• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Arbitration
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-05 16:54:09 följande:
    Inte för mig, och det kommer aldrig att bli det. Religion är osvensk, i synnerhet islam.
    Håller helt med, religion ska inte vara nationsbundet överhuvudtaget.

Och att kalla islam svenskt är löjligt, det finns ingen som helst rotning med islam i det Svenska samhället, Kristendomen har en lång historia och var i stort ursprungligen den enda utbildningsform som vanliga svenskar hade tillgång till.

Islam har aldrig haft något inflytande i Sverige och kommer aldrig få det heller.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-05 16:33:12 följande:
    Tiggare. Man blir tiggare då. Men ja, ibland också EU-migrant. Svenskar sticker också utomlands för att tigga. Hundratals, faktiskt.
    Oj, hundratals?!
    Du har läst Metro idag, ser jag.

Du tror inte att samtliga länder i världen har "hundratals" som försörjer sig genom tiggeri?
    Sedan finns det länder som har hundra tusentals.....
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-05 16:40:24 följande:
    Det är redan svenskt.
    Niqab svenskt????

Var du inte närvarande på historielektionerna?
  • Arbitration
    maria diaz skrev 2014-05-05 17:04:34 följande:
    Niqab svenskt????

Var du inte närvarande på historielektionerna?
    Tyvärr tror jag inte han var närvarande på matematik, samhällskunskapen eller svenskan heller, men jag hoppas han sitter och räknar och motiverar sitt briljanta uttalande där han ansåg att det är bättre för Sverige att förbjuda barnafödande och satsa på invandring istället.

• maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-05-05 00:28:27 följande:

Så det är bara att säga "jag vill arbeta" så ploppar det upp ett arbete?
    Är det precis så du brukar göra när du söker jobb??

Då förstår jag att arbetslösheten är 8%.
  • Arbitration
    Rataxes skrev 2014-05-05 17:14:53 följande:
    En del hatar SD och dess partiledare så mycket att de vill misshandla honom trots närvarande polis.

www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=9776...

Tragiskt att bristen på vårdplatser inom psykiatrin skall synas så tydligt. Hoppas på mer resurser till denna vårdform.
    Ja det är tragiskt och det hade varit lika tragiskt vilket parti det än rört.
  • Rataxes
    Arbitration skrev 2014-05-05 17:16:49 följande:
    Ja det är tragiskt och det hade varit lika tragiskt vilket parti det än rört.
    Absolut, glömde skriva det.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-05 17:13:26 följande:
    Är det precis så du brukar göra när du söker jobb??

Då förstår jag att arbetslösheten är 8%.

Du tycks ju anse att dessa personer tigger hellre än att jobba. Jag har en annan människosyn men alla är vi olika.

Du kan inte tänka dig att de inte lyckas få ett arbete och blir TVINGADE att tigga för att överleva..?
  • Arbitration
    sjuttiofemman skrev 2014-05-05 18:05:37 följande:

Du tycks ju anse att dessa personer tigger hellre än att jobba. Jag har en annan människosyn men alla är vi olika.
    Du kan inte tänka dig att de inte lyckas få ett arbete och blir TVINGADE att tigga för att överleva..?
    Det är ju vad de av egen utsago säger. De tjänar mer på att tigga i Sverige än att jobba i tex ukraina.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?