• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Nidingbane skrev 2014-05-03 20:24:57 följande:
    Aldrig trodde väll jag att det skulle bli så i Sverige att man skulle behöva känna sig rädd för att rösta på ett visst partiRynkar på näsan
    Inte? Det är så vänsterpartister har känt sig lääänge nu.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Politisk härdsmälta skrev 2014-05-03 20:40:14 följande:
    Jag förstår. Att trampa på andra är ok. Om man tycker man har rätt.
    SD-are brukar tycka det.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-03 23:58:58 följande:
    Inte? Det är så vänsterpartister har känt sig lääänge nu.
    Det är vänsterpartister som står för lögnerna och våldet inom svensk politik.
  • Politisk härdsmälta
    FDFMGA skrev 2014-05-03 23:41:14 följande:
    Så du ville inte ha några exempel.

Min uppfattning är att det finns många sverigedemokrater som har som livslust att trampa på andra och att det är rätt komiskt att det blir ett gnäll utan dess like om en av dessa skulle få mothugg.
    Men excellerar man inte lite i samma gren när man går loss om Ekeroths kloak, nedvärderar intellektuell kapacitet, pratar om det sverigedemokratiska oförståndet och trummar in budskap om toksekt och vidskeplighet?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-05-03 22:06:08 följande:
    www.expressen.se/nyheter/polisernas-stod-for-.../

Polisen verkar inte hata SD i alla fall. Det var ju trevligt.
    Och den slutsatsen drar du av att ca 60 personer av de 5000 missnöjda facegruppmedlemmar som anslutit sig till gruppen där man håller en "väldigt, väldigt, väldigt, väldigt låg nivå som man uttrycker sig" uppgett att de skulle rösta på SD? Sedan finns det ytterligare ca 23000 anställda inom polismyndigheten som inte är med i facebookgruppen.

Man kan lugnt säga att det inte går att dra någon som helst slutsats om vad "polisen" tycker om SD baserat på det underlaget.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-04 00:03:45 följande:
    Det är vänsterpartister som står för lögnerna och våldet inom svensk politik.

Och då tar vi det igen:

Antalet dödade av:

Vänsterextremister: 0

Islamister: 0

Extremhögern: 14

Du menar alltså att extremhögern gosekramade folk till döds, eller?

• Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-04 00:38:33 följande:

Och då tar vi det igen:

Antalet dödade av:

Vänsterextremister: 0

Islamister: 0

Extremhögern: 14

Du menar alltså att extremhögern gosekramade folk till döds, eller?

Det blir ju så när man räknar alla mord utförda av folk med extrema högeråsikter som högerextrema (oavsett faktiskt motiv) men inte räknar mord av t.ex. ortodoxa muslimer (Fadime, någon?) som islamistiska i något enda fall, vare sig de varit religiöst betingade eller inte.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-04 01:19:25 följande:
    Det blir ju så när man räknar alla mord utförda av folk med extrema högeråsikter som högerextrema (oavsett faktiskt motiv) men inte räknar mord av t.ex. ortodoxa muslimer (Fadime, någon?) som islamistiska i något enda fall, vare sig de varit religiöst betingade eller inte.
    Om du tror att Säpo räknar så, så...
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-04 01:20:16 följande:
    Om du tror att Säpo räknar så, så...
    Varför är då t.ex. Fadime-mordet inte med på listan? Eller mordet på skinnskallen (hette han Wretström?) i Salem? Jag upplever att den där ofta åberopade 14-0-kategoriseringen är synnerligen tillrättalagd för att passa det syfte till vilket den används. Och det säger jag inte för att på något sätt försvara högerextremism, utan endast för att inte förringa den till vänster.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?