• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kofot
    Arbitration skrev 2014-05-05 20:11:27 följande:
    Japp. Och det är också de riktlinjer Sveriges regering har gett sedan kyrkan blev bortkopplad från staten.
    Som det ska vara med andra ord. Religionsfrihet är en annan sak även den väldigt viktigt i en demokrati.
  • sjuttiofemman
    Arbitration skrev 2014-05-05 20:06:09 följande:
    Jag förstår inte frågan eller relevansen, spekuleras det i om man kommer argumentera emot hennes medverkan eller har man gjort det?

Eftersom Sd påstår sig vara sådana demokratikämpar så borde de väl propagera eller iallafall ge medhåll till ett annat partis liknande situation.

Eller så kan det vara att de använt sig av demokrati-kortet (och fortfarande använder sig av) för att bibehålla sin status som en underdog för att vinna röster. Dvs plocka på sig offerkoftan och tycka synd om sig själva. Tyvärr används detta nästan dagligen av partiet vilket torde underminera deras trovärdighet om de ens haft någon alls.
  • Arbitration
    sjuttiofemman skrev 2014-05-05 20:44:00 följande:

Eftersom Sd påstår sig vara sådana demokratikämpar så borde de väl propagera eller iallafall ge medhåll till ett annat partis liknande situation.
    Eller så kan det vara att de använt sig av demokrati-kortet (och fortfarande använder sig av) för att bibehålla sin status som en underdog för att vinna röster. Dvs plocka på sig offerkoftan och tycka synd om sig själva. Tyvärr används detta nästan dagligen av partiet vilket torde underminera deras trovärdighet om de ens haft någon alls.
    Åh underbar logik.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Någon som är sugen på en rasist-kaka?

Folk blir fan kränkta av allt nuförtiden. Idioter.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Arbitration
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-05 21:15:31 följande:

Det som är rasistiskt är väl de som kritiserat, de har ju selektivt valt att bara se den mörka kakan.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-05 16:50:09 följande:
    Den som vill jobba, ser till att skaffa ett jobb, ja.

Eller tror du att det är samma 8% svenskar som hela tiden är utan jobb?
    Förutsatt att det finns jobb, ja.

Till stor utsträckning, ja.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-05 16:54:09 följande:
    Inte för mig, och det kommer aldrig att bli det. Religion är osvensk, i synnerhet islam.
    Oki. Tja. I så fall kommer SD aldrig bli svenskt för mig. Rasism och intolerans är inte svenskt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-05 21:15:31 följande:

Stackars er då som blir kränkta av en sån enligt er skitsak.

Jag instämmer i detta:

"En del av kritiken handlar om att kakorna ska vara "blackface"-målade, det vill säga en sminkning med ursprung i USA för att skapa ett stereotypiskt och rasistiskt porträtt av svarta. Det var till exempel av den anledningen som Disney valde att plocka bort den svarta dockan från Kalla Ankas jul."
  • Philipsson

Myndighetschefen som kräktes över Sd, på Twitter, Dan Eliasson, är nu höggradigt misstänkt för jäv/korruption.

Är det så att dessa falskingar offentligt hatar Sd, för att journalisterna inte ska vara så hårda mot dem?

Nästan lite för lägligt att han först hatar Sd offentligt, och sen, efter några veckor, blir avslöjad som korrupt boss för Försäkringskassan.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?