• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    Häggen skrev 2014-05-02 09:30:47 följande:
    Jag undrar vart rasisterna är annars? Jag menar att de måste finnas nånstans, att de röstar åp andra partier om SD inte fanns..... Så alla partier har väl -haft iaf- rasister i sina led....... OM det nu är rasister eller är det bara de som fått nog?

Fått nog av vad?
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-05-02 08:58:48 följande:
    Enligt Riksdagens Utredningstjänst och redovisat i Riksdag & Departement så ligger realkostnaden för en ensamkommande på mellan 3 till 15.000 kronor per dygn. Ensamkommande äter själva upp ca 40% av hela budgeten. Och det är ju inte de enda vi tar emot. Ett snitt kan alltså vara 4.500 kronor vilket motsvarar 3,1 miljarder kronor per år vilket i sin tur motsvarar 6,2 miljarder kronor enbart under de år som staten finansierar verksamheten. Men utgifterna fortsätter naturligtvis att ticka även efter denna tid, men med den skillnaden att det då är kommunerna som övertar det ekonomiska ansvaret. Vad skulle dessa pengar kunna åstadkomma på plats eller i krisernas närområden och hur många fler människor skulle då kunna få hjälp? Snittkostnaden 4.500 kronor per dygn för ett ensamkommande flyktingbarn räcker till skolgång för sex barn i ett år i ett genomsnittligt U-land. Kostnaden för ett flyktingbarn under ett dygn motsvarar motsvarar behandling av 800 utsatta barn mot mässling och hjärnhinneinflammation. Samma kostnad motsvarar ett säkert skydd mot polio för 918 barn. Kostnaden för ett halvt dygn, alltså vad en ensamkommande kostar under 12 timmar, räcker till att ge ett grundskydd, ett helt år, för en hel flyktingfamilj. Kostnaden för några hundra asylsökande motsvarar myggnät och specifika vaccinationer mot infektionssjukdomar för trehundra miljoner människor. Årskostnaden för en enda ensamkommande, kan enligt FNs norm rädda 31.918 svårt undernärda barn till livet eller 79.795 personer räddade från att dö i kolera.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.

Bra siffror. Dock dåliga baktankar när sådamt kommer från SD för det handlar bara om att man vill slippa se "bbabbar" här i Sverige.
    Bajsbrygga
  • Thomas66
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-01 21:27:00 följande:
    Ja, och det beror ju på att Alliansen tillsammans med SD har genomfört ett antal jobbskatteavdrag.

Nej det stämmer inte, till den sista sänkningen röstade Sd nej. Det va tack vare vänstern som den gick igenom. Hur jävla svårt kan va att googla och inte bara läsa på skitsidor?
  • Arbitration

Känner något fattas i tråden, kan det vara dorians lögner eller sunt förnuft?

• Häggen
    Velouria skrev 2014-05-02 13:40:02 följande:

Fått nog av vad?
    Fått nog av de etablerades politik -allmänt, att de röstar bara för att protestera typ
  • maria diaz
    Errol Flynn skrev 2014-05-02 08:58:48 följande:
    Enligt Riksdagens Utredningstjänst och redovisat i Riksdag & Departement så ligger realkostnaden för en ensamkommande på mellan 3 till 15.000 kronor per dygn. Ensamkommande äter själva upp ca 40% av hela budgeten. Och det är ju inte de enda vi tar emot.

Ett snitt kan alltså vara 4.500 kronor vilket motsvarar 3,1 miljarder kronor per år vilket i sin tur motsvarar 6,2 miljarder kronor enbart under de år som staten finansierar verksamheten.

Men utgifterna fortsätter naturligtvis att ticka även efter denna tid, men med den skillnaden att det då är kommunerna som övertar det ekonomiska ansvaret.

Vad skulle dessa pengar kunna åstadkomma på plats eller i krisernas närområden och hur många fler människor skulle då kunna få hjälp?

Snittkostnaden 4.500 kronor per dygn för ett ensamkommande flyktingbarn räcker till skolgång för sex barn i ett år i ett genomsnittligt U-land.

Kostnaden för ett flyktingbarn under ett dygn motsvarar motsvarar behandling av 800 utsatta barn mot mässling och hjärnhinneinflammation.

Samma kostnad motsvarar ett säkert skydd mot polio för 918 barn.

Kostnaden för ett halvt dygn, alltså vad en ensamkommande kostar under 12 timmar, räcker till att ge ett grundskydd, ett helt år, för en hel flyktingfamilj.

Kostnaden för några hundra asylsökande motsvarar myggnät och specifika vaccinationer mot infektionssjukdomar för trehundra miljoner människor.

Årskostnaden för en enda ensamkommande, kan enligt FNs norm rädda 31.918 svårt undernärda barn till livet eller 79.795 personer räddade från att dö i kolera.
    En imponerande sammanställning av fakta.

Dock skrämmande.
  • Philipsson

Ryssarna vill nu förbjuda "Karlsson på taket". Ungefär som de där batikhäxorna vid Kulturhuset i Sthlm, som vill förbjuda Tintin. Samma princip som inkvisitorerna under medeltiden.

Istället för demokrati, vill de ha bokbål. Så resonerar de, diktaturens kreatur...

• Minnie7

Homosexuelle?!? Har iof inte varit här så mkt på sista tiden, men är hen också starkt emot SD eller vad? För annars är det väl den största biten som jag och SD inte är överens.

• FDFMGA

För att återgå till trådens tema -jag tror att det är få som hatar SD.

Den vinklingen skapades ju av en sverigedemokrat. Hata är ett starkt ord och i sitt självömkande elände behöver sverigedemokraten få känna sig stark - få känna sig hatad och fruktad.

Men handen på hjärtat, inte är det hat sverigedemokraten väcker utan löje och kanske en gnutta medlidande.

Jag menar inte att man ska negligera sverigedemokraten, inte heller att det är produktivt att enbart skratta åt hen, men jag tror att skrattet är ett effektivt medel mot fanatiska sekter som SD.

Jag hoppas att inläggen före mitt får stå kvar för en gångs skull - ingen kan bättre än sverigedemokraten själv ge exempel på hur sekten formar sina anhängare och deras människosyn.

Tyvärr innebär ju modereringen att man inte får någon heltäckande bild av sverigedemokrakens känsloliv och människosyn - det blir liksom bara en light-variant kvar av efter att moderatorernas kvastar sopat bort de värsta känsloutbrotten.

Den ocensurerade bilden av sverigedemokraten är ju sannolikt mer sann än lightversionen vi får efter modereringen.

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?