popularitet. Undantaget här är V.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-05-03 18:40:52 följande:
    Jag ser en tydlig trend i det SD attackerar ökar i popularitet. Undantaget här är V.
    Mm, tror det är mänskligt att reagera så, om än inte särskilt rationellt.

Förutom invandringen är väl SD:s tydligaste fokus feminismen och MP.

Min gissning är att MP kommer att göra sitt bästa val någonsin i höst, till viss del tack vara skränet från SD-anhängare.

Vi resonerar ju som sagt inte alltid helt rationellt - MP blir ju varken sämre eller bättre av att SD har utsett dem till partiets motpol, men jag är övertygad om att de vinner sympatier.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?